Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Martin Brundle, bývalý pilot Formule 1 a respektovaný analytik Sky Sports, se vyjádřil k nedávnému odvolání Christiana Hornera z čela týmu Red Bull. Podle něj sehrála klíčovou roli Hornerova snaha zlehčovat odchody důležitých postav, které stály za dlouhodobou dominancí stáje.
Christian Horner byl 9. července oficiálně odvolán z pozice týmového šéfa i výkonného ředitele Red Bullu, a to po dvaceti letech ve vedení. Jeho místo zaujal Laurent Mekies, dosavadní šéf Racing Bulls. Hornerovo odvolání přichází v turbulentním období, kdy tým čelí nejen výsledkovému propadu, ale i hlubším strukturálním otřesům.
Red Bull, který ještě v roce 2023 působil neporazitelným dojmem, když vyhrál 21 z 22 závodů, se letos potýká s odchodem několika klíčových osobností. Mezi nimi je legendární technický génius Adrian Newey, sportovní ředitel Jonathan Wheatley, hlavní designér Rob Marshall a stratég Will Courtenay. Ačkoliv Courtenay zůstává smluvně vázán u Red Bullu až do roku 2026, tým mu zabránil v nástupu do nové role u McLarenu.
Martin Brundle si myslí, že Christian Horner udělal velkou chybu, když se snažil veřejnosti namluvit, že odchod klíčových lidí z Red Bullu není problém. Tvrdil, že jejich role už nebyla tak důležitá a tým má za ně dostatečně schopné náhrady. Podle Brundla to ale nebyla pravda a právě tento přístup se Hornerovi nakonec vymstil.
„Jeho chyba byla, že se snažil přesvědčit sebe i ostatní, že ti lidé už vlastně nic moc nedělali a že tým má lepší náhrady. To ale nebyla pravda,“ uvedl Brundle v podcastu Sky Sports F1, informuje RacingNews365. „Nešlo o katastrofu, Red Bull pořád sbírá body, ale nahromadilo se příliš mnoho problémů, které Hornera stáhly dolů.“
Brundle rovněž připomněl, že Hornerovo postavení bylo dlouhodobě oslabováno vnitřními spory i tlakem z okolí, včetně vyšetřování vedeného Red Bull GmbH kvůli obviněním z nevhodného chování. „Od začátku loňské sezony v Bahrajnu se stal spíš pasažérem. Situaci už neřídil – spíš ji jen pozoroval,“ dodal Brundle.
Sílící vliv Verstappenova tábora, ztráta důvěry některých členů týmu a nakonec i vytrácející se podpora ze strany thajského spolumajitele Chalerm Yoovidhyi podle něj nevyhnutelně vedly k Hornerovu konci.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.