Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Martin Brundle, bývalý pilot Formule 1 a respektovaný analytik Sky Sports, se vyjádřil k nedávnému odvolání Christiana Hornera z čela týmu Red Bull. Podle něj sehrála klíčovou roli Hornerova snaha zlehčovat odchody důležitých postav, které stály za dlouhodobou dominancí stáje.
Christian Horner byl 9. července oficiálně odvolán z pozice týmového šéfa i výkonného ředitele Red Bullu, a to po dvaceti letech ve vedení. Jeho místo zaujal Laurent Mekies, dosavadní šéf Racing Bulls. Hornerovo odvolání přichází v turbulentním období, kdy tým čelí nejen výsledkovému propadu, ale i hlubším strukturálním otřesům.
Red Bull, který ještě v roce 2023 působil neporazitelným dojmem, když vyhrál 21 z 22 závodů, se letos potýká s odchodem několika klíčových osobností. Mezi nimi je legendární technický génius Adrian Newey, sportovní ředitel Jonathan Wheatley, hlavní designér Rob Marshall a stratég Will Courtenay. Ačkoliv Courtenay zůstává smluvně vázán u Red Bullu až do roku 2026, tým mu zabránil v nástupu do nové role u McLarenu.
Martin Brundle si myslí, že Christian Horner udělal velkou chybu, když se snažil veřejnosti namluvit, že odchod klíčových lidí z Red Bullu není problém. Tvrdil, že jejich role už nebyla tak důležitá a tým má za ně dostatečně schopné náhrady. Podle Brundla to ale nebyla pravda a právě tento přístup se Hornerovi nakonec vymstil.
„Jeho chyba byla, že se snažil přesvědčit sebe i ostatní, že ti lidé už vlastně nic moc nedělali a že tým má lepší náhrady. To ale nebyla pravda,“ uvedl Brundle v podcastu Sky Sports F1, informuje RacingNews365. „Nešlo o katastrofu, Red Bull pořád sbírá body, ale nahromadilo se příliš mnoho problémů, které Hornera stáhly dolů.“
Brundle rovněž připomněl, že Hornerovo postavení bylo dlouhodobě oslabováno vnitřními spory i tlakem z okolí, včetně vyšetřování vedeného Red Bull GmbH kvůli obviněním z nevhodného chování. „Od začátku loňské sezony v Bahrajnu se stal spíš pasažérem. Situaci už neřídil – spíš ji jen pozoroval,“ dodal Brundle.
Sílící vliv Verstappenova tábora, ztráta důvěry některých členů týmu a nakonec i vytrácející se podpora ze strany thajského spolumajitele Chalerm Yoovidhyi podle něj nevyhnutelně vedly k Hornerovu konci.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.