George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
George Russell má za sebou svůj nejlepší vstup do sezony ve Formuli 1, tři pódiová umístění ve čtyřech závodech a druhé místo v Poháru konstruktérů. V Bahrajnu pak ukázal nejen rychlost, ale i odolnost, mezi McLareny se protlačil na druhou příčku a zvládl závěr závodu navzdory elektrickým problémům i poruše systému brzdění po drátě.
„Ten výsledek dává hodně sebedůvěry, upřímně,“ přiznal Russell. „Tohle byla pro nás skutečná zkouška. Věděli jsme, že náš vůz má rád chlad, takže výkony v Číně a Suzuce nás tolik nepřekvapily. Ale tady v Bahrajnu to byl otazník. A znovu jsme podali silný výkon, to je slibné.“
Týmový šéf Toto Wolff jeho výkon ocenil jako „neuvěřitelnou jízdu“, zvlášť s ohledem na technické potíže, které Russell musel během závodu zvládnout. „Auto nebylo v porádku, ale dojet před Norrisem na P2 byl skvělý výsledek,“ řekl Wolff, informuje Sky Sports.
Navzdory formě však Russell zůstává realistou. Na otázku, zda se může považovat za kandidáta na titul, odpověděl: „Rád bych to řekl, ale upřímně si to nemyslím. McLaren je momentálně až příliš dominantní. Myslím, že tohle bylo jejich maximum, co jsme viděli tady v Bahrajnu. V Číně a Suzuce, což byl asi jejich nejhorší scénář, stejně dokázali vyhrát.“
A dodal: „Musíme dál sbírat body, chytat příležitosti. Tento víkend jsme využili šanci na P2, stejně jako v Melbourne na P3. Nečekám, že to bude takhle pokračovat dlouho, ale kdo ví.“
Mercedes tak zůstává ve střehu a doufá, že se vývoj vozu bude ubírat správným směrem. Jak řekl Wolff: „Když se podíváte, kde byl McLaren loni, je vidět, jak rychle se věci mohou otočit.“
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.