Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Christian Horner po Velké ceně Bahrajnu otevřeně promluvil o technických problémech, které zásadně ovlivnily výkon Red Bullu při zastávkách v boxech. Už při prvním pitstopu Maxe Verstappena nastal problém s pitwall semaforem, červené světlo nezhaslo, ačkoliv na trati nebyl žádný provoz, a Nizozemec se tak zdržel a vrátil se na trať až na 17. místě. Podobný scénář potkal i Yukiho Tsunodu, který do vysílačky rozhořčeně hlásil: „Blikala žlutá, člověče. Ach bože!“
„Tenhle víkend jsme čelili dvěma problémům, brzdami a nevyvážeností, a když se k tomu přidá ještě tohle, všechno vypadá ještě hůř,“ popsal Horner pro Motorsport.com. „Do toho jsme měli otřesný den, protože se ukázalo, že kabelový svazek na pitwallu způsobil poruchu semaforu.“
Zdůraznil, že samotné výměny pneumatik probíhaly rychle „jedna z nich byla dokonce za dvě sekundy“, ale závodníci marně čekali na signál k odjezdu. „Řidiči se těmi světly řídí. Když nesvítí zeleně, neodjíždějí. Všechno jsme kvůli tomu museli dát do karantény a pečlivě to prozkoumat.“
Po opakování závady při druhém pitstopu tým přešel do manuálního režimu. „Nejdřív jsme si mysleli, že technik nestiskl tlačítko dostatečně, ale když se to stalo znovu hned vzápětí, hlavní mechanik převzal kontrolu a auto uvolnil ručně,“ vysvětlil Horner a dodal, že jejich hlavním cílem teď bude připravit vše bezchybně na příští závod v Džiddě.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.