Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Sebastian Vettel zůstává skeptický k připravovaným pravidlům pro sezónu 2026. V rozhovoru pro německý magazín Auto Motor und Sport otevřeně vyjádřil obavy, že změny nemusí přinést očekávané zlepšení pro atraktivitu závodů.
Vettel novou regulaci přirovnal k zavedení hybridních pohonných jednotek v roce 2014. „Bylo to dobré v principu, ale implementace byla špatná,“ poznamenal. Podle něj tehdejší pravidla sice podporovala ekologický posun a přilákala výrobce zaměřené na udržitelnost, ale extrémní náklady na vývoj nepřinesly výrazný benefit pro samotný sport.
Vettel upozornil, že tehdejší pravidla stála týmy příliš mnoho peněz a nepřinesla žádný skutečný prospěch pro Formuli 1. Silné týmy tehdy utrácely stovky milionů dolarů, aby si zajistily dominanci, což nakonec vedlo k zavedení limitu výdajů, aby se šance vyrovnaly. Podle Vettela hrozí, že nové regulace pro rok 2026 mají podobné riziko – mohou zvýšit náklady, ohrozit bezpečnost a nesplnit očekávání fanoušků.
Při hodnocení elektrických systémů Vettel poznamenal: „Rekuperace energie je skvělá, ale když funguje jen na zadní nápravě a přední se ignoruje, nedává to smysl.“ Kriticky se vyjádřil také k udržitelným palivům: „Musíme pečlivě sledovat jejich původ. Pokud se spustí typický vývojářský závod Formule 1, může to dopadnout špatně, jako v roce 2014.“
Dalším problémem podle něj zůstává hmotnost vozů pro rok 2026. „Budou sice lehčí, ale stále příliš těžké,“ uvedl Vettel. Poukázal také na složitost a vysoké náklady současných pohonných jednotek, které prakticky znemožňují přenos technologií do běžných automobilů.
Vettel zdůrazňuje, že Formule 1 nemusí sklouznout jen k čisté show: „Mělo by se zachovat to, co známe, ale s větším ohledem na životní prostředí.“ Podle něj je klíčové, aby závody zůstaly přístupné fanouškům a soutěž co nejvyrovnanější, aniž by byla ohrožena samotná podstata tohoto sportu.
Závodník dodal, že sportovní stránka musí zůstat prioritou: „Soutěž musí být co nejblíže, aniž by se poškodil duch Formule 1. Lidé musí mít možnost si ji dovolit sledovat.“
Vettelův názor je jen jedním z mnoha skeptických hlasů ohledně nových pravidel, ale skutečný dopad změn se ukáže až s prvními testy a závody v roce 2026.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.