Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
George Russell přiznal, že svůj nejlepší čas z druhého tréninku na Grand Prix Kanady už nemohl zlepšit. Britský pilot dosáhl v Montrealu na první místo o pouhých 0,028 sekundy před Landem Norrisem, který usedl do McLarenu na měkčích pneumatikách. Russell přitom svůj výkon zajel na střední směsi pneumatik C5 a tvrdí, že při svém kole jel na hranici možností vozu.
„Je fajn být nahoře,“ řekl Russell, informuje Autosport. „Možná je to poprvé v letošní sezoně, po deseti závodech, co jsem vedl průběžné výsledky. Měli jsme vysoká očekávání, protože teploty byly nižší a trať hladká, takže pneumatiky byly chladnější, což nám vyhovuje. Naopak víme, že když je horko, trpíme, ale dnes jsme ukázali, že jsme konkurenceschopní.“
Russell zdůraznil, že na kole neměl co vylepšovat. „Jelo se na plný plyn, využil jsem všechno, co auto nabízí. Teď je na čase vidět, co to přinese.“
I když byl s pátečními jízdami spokojený, uvědomuje si, že na nedělní závod ho čeká tvrdší boj, zejména s Landem Norrisem. Ten, kdo je za svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim o 10 bodů, míří v Kanadě za třetím vítězstvím v sezoně. Russell proto upozornil na důležitost strategie výběru pneumatik.
„Mnoho týmů nyní vážně uvažuje o středních pneumatikách,“ řekl Russell. „Otázkou bude, jestli jít v kvalifikaci na měkké nebo střední. To je jedna z výzev spojených s novou směsí C6. Lando je samozřejmě rychlý, je jedním z favoritů šampionátu, takže bude těžké ho porazit.“
Potěšující zprávou pro Mercedes je také třetí místo nováčka Kimiho Andrea Antonelliho, který zaostal za Russellem jen o 0,288 sekundy. Italský závodník je spokojený s lepším pochopením pneumatik C6 a s vyvážením svého vozu W16.
„Auto je opravdu propojené, dává mi důvěru, což je to nejdůležitější,“ řekl Antonelli. „Doufám, že si tenhle pozitivní pocit udržíme i zítra.“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.