Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Zdálo se, že McLaren přijel do Montrealu v solidní formě a s jasným cílem navázat na konkurenceschopné výkony z předchozích závodů a zúročit nové technické upgrady. Jenže páteční tréninky ukázaly jiný obrázek. Lando Norris, který v posledních závodech bojoval o vítězství, po pátečním programu neskrýval rozčarování.
„Byl to rozhodně náš nejtěžší pátek v letošní sezoně,“ přiznal Norris otevřeně, iformuje Motorsport.com. „Nešlo ani tak o rychlost, ale o to, jak obtížné bylo poskládat dobré kolo a jezdit vyrovnaně. Za celý den se mi povedlo asi jen jedno opravdu dobré kolo. Čeká nás ještě hodně práce.“
Norris obsadil v prvním tréninku sedmé místo a odpoledne se posunul až na druhé, přesto měl z průběhu dne smíšené pocity. Zdůraznil, že trať v Kanadě není jednoduchá – náročné obrubníky, nerovnosti a nízký grip nutí jezdce i techniku k absolutní preciznosti. „Nejsme daleko mimo ideální tempo, jen musíme udělat auto snazší na ovládání,“ dodal.
McLaren přitom přivezl do Kanady další vylepšení – zejména upravené přední křídlo s tzv. „mořskými ocasy“ na koncových plátech, které má rozšířit provozní okno monopostu. Přesto Norris nevyloučil, že tým může zvažovat návrat ke starší specifikaci. „Je to pořád na diskuzi. Změny jsou zamýšlené správným směrem, ale těžko říct po jednom dnu na tak specifické trati,“ poznamenal.
Naopak soupeři jako Mercedes, Red Bull nebo i Williams vypadali na trati od začátku jistěji. Mercedes se podle Norrise znovu ukázal jako silný hráč na kanadské půdě: „Byli tu loni nejlepší a letos vypadají podobně. Ale stále jsme blízko. Stěžuju si, že nejsem první, což taky o něčem vypovídá.“
Oscar Piastri, Norrisův týmový kolega, měl podobné dojmy. Začátek dne byl podle něj náročný, ale pokrok mezi tréninky byl znatelný. „Určitě to skončilo lépe, než to začalo. Ale pořád je co zlepšovat, hledáme správné nastavení. Nové díly fungují podle očekávání, ale pořád je prostor pro posun,“ uvedl Australan.
Oba jezdci se shodují – není důvod k panice, ale McLaren čeká náročná noc plná analýz a hledání odpovědí. Vzhledem k tomu, jak těsné jsou rozdíly v poli, může pár drobných úprav rozhodnout o tom, zda oranžové vozy budou zítra bojovat o pole position, nebo zůstanou skryté ve středu pole.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.