Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Zdálo se, že McLaren přijel do Montrealu v solidní formě a s jasným cílem navázat na konkurenceschopné výkony z předchozích závodů a zúročit nové technické upgrady. Jenže páteční tréninky ukázaly jiný obrázek. Lando Norris, který v posledních závodech bojoval o vítězství, po pátečním programu neskrýval rozčarování.
„Byl to rozhodně náš nejtěžší pátek v letošní sezoně,“ přiznal Norris otevřeně, iformuje Motorsport.com. „Nešlo ani tak o rychlost, ale o to, jak obtížné bylo poskládat dobré kolo a jezdit vyrovnaně. Za celý den se mi povedlo asi jen jedno opravdu dobré kolo. Čeká nás ještě hodně práce.“
Norris obsadil v prvním tréninku sedmé místo a odpoledne se posunul až na druhé, přesto měl z průběhu dne smíšené pocity. Zdůraznil, že trať v Kanadě není jednoduchá – náročné obrubníky, nerovnosti a nízký grip nutí jezdce i techniku k absolutní preciznosti. „Nejsme daleko mimo ideální tempo, jen musíme udělat auto snazší na ovládání,“ dodal.
McLaren přitom přivezl do Kanady další vylepšení – zejména upravené přední křídlo s tzv. „mořskými ocasy“ na koncových plátech, které má rozšířit provozní okno monopostu. Přesto Norris nevyloučil, že tým může zvažovat návrat ke starší specifikaci. „Je to pořád na diskuzi. Změny jsou zamýšlené správným směrem, ale těžko říct po jednom dnu na tak specifické trati,“ poznamenal.
Naopak soupeři jako Mercedes, Red Bull nebo i Williams vypadali na trati od začátku jistěji. Mercedes se podle Norrise znovu ukázal jako silný hráč na kanadské půdě: „Byli tu loni nejlepší a letos vypadají podobně. Ale stále jsme blízko. Stěžuju si, že nejsem první, což taky o něčem vypovídá.“
Oscar Piastri, Norrisův týmový kolega, měl podobné dojmy. Začátek dne byl podle něj náročný, ale pokrok mezi tréninky byl znatelný. „Určitě to skončilo lépe, než to začalo. Ale pořád je co zlepšovat, hledáme správné nastavení. Nové díly fungují podle očekávání, ale pořád je prostor pro posun,“ uvedl Australan.
Oba jezdci se shodují – není důvod k panice, ale McLaren čeká náročná noc plná analýz a hledání odpovědí. Vzhledem k tomu, jak těsné jsou rozdíly v poli, může pár drobných úprav rozhodnout o tom, zda oranžové vozy budou zítra bojovat o pole position, nebo zůstanou skryté ve středu pole.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.