Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
FIA zavede od Velké ceny Španělska přísnější testy pružnosti pro přední křídla, aby zabránila posouvání limitů aeroelasticity, které se stalo problémem v minulém roce.
Týmy jako McLaren a Mercedes se dostaly pod tlak, když jejich technologie, jako "Mini-DRS" McLarenu v Ázerbájdžánu a přední křídlo Mercedesu na GP Kanady, vyvolaly podezření konkurentů.
Po protestech Red Bullu a Ferrari byla technologie McLarenu zakázána na následujícím závodě v Singapuru. Nová pravidla budou vyžadovat, aby týmy splnily přísnější normy pružnosti předních křídel, jinak čelí riziku diskvalifikace. I když jsou pravidla naplánována až na deváté kolo sezóny, novinář Jonathan Noble naznačil, že Red Bull tlačil na FIA, aby je zaváděla dříve.
V průběhu minulé sezóny týmy vyjadřovaly obavy ohledně flexibility některých předních křídel, což se objevilo i ve záběrech na palubě. V reakci na to FIA vydala technickou směrnici pro Velkou cenu Belgie, aby přezkoumala adekvátnost svých testů. Po dokončení výzkumu se FIA rozhodla zpřísnit pravidla pro testování pružnosti křídel, ale Red Bull chtěl, aby opatření platila již od prvního závodu sezóny.
FIA se rozhodla implementovat nová pravidla až od devátého závodu, aby týmům umožnila dokončit zimní vývoj bez zbytečného plýtvání zdroji. McLaren a Ferrari prý využívaly flexibilitu křídel v minulosti, zatímco jiné týmy, včetně Red Bullu, chtěly změny co nejdříve.
McLaren je považován za tým, který nejvíce těžil z flexibility předních křídel, což mu pomohlo dohnat Red Bull. Překvapivě je však tým nakloněn novým pravidlům, která mají být implementována během příštích tří až šesti měsíců. Tyto změny budou mít pravděpodobně největší dopad na menší týmy, které se již zaměřují na vývoj pro rok 2026 a začínají převádět své zdroje tímto směrem.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.