Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
FIA zavede od Velké ceny Španělska přísnější testy pružnosti pro přední křídla, aby zabránila posouvání limitů aeroelasticity, které se stalo problémem v minulém roce.
Týmy jako McLaren a Mercedes se dostaly pod tlak, když jejich technologie, jako "Mini-DRS" McLarenu v Ázerbájdžánu a přední křídlo Mercedesu na GP Kanady, vyvolaly podezření konkurentů.
Po protestech Red Bullu a Ferrari byla technologie McLarenu zakázána na následujícím závodě v Singapuru. Nová pravidla budou vyžadovat, aby týmy splnily přísnější normy pružnosti předních křídel, jinak čelí riziku diskvalifikace. I když jsou pravidla naplánována až na deváté kolo sezóny, novinář Jonathan Noble naznačil, že Red Bull tlačil na FIA, aby je zaváděla dříve.
V průběhu minulé sezóny týmy vyjadřovaly obavy ohledně flexibility některých předních křídel, což se objevilo i ve záběrech na palubě. V reakci na to FIA vydala technickou směrnici pro Velkou cenu Belgie, aby přezkoumala adekvátnost svých testů. Po dokončení výzkumu se FIA rozhodla zpřísnit pravidla pro testování pružnosti křídel, ale Red Bull chtěl, aby opatření platila již od prvního závodu sezóny.
FIA se rozhodla implementovat nová pravidla až od devátého závodu, aby týmům umožnila dokončit zimní vývoj bez zbytečného plýtvání zdroji. McLaren a Ferrari prý využívaly flexibilitu křídel v minulosti, zatímco jiné týmy, včetně Red Bullu, chtěly změny co nejdříve.
McLaren je považován za tým, který nejvíce těžil z flexibility předních křídel, což mu pomohlo dohnat Red Bull. Překvapivě je však tým nakloněn novým pravidlům, která mají být implementována během příštích tří až šesti měsíců. Tyto změny budou mít pravděpodobně největší dopad na menší týmy, které se již zaměřují na vývoj pro rok 2026 a začínají převádět své zdroje tímto směrem.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.