Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Oliver Bearman, nováček v týmu Haas, je nadšený z výrazného posunu svého sebevědomí po nedávném upgradu vozu VF-25 na Britské Grand Prix v červenci. „Je to šílené, jak moc se moje důvěra změnila od té doby, co jsme přinesli upgrade do Silverstone,“ přiznává Bearman. Americký tým upravil podvozek a boční vstupy vozu, což se projevilo okamžitě a Bearman zajel své nejlepší kvalifikační umístění sezony, osmé místo.
Bearman sice v závodě ve Velké Británii dojel až jedenáctý, protože dostal penalizaci za ignorování červených vlajek v tréninku, ale hned o týden později v Belgii ukončil dlouhou sérii závodů bez bodů. „Od té doby mám opravdu skvělý pocit a dokázal jsem ho zopakovat, což je neuvěřitelné,“ řekl dvacetiletý pilot. Ve sprintu obsadil sedmé místo, a i když v hlavním závodě ztratil šanci na body kvůli technickým potížím a taktice, ukázal, že má rychlost.
Bearman pokračoval v solidní formě i v Maďarsku, kde překonal ve kvalifikaci zkušeného týmového kolegu Estebana Ocona, ale mechanická porucha ukončila jeho závod. Přesto je zřejmé, že poslední tři víkendy znamenaly výrazný posun po náročném začátku sezony, kdy se nacházel na chvostu startovního pole. „Nenašel jsem své sebevědomí, dokud jsme nepřinesli upgrade do Silverstone,“ zdůrazňuje.
Nováček je nyní optimistický, co může dokázat v posledních deseti závodech sezony. „Je to auto, ve kterém se cítím naprosto pohodlně. Samozřejmě jsem se snažil cítit co nejlépe i v předchozím voze, ale bylo těžké najít rovnováhu. Teď se nám to podařilo a myslím, že s tímto vozem můžeme udělat hodně,“ vysvětluje Bearman.
Cíl pro zbytek sezony je jasný. Pokračovat v pozitivní dynamice a pomoci devátému týmu Haas v těsném boji uprostřed pole. „Doufám, že dokážeme zopakovat pocit, který jsem měl v předchozích dvou závodech. V kvalifikaci i závodě se vyskytly drobné nedostatky: ve Silverstone jsem měl penalizaci, v Spa jsme promarnili příležitosti. Ale auto má jasně rychlost a velký potenciál. Krok za krokem se zlepšíme a věřím, že dokážeme získat solidní body ve druhé polovině sezony,“ uzavírá Bearman.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.
Max Verstappen se vrátil ke svým loňským slovům o Landu Norrisovi z Las Vegas a poskytl jim širší vysvětlení. Zdůraznil, že šlo spíše o reakci na okamžité okolnosti než o jakýkoli osobní spor mezi nimi.