Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Oliver Bearman, nováček v týmu Haas, je nadšený z výrazného posunu svého sebevědomí po nedávném upgradu vozu VF-25 na Britské Grand Prix v červenci. „Je to šílené, jak moc se moje důvěra změnila od té doby, co jsme přinesli upgrade do Silverstone,“ přiznává Bearman. Americký tým upravil podvozek a boční vstupy vozu, což se projevilo okamžitě a Bearman zajel své nejlepší kvalifikační umístění sezony, osmé místo.
Bearman sice v závodě ve Velké Británii dojel až jedenáctý, protože dostal penalizaci za ignorování červených vlajek v tréninku, ale hned o týden později v Belgii ukončil dlouhou sérii závodů bez bodů. „Od té doby mám opravdu skvělý pocit a dokázal jsem ho zopakovat, což je neuvěřitelné,“ řekl dvacetiletý pilot. Ve sprintu obsadil sedmé místo, a i když v hlavním závodě ztratil šanci na body kvůli technickým potížím a taktice, ukázal, že má rychlost.
Bearman pokračoval v solidní formě i v Maďarsku, kde překonal ve kvalifikaci zkušeného týmového kolegu Estebana Ocona, ale mechanická porucha ukončila jeho závod. Přesto je zřejmé, že poslední tři víkendy znamenaly výrazný posun po náročném začátku sezony, kdy se nacházel na chvostu startovního pole. „Nenašel jsem své sebevědomí, dokud jsme nepřinesli upgrade do Silverstone,“ zdůrazňuje.
Nováček je nyní optimistický, co může dokázat v posledních deseti závodech sezony. „Je to auto, ve kterém se cítím naprosto pohodlně. Samozřejmě jsem se snažil cítit co nejlépe i v předchozím voze, ale bylo těžké najít rovnováhu. Teď se nám to podařilo a myslím, že s tímto vozem můžeme udělat hodně,“ vysvětluje Bearman.
Cíl pro zbytek sezony je jasný. Pokračovat v pozitivní dynamice a pomoci devátému týmu Haas v těsném boji uprostřed pole. „Doufám, že dokážeme zopakovat pocit, který jsem měl v předchozích dvou závodech. V kvalifikaci i závodě se vyskytly drobné nedostatky: ve Silverstone jsem měl penalizaci, v Spa jsme promarnili příležitosti. Ale auto má jasně rychlost a velký potenciál. Krok za krokem se zlepšíme a věřím, že dokážeme získat solidní body ve druhé polovině sezony,“ uzavírá Bearman.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.