Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Liam Lawson, který byl po pouhých 11 startech za AlphaTauri povýšen do Red Bullu, měl v zimě naděje na úspěšný start do nové sezóny. Red Bull se rozhodl přehlédnout zkušenějšího Júkiho Cunodu a povýšit novozélandského jezdce. Realita jeho přechodu do elitního týmu však byla jiná.
Lawson se zatím neprobojoval do Q1 v žádné ze tří kvalifikací a po havárii v Austrálii a nepovedeném závodě v Číně ještě nebyl v boji o body. Naopak Cunoda, ačkoliv byl brzděn špatnými strategiemi, bodoval v každém závodě a stále vede nad Lawsom v šampionátu jezdců.
Po závodě v Šanghaji se objevily zprávy o možné výměně mezi Liama Lawsonem a Júki Cunodou. Podle informací z Autosportu je tato změna "pravděpodobná" ještě před Velkou cenou Japonska. Max Verstappen naznačil, že Lawson může být v týmu Racing Bulls rychlejší, a tuto teorii brzy prověří realita. Red Bull již diskutuje o možné výměně svých jezdců a zdroje naznačují, že Cunoda je nejpravděpodobnějším náhradníkem.
Ačkoli konečné rozhodnutí ještě nepadlo, diskuse jsou v plném proudu, a Helmut Marko nikdy neodmítl možnost změny jezdce, pokud někdo neplní očekávání. Lawsonovi neprospělo, jak dobře Cunoda začal sezónu, a v nedělním závodě v Číně byl vyřazen Isackem Hadjarem, což ukázalo, že i mladý francouzský nováček dělá pokroky.
Lawson měl problémy s výkonem svého vozu a několikrát vyjádřil své nepochopení, proč je tak daleko za Cunodou. Výsledky z Austrálie a Číny ukazují, že Lawson měl slabší výkony než jeho týmový kolega, což posílilo spekulace o možné změně. Red Bull se nyní rozhoduje, zda bude Verstappenovým týmovým kolegou v nadcházejícím závodě Cunoda nebo Lawson.
Liam Lawson se bude snažit zachránit své místo v Red Bullu tím, že poukáže na to, že Japonec má s týmem ještě méně zkušeností než on. Lawson absolvoval třídenní testování v Bahrajnu a několik tréninků, zatímco Cunoda měl možnost řídit vůz Red Bull pouze jednou, během posezónních testů na konci loňské sezóny. Japonec si vůz pochvaloval a cítil se za jeho volantem pohodlně.
Zaměstnanci Red Bullu ocenili Cunodův výkon v Abú Zabí, což naznačuje, že by mohl v nadcházejících týdnech získat lepší poznání týmu. Lawson si bude muset v Racing Bulls okamžitě najít tempo a dominovat nad Isackem Hadjarem, pokud se chce vyhnout ohrožení svého postavení ve formuli 1.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.