Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Liam Lawson, který byl po pouhých 11 startech za AlphaTauri povýšen do Red Bullu, měl v zimě naděje na úspěšný start do nové sezóny. Red Bull se rozhodl přehlédnout zkušenějšího Júkiho Cunodu a povýšit novozélandského jezdce. Realita jeho přechodu do elitního týmu však byla jiná.
Lawson se zatím neprobojoval do Q1 v žádné ze tří kvalifikací a po havárii v Austrálii a nepovedeném závodě v Číně ještě nebyl v boji o body. Naopak Cunoda, ačkoliv byl brzděn špatnými strategiemi, bodoval v každém závodě a stále vede nad Lawsom v šampionátu jezdců.
Po závodě v Šanghaji se objevily zprávy o možné výměně mezi Liama Lawsonem a Júki Cunodou. Podle informací z Autosportu je tato změna "pravděpodobná" ještě před Velkou cenou Japonska. Max Verstappen naznačil, že Lawson může být v týmu Racing Bulls rychlejší, a tuto teorii brzy prověří realita. Red Bull již diskutuje o možné výměně svých jezdců a zdroje naznačují, že Cunoda je nejpravděpodobnějším náhradníkem.
Ačkoli konečné rozhodnutí ještě nepadlo, diskuse jsou v plném proudu, a Helmut Marko nikdy neodmítl možnost změny jezdce, pokud někdo neplní očekávání. Lawsonovi neprospělo, jak dobře Cunoda začal sezónu, a v nedělním závodě v Číně byl vyřazen Isackem Hadjarem, což ukázalo, že i mladý francouzský nováček dělá pokroky.
Lawson měl problémy s výkonem svého vozu a několikrát vyjádřil své nepochopení, proč je tak daleko za Cunodou. Výsledky z Austrálie a Číny ukazují, že Lawson měl slabší výkony než jeho týmový kolega, což posílilo spekulace o možné změně. Red Bull se nyní rozhoduje, zda bude Verstappenovým týmovým kolegou v nadcházejícím závodě Cunoda nebo Lawson.
Liam Lawson se bude snažit zachránit své místo v Red Bullu tím, že poukáže na to, že Japonec má s týmem ještě méně zkušeností než on. Lawson absolvoval třídenní testování v Bahrajnu a několik tréninků, zatímco Cunoda měl možnost řídit vůz Red Bull pouze jednou, během posezónních testů na konci loňské sezóny. Japonec si vůz pochvaloval a cítil se za jeho volantem pohodlně.
Zaměstnanci Red Bullu ocenili Cunodův výkon v Abú Zabí, což naznačuje, že by mohl v nadcházejících týdnech získat lepší poznání týmu. Lawson si bude muset v Racing Bulls okamžitě najít tempo a dominovat nad Isackem Hadjarem, pokud se chce vyhnout ohrožení svého postavení ve formuli 1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.