Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Júki Cunoda si upevňuje svou pozici jednoho z nejvýraznějších jezdců sezóny. Po skvělé kvalifikaci v Austrálii, kde obsadil páté místo, předvedl další působivý výkon v Číně. I přes chybu v závěrečné části kvalifikace se kvalifikoval na devátém místě, zatímco jeho týmový kolega Isack Hadjar překvapil sedmým místem.
V sobotním sprintu si však Cunoda zajistil svůj nejlepší výsledek v této disciplíně, což posílilo jeho pozici v týmu i na trhu jezdců, jelikož mu na konci sezóny vyprší smlouva.
Japonec se netají tím, že by chtěl usednout do Red Bullu. Když byl v rozhovoru po kvalifikaci dotázán, zda by přijal místo po Liamu Lawsonovi, odpověděl bez váhání: „Samozřejmě, protože tohle auto je rychlejší než moje.“ Když se ho novinář zeptal, zda si to skutečně myslí, Cunoda jen potvrdil: „Ach ano.“
V tu chvíli ale tiskový mluvčí Racing Bulls zasáhl a rozhovor okamžitě ukončil. „Tohle je konec, tohle je konec,“ prohlásil, i když Cunoda evidentně chtěl ještě pokračovat.
Zatímco japonský jezdec v úvodu sezóny boduje, Liam Lawson se trápí. „Jeho řeč těla je hrozná. Není těžké skončit ve špatné spirále,“ uvedl zdroj blízký týmu.
Lawson zatím v kvalifikacích obsadil 18., 20. a opět 20. místo, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti. Cunoda tak může být na nejlepší cestě získat vytouženou sedačku v hlavním týmu Red Bullu.
Helmut Marko nijak neskrývá, že Liam Lawson je pod tlakem. „F1 je soutěživý sport,“ prohlásil v paddocku před Velkou cenou Číny a naznačil tak, že špatné výkony mají své důsledky.
Zákulisní zdroje potvrzují, že Red Bull očekává od Lawsona výrazné zlepšení už při nadcházející Velké ceně Japonska. „Suzuku zná, takže nebude mít žádné výmluvy,“ zaznívá z týmu. Pokud ani tam neukáže konkurenceschopné tempo, může být jeho místo vážně ohroženo.
Lawson sice dosud neřídil v Albert Parku ani v Šanghaji, ale jeho soupeři bez zkušeností dokázali být rychlejší.
A historie naznačuje, že Red Bull se se slabými jezdci nemazlí – Pierre Gasly, Alex Albon i Sergio Pérez přišli o svá místa po drtivých porážkách s Maxem Verstappenem. Znovu se tak nabízí otázka, zda je problém skutečně v jednotlivých pilotech, nebo ve fungování týmu jako celku.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.