Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Júki Cunoda si upevňuje svou pozici jednoho z nejvýraznějších jezdců sezóny. Po skvělé kvalifikaci v Austrálii, kde obsadil páté místo, předvedl další působivý výkon v Číně. I přes chybu v závěrečné části kvalifikace se kvalifikoval na devátém místě, zatímco jeho týmový kolega Isack Hadjar překvapil sedmým místem.
V sobotním sprintu si však Cunoda zajistil svůj nejlepší výsledek v této disciplíně, což posílilo jeho pozici v týmu i na trhu jezdců, jelikož mu na konci sezóny vyprší smlouva.
Japonec se netají tím, že by chtěl usednout do Red Bullu. Když byl v rozhovoru po kvalifikaci dotázán, zda by přijal místo po Liamu Lawsonovi, odpověděl bez váhání: „Samozřejmě, protože tohle auto je rychlejší než moje.“ Když se ho novinář zeptal, zda si to skutečně myslí, Cunoda jen potvrdil: „Ach ano.“
V tu chvíli ale tiskový mluvčí Racing Bulls zasáhl a rozhovor okamžitě ukončil. „Tohle je konec, tohle je konec,“ prohlásil, i když Cunoda evidentně chtěl ještě pokračovat.
Zatímco japonský jezdec v úvodu sezóny boduje, Liam Lawson se trápí. „Jeho řeč těla je hrozná. Není těžké skončit ve špatné spirále,“ uvedl zdroj blízký týmu.
Lawson zatím v kvalifikacích obsadil 18., 20. a opět 20. místo, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti. Cunoda tak může být na nejlepší cestě získat vytouženou sedačku v hlavním týmu Red Bullu.
Helmut Marko nijak neskrývá, že Liam Lawson je pod tlakem. „F1 je soutěživý sport,“ prohlásil v paddocku před Velkou cenou Číny a naznačil tak, že špatné výkony mají své důsledky.
Zákulisní zdroje potvrzují, že Red Bull očekává od Lawsona výrazné zlepšení už při nadcházející Velké ceně Japonska. „Suzuku zná, takže nebude mít žádné výmluvy,“ zaznívá z týmu. Pokud ani tam neukáže konkurenceschopné tempo, může být jeho místo vážně ohroženo.
Lawson sice dosud neřídil v Albert Parku ani v Šanghaji, ale jeho soupeři bez zkušeností dokázali být rychlejší.
A historie naznačuje, že Red Bull se se slabými jezdci nemazlí – Pierre Gasly, Alex Albon i Sergio Pérez přišli o svá místa po drtivých porážkách s Maxem Verstappenem. Znovu se tak nabízí otázka, zda je problém skutečně v jednotlivých pilotech, nebo ve fungování týmu jako celku.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.