Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Júki Cunoda si upevňuje svou pozici jednoho z nejvýraznějších jezdců sezóny. Po skvělé kvalifikaci v Austrálii, kde obsadil páté místo, předvedl další působivý výkon v Číně. I přes chybu v závěrečné části kvalifikace se kvalifikoval na devátém místě, zatímco jeho týmový kolega Isack Hadjar překvapil sedmým místem.
V sobotním sprintu si však Cunoda zajistil svůj nejlepší výsledek v této disciplíně, což posílilo jeho pozici v týmu i na trhu jezdců, jelikož mu na konci sezóny vyprší smlouva.
Japonec se netají tím, že by chtěl usednout do Red Bullu. Když byl v rozhovoru po kvalifikaci dotázán, zda by přijal místo po Liamu Lawsonovi, odpověděl bez váhání: „Samozřejmě, protože tohle auto je rychlejší než moje.“ Když se ho novinář zeptal, zda si to skutečně myslí, Cunoda jen potvrdil: „Ach ano.“
V tu chvíli ale tiskový mluvčí Racing Bulls zasáhl a rozhovor okamžitě ukončil. „Tohle je konec, tohle je konec,“ prohlásil, i když Cunoda evidentně chtěl ještě pokračovat.
Zatímco japonský jezdec v úvodu sezóny boduje, Liam Lawson se trápí. „Jeho řeč těla je hrozná. Není těžké skončit ve špatné spirále,“ uvedl zdroj blízký týmu.
Lawson zatím v kvalifikacích obsadil 18., 20. a opět 20. místo, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti. Cunoda tak může být na nejlepší cestě získat vytouženou sedačku v hlavním týmu Red Bullu.
Helmut Marko nijak neskrývá, že Liam Lawson je pod tlakem. „F1 je soutěživý sport,“ prohlásil v paddocku před Velkou cenou Číny a naznačil tak, že špatné výkony mají své důsledky.
Zákulisní zdroje potvrzují, že Red Bull očekává od Lawsona výrazné zlepšení už při nadcházející Velké ceně Japonska. „Suzuku zná, takže nebude mít žádné výmluvy,“ zaznívá z týmu. Pokud ani tam neukáže konkurenceschopné tempo, může být jeho místo vážně ohroženo.
Lawson sice dosud neřídil v Albert Parku ani v Šanghaji, ale jeho soupeři bez zkušeností dokázali být rychlejší.
A historie naznačuje, že Red Bull se se slabými jezdci nemazlí – Pierre Gasly, Alex Albon i Sergio Pérez přišli o svá místa po drtivých porážkách s Maxem Verstappenem. Znovu se tak nabízí otázka, zda je problém skutečně v jednotlivých pilotech, nebo ve fungování týmu jako celku.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.