Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mark Rushbrook, šéf Ford Performance, souhlasí s Christianem Hornerem v tom, že Mercedes působí sebevědomě, pokud jde o nadcházející změny motorových pravidel. Oba se shodují, že německý tým má dobře rozjetý plán, jak se s novými předpisy vyrovnat.
Pro rok 2026 se totiž chystá významná revize pravidel nejen pro šasi, ale i pro pohonné jednotky. Tento rok bude pro Red Bull klíčový, protože poprvé se stane výrobcem pohonných jednotek, přičemž bude mít po svém boku Ford jako technického a strategického partnera. Podle Hornera to ale nebude pro Red Bull vůbec snadné a již se objevily náznaky, že tým chce upravit rozdělení mezi vnitřní spalovací motor (ICE), na němž Ford pracuje, a elektrickou energii, informuje RacingNews365. Aktuálně je rozdělení stanovené na 50-50, ale Horner by rád upravil poměr na 60-40, což by znamenalo snížení závislosti na elektrickém výkonu z 350 kW na 200 kW. Pro srovnání, současné hybridní pohonné jednotky F1 využívají pouze 20 % elektrického výkonu.
Přestože Toto Wolff, šéf Mercedesu, původně označil možnost změny pravidel za „vtip“, nyní připustil, že by mohl být „otevřený“ pro úpravy. Jeho přístup však ukazuje, že Mercedes je spokojený s vývojem svého projektu pohonných jednotek pro rok 2026. Tým z Brackley je známý svou schopností adaptovat se na změny v pravidlech, přičemž v roce 2014 exceloval při poslední významné změně motorových předpisů, což z něj činí silného kandidáta na pozici lídra v nadcházejících sezónách.
Rushbrook však varoval, že je stále obtížné odhadnout, jak konkurence postupuje se svými plány. „Ne... dokud všichni nebudou testovat na stejné testovací stanici za stejných podmínek, nemůžete to vědět,“ uvedl pro nizozemskou verzi Motorsport.com. „Existují jenom zvěsti o tom, kdo je kde, kdo je napřed a kdo je pozadu. Ale upřímná odpověď je, že to nikdo neví.“
Na otázku, zda sdílí Hornerovo tvrzení o tom, že Mercedes je sebevědomý ohledně svého vývoje pohonných jednotek, Rushbrook odpověděl: „Ano, skutečně to tak vypadá. Christian a já se v mnohém shodujeme, takže ano,“ souhlasil s tím, že Mercedes působí sebejistě.
Ačkoli se Ford a Red Bull soustředí na cestu, kterou považují za „realistickou“ na základě aktuálních pravidel, Rushbrook přiznává, že není jasné, jaký názor mají Mercedes a Ferrari. „Pokud analyzujete pravidla, uděláte si hodnocení toho, co je dosažitelné na základě těchto pravidel. Řekli jsme: 'Myslíme si, že to je dosažitelné a chceme toho dosáhnout určitým způsobem,' a to je cesta, kterou jdeme,“ vysvětlil. „Ale nevíme, co si myslí Mercedes a Ferrari, jejich hodnocení může být vyšší nebo nižší než naše. Každý může říct, že je na správné cestě, ale můžete být na správné cestě k jiným číslům.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.