Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mark Rushbrook, šéf Ford Performance, souhlasí s Christianem Hornerem v tom, že Mercedes působí sebevědomě, pokud jde o nadcházející změny motorových pravidel. Oba se shodují, že německý tým má dobře rozjetý plán, jak se s novými předpisy vyrovnat.
Pro rok 2026 se totiž chystá významná revize pravidel nejen pro šasi, ale i pro pohonné jednotky. Tento rok bude pro Red Bull klíčový, protože poprvé se stane výrobcem pohonných jednotek, přičemž bude mít po svém boku Ford jako technického a strategického partnera. Podle Hornera to ale nebude pro Red Bull vůbec snadné a již se objevily náznaky, že tým chce upravit rozdělení mezi vnitřní spalovací motor (ICE), na němž Ford pracuje, a elektrickou energii, informuje RacingNews365. Aktuálně je rozdělení stanovené na 50-50, ale Horner by rád upravil poměr na 60-40, což by znamenalo snížení závislosti na elektrickém výkonu z 350 kW na 200 kW. Pro srovnání, současné hybridní pohonné jednotky F1 využívají pouze 20 % elektrického výkonu.
Přestože Toto Wolff, šéf Mercedesu, původně označil možnost změny pravidel za „vtip“, nyní připustil, že by mohl být „otevřený“ pro úpravy. Jeho přístup však ukazuje, že Mercedes je spokojený s vývojem svého projektu pohonných jednotek pro rok 2026. Tým z Brackley je známý svou schopností adaptovat se na změny v pravidlech, přičemž v roce 2014 exceloval při poslední významné změně motorových předpisů, což z něj činí silného kandidáta na pozici lídra v nadcházejících sezónách.
Rushbrook však varoval, že je stále obtížné odhadnout, jak konkurence postupuje se svými plány. „Ne... dokud všichni nebudou testovat na stejné testovací stanici za stejných podmínek, nemůžete to vědět,“ uvedl pro nizozemskou verzi Motorsport.com. „Existují jenom zvěsti o tom, kdo je kde, kdo je napřed a kdo je pozadu. Ale upřímná odpověď je, že to nikdo neví.“
Na otázku, zda sdílí Hornerovo tvrzení o tom, že Mercedes je sebevědomý ohledně svého vývoje pohonných jednotek, Rushbrook odpověděl: „Ano, skutečně to tak vypadá. Christian a já se v mnohém shodujeme, takže ano,“ souhlasil s tím, že Mercedes působí sebejistě.
Ačkoli se Ford a Red Bull soustředí na cestu, kterou považují za „realistickou“ na základě aktuálních pravidel, Rushbrook přiznává, že není jasné, jaký názor mají Mercedes a Ferrari. „Pokud analyzujete pravidla, uděláte si hodnocení toho, co je dosažitelné na základě těchto pravidel. Řekli jsme: 'Myslíme si, že to je dosažitelné a chceme toho dosáhnout určitým způsobem,' a to je cesta, kterou jdeme,“ vysvětlil. „Ale nevíme, co si myslí Mercedes a Ferrari, jejich hodnocení může být vyšší nebo nižší než naše. Každý může říct, že je na správné cestě, ale můžete být na správné cestě k jiným číslům.“
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.