Red Bull a Ford spojili síly při vývoji motoru pro sezonu 2026, přičemž americká automobilka se zaměřuje hlavně na elektrické komponenty. Šéf týmu Christian Horner označil spolupráci za „inspirativní“ a naznačil, kdy se projeví její první výsledky.
Red Bull spojil síly s Fordem pro vývoj motoru pro sezonu 2026, což oznámil už na začátku roku 2023. První pohonná jednotka vzniká v Milton Keynes, kde Red Bull buduje vlastní motorový program. Americká automobilka se zaměřuje především na výrobu elektrických komponentů.
"Je to fantastické. Myslím, že je skvělé vidět, jak se Ford zapojuje do motorsportu. Jsme opravdu hrdí na to, že můžeme vrátit Ford s modrým oválem do Formule 1 a že na našich vozech Formule 1 vidíme logo Ford," řekl Horner během akce Ford Performance.
Christian Horner odhalil, kdy se projeví výsledky spolupráce Red Bullu a Fordu, a naznačil, že na tento okamžik si fanoušci ještě chvíli počkají. "Myslím, že tento týden, za rok, bude velmi speciálním okamžikem. Pak uvidíme pohonné ústrojí Red Bullu a Fordu pro dva týmy v boxové uličce v Barceloně."
Zdá se tedy, že reálný test nové pohonné jednotky proběhne až v roce 2025 během předsezónních testů. Otázkou zůstává, jak konkurenceschopný bude jejich první motor oproti zavedeným výrobcům jako Mercedes, Ferrari...
Christian Horner ocenil přínos Fordu k projektu motoru Red Bullu pro rok 2026 a zdůraznil jejich nasazení. "Vášeň a odhodlání Fordu" označil za inspirativní a zároveň připustil, že konkurence bude tvrdá.
"Hlavně musíme soutěžit s velkými soupeři, jako jsou Ferrari, Mercedes a Honda. A General Motors přichází. I když ty kluky nevidíme!" zavtipkoval. Přesto věří, že klíčem k úspěchu bude správný tým lidí: "Takže to bude super konkurenční a myslím, že nakonec je to všechno o lidech."
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.