Red Bull a Ford spojili síly při vývoji motoru pro sezonu 2026, přičemž americká automobilka se zaměřuje hlavně na elektrické komponenty. Šéf týmu Christian Horner označil spolupráci za „inspirativní“ a naznačil, kdy se projeví její první výsledky.
Red Bull spojil síly s Fordem pro vývoj motoru pro sezonu 2026, což oznámil už na začátku roku 2023. První pohonná jednotka vzniká v Milton Keynes, kde Red Bull buduje vlastní motorový program. Americká automobilka se zaměřuje především na výrobu elektrických komponentů.
"Je to fantastické. Myslím, že je skvělé vidět, jak se Ford zapojuje do motorsportu. Jsme opravdu hrdí na to, že můžeme vrátit Ford s modrým oválem do Formule 1 a že na našich vozech Formule 1 vidíme logo Ford," řekl Horner během akce Ford Performance.
Christian Horner odhalil, kdy se projeví výsledky spolupráce Red Bullu a Fordu, a naznačil, že na tento okamžik si fanoušci ještě chvíli počkají. "Myslím, že tento týden, za rok, bude velmi speciálním okamžikem. Pak uvidíme pohonné ústrojí Red Bullu a Fordu pro dva týmy v boxové uličce v Barceloně."
Zdá se tedy, že reálný test nové pohonné jednotky proběhne až v roce 2025 během předsezónních testů. Otázkou zůstává, jak konkurenceschopný bude jejich první motor oproti zavedeným výrobcům jako Mercedes, Ferrari...
Christian Horner ocenil přínos Fordu k projektu motoru Red Bullu pro rok 2026 a zdůraznil jejich nasazení. "Vášeň a odhodlání Fordu" označil za inspirativní a zároveň připustil, že konkurence bude tvrdá.
"Hlavně musíme soutěžit s velkými soupeři, jako jsou Ferrari, Mercedes a Honda. A General Motors přichází. I když ty kluky nevidíme!" zavtipkoval. Přesto věří, že klíčem k úspěchu bude správný tým lidí: "Takže to bude super konkurenční a myslím, že nakonec je to všechno o lidech."
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.