Red Bull a Ford spojili síly při vývoji motoru pro sezonu 2026, přičemž americká automobilka se zaměřuje hlavně na elektrické komponenty. Šéf týmu Christian Horner označil spolupráci za „inspirativní“ a naznačil, kdy se projeví její první výsledky.
Red Bull spojil síly s Fordem pro vývoj motoru pro sezonu 2026, což oznámil už na začátku roku 2023. První pohonná jednotka vzniká v Milton Keynes, kde Red Bull buduje vlastní motorový program. Americká automobilka se zaměřuje především na výrobu elektrických komponentů.
"Je to fantastické. Myslím, že je skvělé vidět, jak se Ford zapojuje do motorsportu. Jsme opravdu hrdí na to, že můžeme vrátit Ford s modrým oválem do Formule 1 a že na našich vozech Formule 1 vidíme logo Ford," řekl Horner během akce Ford Performance.
Christian Horner odhalil, kdy se projeví výsledky spolupráce Red Bullu a Fordu, a naznačil, že na tento okamžik si fanoušci ještě chvíli počkají. "Myslím, že tento týden, za rok, bude velmi speciálním okamžikem. Pak uvidíme pohonné ústrojí Red Bullu a Fordu pro dva týmy v boxové uličce v Barceloně."
Zdá se tedy, že reálný test nové pohonné jednotky proběhne až v roce 2025 během předsezónních testů. Otázkou zůstává, jak konkurenceschopný bude jejich první motor oproti zavedeným výrobcům jako Mercedes, Ferrari...
Christian Horner ocenil přínos Fordu k projektu motoru Red Bullu pro rok 2026 a zdůraznil jejich nasazení. "Vášeň a odhodlání Fordu" označil za inspirativní a zároveň připustil, že konkurence bude tvrdá.
"Hlavně musíme soutěžit s velkými soupeři, jako jsou Ferrari, Mercedes a Honda. A General Motors přichází. I když ty kluky nevidíme!" zavtipkoval. Přesto věří, že klíčem k úspěchu bude správný tým lidí: "Takže to bude super konkurenční a myslím, že nakonec je to všechno o lidech."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.