Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Nový šéf týmu Red Bull Racing Laurent Mekies čelí jedné z nejzásadnějších výzev své kariéry – musí okamžitě stabilizovat budoucnost Maxe Verstappena. Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer ve svém komentáři pro F1 Nation Podcast upozornil, že právě řešení jezdecké sestavy bude pro Mekiese zcela klíčové, a to nejen kvůli výkonnosti, ale především kvůli otřesené vnitřní struktuře týmu.
Verstappen je sice pod smlouvou až do konce roku 2028, ale existují výkonnostní klauzule, které by mu v létě mohly otevřít cestu ven. Vzhledem k tomu, že šampion jedná s Toto Wolffem a jeho manažer Raymond Vermeulen již vedl konkrétní rozhovory s Mercedesem, spekulace o možném přestupu sílí. Red Bull se tak ocitá v pozici, kdy může během několika měsíců přijít nejen o pilíře vedení, ale i o svého nejsilnějšího jezdce.
Palmer upozorňuje, že Verstappen je v tuto chvíli prakticky jediný, kdo drží tým pohromadě. Ze všech bodů získaných Red Bullem v této sezóně pochází drtivá většina právě od něj. Pokud by Max skutečně odešel, tým by se ocitl v bezprecedentní krizi – nejen sportovní, ale i symbolické. Ztráta takové postavy by mohla mít domino efekt na zbytek struktury a motivaci zaměstnanců.
Odchod Christiana Hornera, Adriana Neweyho či Jonathana Wheatleyho výrazně oslabuje vnitřní kontinuitu. Z původního vedení zůstává fakticky jen Helmut Marko, a právě Verstappen tak často supluje roli lídra a technického směrování týmu. Podle Palmera má nyní výrazně povýšit také Gianpiero Lambiase, Maxův dlouholetý závodní inženýr, který je s jezdcem propojen důvěrou i výsledky.
Mekies tak musí během krátké doby pochopit nejen dynamiku týmu, ale i vztahové napětí mezi klíčovými postavami. Ovládnutí této rovnováhy je nezbytné k tomu, aby dokázal Verstappena přesvědčit o setrvání. Přitom právě přestavba struktury a případné přeobsazení druhé sedačky budou dalšími těžkými rozhodnutími, která musí přijít velmi brzy.
Kromě Verstappena zůstává otázkou také druhý jezdecký post. Mekies má podle Palmera zkušenosti s prací s jezdci jako Yuki Tsunoda, což by mu mohlo pomoci stabilizovat sestavu. Ale prioritou číslo jedna je jasná – udržet Maxe Verstappena jako středobod celého projektu. Bez něj se může Red Bull rychle propadnout z vrcholu zpět do nejistoty.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.