Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Mick Schumacher se nevzdává svých ambicí na návrat do Formule 1. Nově přizvaný poradce a zkušený německý závodník Dirk Müller o jeho cestě otevřeně promluvil v rozhovoru pro Motorsport-Magazin a zdůraznil, že Schumacher je dnes zcela jiným jezdcem než při svém debutu v královně motorsportu.
„Jsem Mickovi k dispozici v poradní roli,“ uvedl Müller. „Mick má kolem sebe svůj tým a já jsem nyní jeho součástí. Dali jsme se dohromady už minulý rok a právě teď přišel správný čas. Mick je nejen nesmírně talentovaný, ale i skvělý člověk. Chci pomoci, kde jen budu moct.“
Schumacher zahájil své působení ve Formuli 1 v roce 2021 v týmu Haas po boku Rusa Nikity Mazepina. Po neklidné první sezóně byl Mazepin nahrazen Kevinem Magnussenem, ale Schumacher sám se u amerického týmu dlouho neudržel a ke konci roku 2022 ztratil závodní sedačku. Následující dvě sezóny strávil jako rezervní jezdec Mercedesu, přičemž v roce 2024 už zároveň odstartoval svou novou etapu v mistrovství světa vytrvalostních závodů (WEC). Právě na tuto disciplínu se nyní v roce 2025 soustředí naplno, ale podle Müllera jeho motivace vrátit se do F1 stále zůstává silná.
„Má ostré lokty, aby se dokázal prosadit v dravých vodách Formule 1,“ pokračoval Müller. „Dnes je Mick mnohem dál než v roce 2021. Nedívá se zpátky, myslí jen na budoucnost. Získal tolik zkušeností, že dnes je v úplně jiné pozici než tehdy, kdy do F1 přišel jako čerstvý šampion F2.“
Müller má k rodině Schumacherových blízký vztah, který sahá až do začátku tisíciletí. „Opravdu jsme se poznali na začátku roku 2000, když Michael hledal spoluhráče na fotbalový zápas u sebe doma,“ vzpomíná. „Jedno vedlo k druhému a Michael mi tehdy hodně pomohl. Kariéru Micka sleduji od začátku, od motokár až po Formuli 1. Už dřív jsme byli v kontaktu, ale spíše v pozadí. Teď mám velký zájem Micka aktivně podporovat.“
Je tedy zřejmé, že Schumacher se obklopil lidmi, kteří nejen rozumí motorsportu, ale znají jeho příběh i osobně. S takovým zázemím a nově načerpanými zkušenostmi není návrat do F1 nereálný, i když cesta zpět mezi elitu rozhodně nebude jednoduchá.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.