Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Mick Schumacher se nevzdává svých ambicí na návrat do Formule 1. Nově přizvaný poradce a zkušený německý závodník Dirk Müller o jeho cestě otevřeně promluvil v rozhovoru pro Motorsport-Magazin a zdůraznil, že Schumacher je dnes zcela jiným jezdcem než při svém debutu v královně motorsportu.
„Jsem Mickovi k dispozici v poradní roli,“ uvedl Müller. „Mick má kolem sebe svůj tým a já jsem nyní jeho součástí. Dali jsme se dohromady už minulý rok a právě teď přišel správný čas. Mick je nejen nesmírně talentovaný, ale i skvělý člověk. Chci pomoci, kde jen budu moct.“
Schumacher zahájil své působení ve Formuli 1 v roce 2021 v týmu Haas po boku Rusa Nikity Mazepina. Po neklidné první sezóně byl Mazepin nahrazen Kevinem Magnussenem, ale Schumacher sám se u amerického týmu dlouho neudržel a ke konci roku 2022 ztratil závodní sedačku. Následující dvě sezóny strávil jako rezervní jezdec Mercedesu, přičemž v roce 2024 už zároveň odstartoval svou novou etapu v mistrovství světa vytrvalostních závodů (WEC). Právě na tuto disciplínu se nyní v roce 2025 soustředí naplno, ale podle Müllera jeho motivace vrátit se do F1 stále zůstává silná.
„Má ostré lokty, aby se dokázal prosadit v dravých vodách Formule 1,“ pokračoval Müller. „Dnes je Mick mnohem dál než v roce 2021. Nedívá se zpátky, myslí jen na budoucnost. Získal tolik zkušeností, že dnes je v úplně jiné pozici než tehdy, kdy do F1 přišel jako čerstvý šampion F2.“
Müller má k rodině Schumacherových blízký vztah, který sahá až do začátku tisíciletí. „Opravdu jsme se poznali na začátku roku 2000, když Michael hledal spoluhráče na fotbalový zápas u sebe doma,“ vzpomíná. „Jedno vedlo k druhému a Michael mi tehdy hodně pomohl. Kariéru Micka sleduji od začátku, od motokár až po Formuli 1. Už dřív jsme byli v kontaktu, ale spíše v pozadí. Teď mám velký zájem Micka aktivně podporovat.“
Je tedy zřejmé, že Schumacher se obklopil lidmi, kteří nejen rozumí motorsportu, ale znají jeho příběh i osobně. S takovým zázemím a nově načerpanými zkušenostmi není návrat do F1 nereálný, i když cesta zpět mezi elitu rozhodně nebude jednoduchá.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.