Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Adrian Newey, legendární konstruktér, který stál za dvanácti vítěznými monoposty mistrovství světa, se o víkendu na Velké ceně Velké Británie objevil na trati po delší době. Od svého příchodu do Aston Martinu v březnu zůstával převážně „za zavřenými dveřmi“ na tamním vývojovém pracovišti nedaleko Silverstonu a kromě krátkých návštěv v Monaku a na Goodwood Festival of Speed se soustředí hlavně na budoucnost týmu.
I když si s sebou přivezl svůj skicák a byl vidět na startovním roštu, jeho hlavním zaměřením zůstává vývoj vozu pro technickou revoluci, která nastane v roce 2026. Současné problémy s letošním monopostem ho podle slov Fernanda Alonsa příliš nezajímají. „Kdykoliv se ptáme na letošní auto nebo na zlepšení, vstane a jde do jiné kanceláře,“ přiblížil Alonso v rozhovoru pro španělskou stanici DAZN, informuje Motorsport.com.
Tento přístup není u Neweyho ničím novým. Vždy, když přecházel do nového týmu, raději se věnoval vývoji nových konceptů, než aby se snažil „spravovat“ předchozí projekty. Stejně tak u Williamsu nebo McLarenu se soustředil na vývoj nových vozů odpovídajících pravidlům následující sezony a ve stejné linii pokračoval i v Red Bullu, kde se raději věnoval přebudování technického oddělení než problémovému monopostu RB2, který zdědil.
Ve veřejných vystoupeních Newey zůstává diplomatický, ale už několikrát zmínil, že současné vývojové „nástroje“ Aston Martinu nejsou dostatečně silné. Jeho úkolem je tedy přetvořit tým od základů a zároveň udržet fungování závodního programu během tohoto náročného přechodného období. To není jednoduché, zvlášť když majitel Lawrence Stroll proslul netrpělivostí, což se projevuje i ostrými výtkami po neúspěšných víkendech.
Fernando Alonso, který zažívá už své pozdní závodnické roky, také cítí tlak na rychlé zlepšení vozu. Na druhé straně Lance Stroll působí zvenčí poněkud odtažitě, ale z neoficiálních zdrojů vyplývá, že i on touží po změně a lepším vývoji. V takové atmosféře musí šéf týmu Andy Cowell najít rovnováhu mezi umožněním Neweyho přestavby technického týmu a nutností ukázat alespoň částečný pokrok s letošním monopostem.
Nové úpravy podlahy vozu AMR25, které byly uvedeny v Imole a dále vylepšeny na Silverstonu, přinesly alespoň malé pozitivní signály. Alonso uvedl, že auto se v některých částech okruhu zlepšilo, což je při vyrovnaném poli hodnotná maličkost. „Tým nepřestává tlačit,“ dodal. Přestože se zatím Aston Martin pohybuje v polovině startovního pole, touha být co nejblíže vrcholu sezony zůstává jasná.
Pokud se však vývoj nepohne výrazně vpřed a Aston Martin nezaznamená zlepšení, je otázkou, zda Lawrence Stroll nezačne vyvíjet větší tlak na Neweyho, aby se více zapojil do řešení současných problémů. Nový inženýrský šéf však pravděpodobně bude i nadále trvat na své strategii soustředit se na dlouhodobý cíl a na budoucnost týmu od roku 2026, než na okamžité hasení požárů s letošním monopostem.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.