Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Adrian Newey, legendární konstruktér, který stál za dvanácti vítěznými monoposty mistrovství světa, se o víkendu na Velké ceně Velké Británie objevil na trati po delší době. Od svého příchodu do Aston Martinu v březnu zůstával převážně „za zavřenými dveřmi“ na tamním vývojovém pracovišti nedaleko Silverstonu a kromě krátkých návštěv v Monaku a na Goodwood Festival of Speed se soustředí hlavně na budoucnost týmu.
I když si s sebou přivezl svůj skicák a byl vidět na startovním roštu, jeho hlavním zaměřením zůstává vývoj vozu pro technickou revoluci, která nastane v roce 2026. Současné problémy s letošním monopostem ho podle slov Fernanda Alonsa příliš nezajímají. „Kdykoliv se ptáme na letošní auto nebo na zlepšení, vstane a jde do jiné kanceláře,“ přiblížil Alonso v rozhovoru pro španělskou stanici DAZN, informuje Motorsport.com.
Tento přístup není u Neweyho ničím novým. Vždy, když přecházel do nového týmu, raději se věnoval vývoji nových konceptů, než aby se snažil „spravovat“ předchozí projekty. Stejně tak u Williamsu nebo McLarenu se soustředil na vývoj nových vozů odpovídajících pravidlům následující sezony a ve stejné linii pokračoval i v Red Bullu, kde se raději věnoval přebudování technického oddělení než problémovému monopostu RB2, který zdědil.
Ve veřejných vystoupeních Newey zůstává diplomatický, ale už několikrát zmínil, že současné vývojové „nástroje“ Aston Martinu nejsou dostatečně silné. Jeho úkolem je tedy přetvořit tým od základů a zároveň udržet fungování závodního programu během tohoto náročného přechodného období. To není jednoduché, zvlášť když majitel Lawrence Stroll proslul netrpělivostí, což se projevuje i ostrými výtkami po neúspěšných víkendech.
Fernando Alonso, který zažívá už své pozdní závodnické roky, také cítí tlak na rychlé zlepšení vozu. Na druhé straně Lance Stroll působí zvenčí poněkud odtažitě, ale z neoficiálních zdrojů vyplývá, že i on touží po změně a lepším vývoji. V takové atmosféře musí šéf týmu Andy Cowell najít rovnováhu mezi umožněním Neweyho přestavby technického týmu a nutností ukázat alespoň částečný pokrok s letošním monopostem.
Nové úpravy podlahy vozu AMR25, které byly uvedeny v Imole a dále vylepšeny na Silverstonu, přinesly alespoň malé pozitivní signály. Alonso uvedl, že auto se v některých částech okruhu zlepšilo, což je při vyrovnaném poli hodnotná maličkost. „Tým nepřestává tlačit,“ dodal. Přestože se zatím Aston Martin pohybuje v polovině startovního pole, touha být co nejblíže vrcholu sezony zůstává jasná.
Pokud se však vývoj nepohne výrazně vpřed a Aston Martin nezaznamená zlepšení, je otázkou, zda Lawrence Stroll nezačne vyvíjet větší tlak na Neweyho, aby se více zapojil do řešení současných problémů. Nový inženýrský šéf však pravděpodobně bude i nadále trvat na své strategii soustředit se na dlouhodobý cíl a na budoucnost týmu od roku 2026, než na okamžité hasení požárů s letošním monopostem.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.