Vyjádření Jamese Allisona, že byl Mercedes „bodnut“ špatnými výsledky a problémy se spolehlivostí, působí nezvykle otevřeně a signalizuje hlubší frustraci uvnitř týmu. Zároveň ukazuje, že i tak zkušená stáj není imunní vůči tlaku a krizi, když se nedaří najít cestu zpět na vrchol.
Mercedes se během evropského triple headeru, tedy závodů v Imole, Monaku a Barceloně, ocitl v nečekaně složité situaci. Získal pouhých 18 bodů, což je méně než jakýkoliv tým z čela pole a dokonce i méně než Racing Bulls, kteří drží šesté místo v Poháru konstruktérů. Výsledkem je, že Mercedes poprvé v sezoně ztratil druhou příčku v šampionátu týmů, když jej předstihlo Ferrari.
Technický ředitel James Allison situaci shrnul slovy: „Byli jsme tím opravdu bodnutí.“ Vyjádřil frustraci i překvapení nad vážnými technickými problémy u spolehlivých komponentů. Kimi Antonelli kvůli závadám nedokončil závody v Imole a Barceloně, George Russell v Monaku přišel o lepší pozici kvůli poruše kabeláže v kvalifikaci.
V krátké pauze mezi závody Allison připustil, že v týmu zavládla „reflexivní nálada“ a připomněl, že podobné momenty mohou být i přínosem, informuje Sky Sports. „V Barceloně jsme změnili přístup k nastavení a v extrémních podmínkách jsme najednou vypadali mnohem víc jako my sami,“ sdělil. Allison v tom vidí naději na zlepšení, ale zároveň dodal: „Nechtěl bych ty tři závody znovu absolvovat stejným způsobem.“
Ve snaze dodat týmu nadhled se Allison uchýlil k netradičnímu příměru – vzpomněl si na knihu The World According to Garp, jejíž hlavní postava si koupí dům, do kterého právě spadlo letadlo. Důvod? Považuje ho za „předem zničený“ a tím pádem už bezpečný. „I my jsme teď trochu předem zničení,“ poznamenal Allison, „Takže doufejme, že teď už nás čeká lepší období.“
Na nadcházející závod v Kanadě panuje v týmu Mercedes opatrný optimismus. Okruh Gillese Villeneuva jim v minulosti vyhovoval a chladnější počasí by jim mohlo pomoci. „Nejde jen o teplotu vzduchu, ale hlavně o charakter tratě, prudké brzdění a správnou práci s pneumatikami. Tyto výzvy nám tradičně sedí,“ vysvětlil Allison.
Zvláštní pozornost se obrací i na Kimiho Antonelliho. Osmnáctiletý nováček má za sebou těžké období, dvě odstoupení a havárii v Monaku, ale podle Allisona získává zkušenosti extrémně rychle. „Tyto situace do něj vkládají cenná data. Je mladý, odhodlaný a přirozeně chce víc a ví, že na to má,“ uzavírá Allison.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.