Vyjádření Jamese Allisona, že byl Mercedes „bodnut“ špatnými výsledky a problémy se spolehlivostí, působí nezvykle otevřeně a signalizuje hlubší frustraci uvnitř týmu. Zároveň ukazuje, že i tak zkušená stáj není imunní vůči tlaku a krizi, když se nedaří najít cestu zpět na vrchol.
Mercedes se během evropského triple headeru, tedy závodů v Imole, Monaku a Barceloně, ocitl v nečekaně složité situaci. Získal pouhých 18 bodů, což je méně než jakýkoliv tým z čela pole a dokonce i méně než Racing Bulls, kteří drží šesté místo v Poháru konstruktérů. Výsledkem je, že Mercedes poprvé v sezoně ztratil druhou příčku v šampionátu týmů, když jej předstihlo Ferrari.
Technický ředitel James Allison situaci shrnul slovy: „Byli jsme tím opravdu bodnutí.“ Vyjádřil frustraci i překvapení nad vážnými technickými problémy u spolehlivých komponentů. Kimi Antonelli kvůli závadám nedokončil závody v Imole a Barceloně, George Russell v Monaku přišel o lepší pozici kvůli poruše kabeláže v kvalifikaci.
V krátké pauze mezi závody Allison připustil, že v týmu zavládla „reflexivní nálada“ a připomněl, že podobné momenty mohou být i přínosem, informuje Sky Sports. „V Barceloně jsme změnili přístup k nastavení a v extrémních podmínkách jsme najednou vypadali mnohem víc jako my sami,“ sdělil. Allison v tom vidí naději na zlepšení, ale zároveň dodal: „Nechtěl bych ty tři závody znovu absolvovat stejným způsobem.“
Ve snaze dodat týmu nadhled se Allison uchýlil k netradičnímu příměru – vzpomněl si na knihu The World According to Garp, jejíž hlavní postava si koupí dům, do kterého právě spadlo letadlo. Důvod? Považuje ho za „předem zničený“ a tím pádem už bezpečný. „I my jsme teď trochu předem zničení,“ poznamenal Allison, „Takže doufejme, že teď už nás čeká lepší období.“
Na nadcházející závod v Kanadě panuje v týmu Mercedes opatrný optimismus. Okruh Gillese Villeneuva jim v minulosti vyhovoval a chladnější počasí by jim mohlo pomoci. „Nejde jen o teplotu vzduchu, ale hlavně o charakter tratě, prudké brzdění a správnou práci s pneumatikami. Tyto výzvy nám tradičně sedí,“ vysvětlil Allison.
Zvláštní pozornost se obrací i na Kimiho Antonelliho. Osmnáctiletý nováček má za sebou těžké období, dvě odstoupení a havárii v Monaku, ale podle Allisona získává zkušenosti extrémně rychle. „Tyto situace do něj vkládají cenná data. Je mladý, odhodlaný a přirozeně chce víc a ví, že na to má,“ uzavírá Allison.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.