Mattia Binotto svým komentářem o věku Lewise Hamiltona jako možném důvodu jeho trápení ve Ferrari rozpoutal debatu, která je lidsky citlivá a novinářsky výbušná. Jde o subjektivní názor, který spíš než fakta odráží napětí a očekávání kolem Hamiltonova působení v Maranellu.
Mattia Binotto, bývalý šéf Ferrari, rozvířil debatu svým komentářem na adresu Lewise Hamiltona, který zatím během své první sezóny v rudých barvách bojuje s adaptací na vůz SF-25. Po přestupu z Mercedesu, kde byl symbolem dominance, se sedminásobný mistr světa zatím nedokázal ve Ferrari prosadit tak, jak se očekávalo, a Binotto naznačil, že jedním z důvodů může být věk.
„Hamilton je v určitém věku,“ řekl Binotto pro italský web Automoto.it. „Ferrari ho získalo, když už byl na konci své kariéry. Ideální by bylo mít ho o pár let dřív.“ Tato slova znějí tvrdě a přímo, ať už je Binotto myslel jako realistické zhodnocení situace, nebo jako kritiku přestupu, který měl být spíš velkým marketingovým tahem než sportovním rozhodnutím.
Z pohledu výkonnosti má Ferrari letos slušné výsledky. V Poháru konstruktérů je tým na druhé příčce, přesto ale není nálada v Maranellu zdaleka růžová. Hamilton je až šestý v pořadí jezdců, za týmovým kolegou Leclercem, který se navíc s vozem potýká podobně, byť dokáže z auta dostat o něco víc, zejména v kvalifikacích. Britský veterán sice vyhrál sprint v Číně, ale na klasické pódium v neděli stále čeká.
Binottův komentář tak přichází v citlivém okamžiku. Po Velké ceně Španělska byl Hamilton zklamaný a stroze komentoval svůj výkon slovy: „Byl to špatný den. Tým odvedl dobrou práci se strategií, ale já jsem měl prostě hrozný den.“ Později se dokonce omlouval reportérce Sky Sports za svou skleslost, což jen podtrhuje míru frustrace, kterou momentálně zažívá.
Další závodní víkend Formule 1 se uskuteční už tento víkend v kanadském Montrealu, konkrétně na legendárním okruhu Gillese Villeneuva.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.