FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
Po Velké ceně Kanady byli Lando Norris a Oscar Piastri předvoláni k vyšetření kvůli kolizi, která se stala v 67. kole závodu. Norris, který měl v závěru jasně lepší tempo, se pokusil agresivně předjet svého týmového kolegu na hlavní rovince, ale při manévru narazil do zadní části Piastriho vozu. To způsobilo poškození Norrisova předního křídla a jeho následné odstoupení ze závodu.
Piastriho vůz po nehodě zůstal nepoškozený a mohl pokračovat v závodě bez problémů. Norris svou chybu okamžitě přiznal a omluvil se Piastrimu. Mezi jezdci však nevzniklo žádné napětí. Přesto komisaři FIA rozhodli, že situaci musí podrobněji prošetřit.
Oba jezdci byli vyslechnuti a komisaři FIA zkoumali, zda Lando Norris porušil pravidla kvůli způsobení nehody. Přestože Norris kvůli poškození závod nedokončil, byl klasifikován, a tak mu mohla být udělena pětisekundová časová penalizace. Ta ale neměla žádný dopad na výsledky, protože Norris skončil až na 18. místě.
Komisaři po důkladném přezkoumání potvrdili, že kolizi způsobil výhradně Norris. Při vyšetřování využili svědectví obou jezdců, týmových zástupců a analyzovali videozáznamy včetně palubních kamer. Norris podle nich špatně odhadl prostor na předjetí a reagoval příliš pozdě, což vedlo ke kontaktu.
Norris se po incidentu veřejně omluvil svému týmu i kolegovi. „Je to moje chyba, je mi to líto, bylo to hloupé,“ řekl do rádia týmu těsně po nehodě a později tuto omluvu zopakoval i před médii: „Nikdo jiný za to nemůže než já.“
Oscar Piastri vyzdvihl Norrisovu upřímnost a otevřenost. „Lando je dobrý člověk, který má odvahu přiznat chybu, i když to znamená uznat vlastní nedostatky,“ uvedl a zdůraznil, že taková komunikace je pro tým zásadní.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella ocenil, že Norris rychle přijal odpovědnost a zdůraznil, že nešlo o úmyslný kontakt. „Šlo o špatný odhad vzdálenosti, ne o záměr,“ řekl a dodal, že incident bude pečlivě vyhodnocen a oba piloti si z něj odnesou cenné zkušenosti.
Stella závěrem uvedl: „Nechceme vidět, jak se naše vozy navzájem dotýkají, ale podobné situace se občas stávají. Důležité je, jak na ně zareagujeme a jak budeme pokračovat dál. Těšíme se na další závody.“
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.