FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
Po Velké ceně Kanady byli Lando Norris a Oscar Piastri předvoláni k vyšetření kvůli kolizi, která se stala v 67. kole závodu. Norris, který měl v závěru jasně lepší tempo, se pokusil agresivně předjet svého týmového kolegu na hlavní rovince, ale při manévru narazil do zadní části Piastriho vozu. To způsobilo poškození Norrisova předního křídla a jeho následné odstoupení ze závodu.
Piastriho vůz po nehodě zůstal nepoškozený a mohl pokračovat v závodě bez problémů. Norris svou chybu okamžitě přiznal a omluvil se Piastrimu. Mezi jezdci však nevzniklo žádné napětí. Přesto komisaři FIA rozhodli, že situaci musí podrobněji prošetřit.
Oba jezdci byli vyslechnuti a komisaři FIA zkoumali, zda Lando Norris porušil pravidla kvůli způsobení nehody. Přestože Norris kvůli poškození závod nedokončil, byl klasifikován, a tak mu mohla být udělena pětisekundová časová penalizace. Ta ale neměla žádný dopad na výsledky, protože Norris skončil až na 18. místě.
Komisaři po důkladném přezkoumání potvrdili, že kolizi způsobil výhradně Norris. Při vyšetřování využili svědectví obou jezdců, týmových zástupců a analyzovali videozáznamy včetně palubních kamer. Norris podle nich špatně odhadl prostor na předjetí a reagoval příliš pozdě, což vedlo ke kontaktu.
Norris se po incidentu veřejně omluvil svému týmu i kolegovi. „Je to moje chyba, je mi to líto, bylo to hloupé,“ řekl do rádia týmu těsně po nehodě a později tuto omluvu zopakoval i před médii: „Nikdo jiný za to nemůže než já.“
Oscar Piastri vyzdvihl Norrisovu upřímnost a otevřenost. „Lando je dobrý člověk, který má odvahu přiznat chybu, i když to znamená uznat vlastní nedostatky,“ uvedl a zdůraznil, že taková komunikace je pro tým zásadní.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella ocenil, že Norris rychle přijal odpovědnost a zdůraznil, že nešlo o úmyslný kontakt. „Šlo o špatný odhad vzdálenosti, ne o záměr,“ řekl a dodal, že incident bude pečlivě vyhodnocen a oba piloti si z něj odnesou cenné zkušenosti.
Stella závěrem uvedl: „Nechceme vidět, jak se naše vozy navzájem dotýkají, ale podobné situace se občas stávají. Důležité je, jak na ně zareagujeme a jak budeme pokračovat dál. Těšíme se na další závody.“
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.