FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
Po Velké ceně Kanady byli Lando Norris a Oscar Piastri předvoláni k vyšetření kvůli kolizi, která se stala v 67. kole závodu. Norris, který měl v závěru jasně lepší tempo, se pokusil agresivně předjet svého týmového kolegu na hlavní rovince, ale při manévru narazil do zadní části Piastriho vozu. To způsobilo poškození Norrisova předního křídla a jeho následné odstoupení ze závodu.
Piastriho vůz po nehodě zůstal nepoškozený a mohl pokračovat v závodě bez problémů. Norris svou chybu okamžitě přiznal a omluvil se Piastrimu. Mezi jezdci však nevzniklo žádné napětí. Přesto komisaři FIA rozhodli, že situaci musí podrobněji prošetřit.
Oba jezdci byli vyslechnuti a komisaři FIA zkoumali, zda Lando Norris porušil pravidla kvůli způsobení nehody. Přestože Norris kvůli poškození závod nedokončil, byl klasifikován, a tak mu mohla být udělena pětisekundová časová penalizace. Ta ale neměla žádný dopad na výsledky, protože Norris skončil až na 18. místě.
Komisaři po důkladném přezkoumání potvrdili, že kolizi způsobil výhradně Norris. Při vyšetřování využili svědectví obou jezdců, týmových zástupců a analyzovali videozáznamy včetně palubních kamer. Norris podle nich špatně odhadl prostor na předjetí a reagoval příliš pozdě, což vedlo ke kontaktu.
Norris se po incidentu veřejně omluvil svému týmu i kolegovi. „Je to moje chyba, je mi to líto, bylo to hloupé,“ řekl do rádia týmu těsně po nehodě a později tuto omluvu zopakoval i před médii: „Nikdo jiný za to nemůže než já.“
Oscar Piastri vyzdvihl Norrisovu upřímnost a otevřenost. „Lando je dobrý člověk, který má odvahu přiznat chybu, i když to znamená uznat vlastní nedostatky,“ uvedl a zdůraznil, že taková komunikace je pro tým zásadní.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella ocenil, že Norris rychle přijal odpovědnost a zdůraznil, že nešlo o úmyslný kontakt. „Šlo o špatný odhad vzdálenosti, ne o záměr,“ řekl a dodal, že incident bude pečlivě vyhodnocen a oba piloti si z něj odnesou cenné zkušenosti.
Stella závěrem uvedl: „Nechceme vidět, jak se naše vozy navzájem dotýkají, ale podobné situace se občas stávají. Důležité je, jak na ně zareagujeme a jak budeme pokračovat dál. Těšíme se na další závody.“
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.