FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
Po Velké ceně Kanady byli Lando Norris a Oscar Piastri předvoláni k vyšetření kvůli kolizi, která se stala v 67. kole závodu. Norris, který měl v závěru jasně lepší tempo, se pokusil agresivně předjet svého týmového kolegu na hlavní rovince, ale při manévru narazil do zadní části Piastriho vozu. To způsobilo poškození Norrisova předního křídla a jeho následné odstoupení ze závodu.
Piastriho vůz po nehodě zůstal nepoškozený a mohl pokračovat v závodě bez problémů. Norris svou chybu okamžitě přiznal a omluvil se Piastrimu. Mezi jezdci však nevzniklo žádné napětí. Přesto komisaři FIA rozhodli, že situaci musí podrobněji prošetřit.
Oba jezdci byli vyslechnuti a komisaři FIA zkoumali, zda Lando Norris porušil pravidla kvůli způsobení nehody. Přestože Norris kvůli poškození závod nedokončil, byl klasifikován, a tak mu mohla být udělena pětisekundová časová penalizace. Ta ale neměla žádný dopad na výsledky, protože Norris skončil až na 18. místě.
Komisaři po důkladném přezkoumání potvrdili, že kolizi způsobil výhradně Norris. Při vyšetřování využili svědectví obou jezdců, týmových zástupců a analyzovali videozáznamy včetně palubních kamer. Norris podle nich špatně odhadl prostor na předjetí a reagoval příliš pozdě, což vedlo ke kontaktu.
Norris se po incidentu veřejně omluvil svému týmu i kolegovi. „Je to moje chyba, je mi to líto, bylo to hloupé,“ řekl do rádia týmu těsně po nehodě a později tuto omluvu zopakoval i před médii: „Nikdo jiný za to nemůže než já.“
Oscar Piastri vyzdvihl Norrisovu upřímnost a otevřenost. „Lando je dobrý člověk, který má odvahu přiznat chybu, i když to znamená uznat vlastní nedostatky,“ uvedl a zdůraznil, že taková komunikace je pro tým zásadní.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella ocenil, že Norris rychle přijal odpovědnost a zdůraznil, že nešlo o úmyslný kontakt. „Šlo o špatný odhad vzdálenosti, ne o záměr,“ řekl a dodal, že incident bude pečlivě vyhodnocen a oba piloti si z něj odnesou cenné zkušenosti.
Stella závěrem uvedl: „Nechceme vidět, jak se naše vozy navzájem dotýkají, ale podobné situace se občas stávají. Důležité je, jak na ně zareagujeme a jak budeme pokračovat dál. Těšíme se na další závody.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.