McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Oscar Piastri předvedl v posledním volném tréninku na Hungaroringu odzbrojující tempo a vyjel si pozici lídra s časem 1:15.940. Jeho týmový kolega Lando Norris se sice pokusil odpovědět, ale chyběly mu tři tisíciny sekundy. McLaren tak dal jasný signál konkurenci: do kvalifikace jde s velmi silnou sestavou i formou.
„Bylo to těsné, ale cítím se dobře v autě,“ uvedl spokojený Piastri po svém nejrychlejším kole. Norris se musel vypořádat s dopravou i drobnými chybami, přesto byl konkurenceschopný. „Našel jsem rychlost až v závěru, ale ještě je tam prostor. Tři tisíciny, to fakt bolí,“ pousmál se Brit.
Za oranžovým duem skončil Charles Leclerc ve Ferrari se ztrátou čtyř desetin. Přestože v úvodu tréninku naznačoval, že by mohl ohrozit první příčky, McLaren na měkkých pneumatikách reagoval přesvědčivě. Leclercovi patřily nejlepší první dvě sektory v jednom z pokusů, ale nedokázal je spojit v ideální kolo.
Naopak Red Bull pokračoval v trápení. Max Verstappen se opět nevešel do elitní desítky a působil rozladěně. „Snažíte se opravit zadní část a najednou se z toho stane přetáčivost,“ postěžoval si v rádiu. Jeho slova vystihují současný chaos v garáži Red Bullu, kde se RB21 stále nechová podle očekávání. Sergio Pérez zůstal nevýrazný, časy obou pilotů se motají spíš kolem středu pole.
Lewis Hamilton s Ferrari se po pátečním trápení dokázal zlepšit a posunout na solidní čtvrté místo, i když jeho nejrychlejší kolo přišlo až po několika pokusech a jednom výletu mimo trať v první zatáčce. „Dneska už to bylo lepší, ale pořád se v tom necítím jistě,“ přiznal Brit.
Mezitím na trati nechyběla ani dávka napětí. Esteban Ocon si postěžoval na údajnou pomstu od Jukiho Cunody, který ho podle svých slov zablokoval. Cunoda mu to měl v následujícím kole vrátit agresivním manévrem. A Isack Hadjar se jen tak tak vyhnul zdi po smyku ve finální zatáčce, když vzal moc agresivně obrubník.
McLaren zakončil třetí trénink velmi působivě. Oba jezdci, Oscar Piastri i Lando Norris, předvedli skvělou formu a vypadá to, že právě McLaren bude v kvalifikaci tím, koho budou chtít ostatní porazit. Týmy jako Red Bull nebo Ferrari budou muset pořádně zabrat, pokud s nimi chtějí držet krok. „Zatím jsme nic nevyhráli, ale ukázali jsme, že máme rychlost,“ řekl spokojený Piastri. Dá se čekat napínavá kvalifikace.
1. Oscar Piastri – McLaren – 1:14.916
2. Lando Norris – McLaren – +0.032
3. Charles Leclerc – Ferrari – +0.399
4. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.768
5. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.829
6. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.878
7. Lance Stroll – Aston Martin – +0.912
8. George Russell – Mercedes – +0.924
9. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +1.062
10. Nico Hülkenberg – Kick Sauber – +1.109
11. Oliver Bearman – Haas – +1.211
12. Max Verstappen – Red Bull – +1.246
13. Franco Colapinto – Alpine – +1.331
14. Liam Lawson – Racing Bulls – +1.455
15. Carlos Sainz – Williams – +1.526
16. Alex Albon – Williams – +1.614
17. Esteban Ocon – Haas – +1.615
18. Pierre Gasly – Alpine – +1.654
19. Yuki Tsunoda – Red Bull – +1.962
20. Isack Hadjar – Racing Bulls – +2.040
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.