Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Lewis Hamilton si po prvních dvou trénincích na Velkou cenu Maďarska postěžoval na vážné problémy s vyvážením svého vozu Ferrari. Přestože se ve výsledkových listinách držel v první šestce, jeho ztráta na týmového kolegu Charlese Leclerca byla nezanedbatelná. V úvodním tréninku půl vteřiny, ve druhém pak tři desetiny.
„Dnes to nebyl dobrý den. Velký, velký boj s vyvážením auta,“ přiznal Hamilton otevřeně. „Je to hodně odlišné oproti předchozím rokům, co jsem tady jezdil.“
Jeho slova znějí překvapivě o to víc, že Hungaroring patří historicky k jeho nejúspěšnějším okruhům. Drží zde rekord v počtu pole position na jednom okruhu (devět) a s osmi vítězstvími je jasným lídrem v počtu triumfů v Maďarsku. Není divu, že současná forma v něm vyvolává rozčarování.
„Zkusili jsme dvě různé věci,“ vysvětloval sedminásobný mistr světa. „Snažili jsme se napravit problémy s vyvážením, které jsme měli v FP1. Do FP2 jsme upravili nastavení, ale vyvážení zůstalo extrémně nekonzistentní, zatáčka od zatáčky.“
Hamilton upozornil, že nejde o typický problém, který by bylo možné jednoduše pojmenovat. „Nemůžete říct, že je to jen nedotáčivost, nebo jen přetáčivost. Je to… daleko od ideálu, hodně mimo rovnováhu. Možná to souvisí s vysokými teplotami, budeme to muset zanalyzovat.“
Na otázku, zda může v sobotní kvalifikaci pomýšlet alespoň na druhou řadu za dosud dominantními McLareny, byl Hamilton skeptický. „Charles byl dnes rychlý a obecně spokojený s autem. Já jsem hodně pozadu, takže o tom silně pochybuju.“
Maďarský víkend tak zatím pro britského veterána nezačal ideálně a Ferrari bude muset najít rychlé řešení, pokud chce do bojů o přední příčky promluvit i s oběma vozy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.