Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Lewis Hamilton si po prvních dvou trénincích na Velkou cenu Maďarska postěžoval na vážné problémy s vyvážením svého vozu Ferrari. Přestože se ve výsledkových listinách držel v první šestce, jeho ztráta na týmového kolegu Charlese Leclerca byla nezanedbatelná. V úvodním tréninku půl vteřiny, ve druhém pak tři desetiny.
„Dnes to nebyl dobrý den. Velký, velký boj s vyvážením auta,“ přiznal Hamilton otevřeně. „Je to hodně odlišné oproti předchozím rokům, co jsem tady jezdil.“
Jeho slova znějí překvapivě o to víc, že Hungaroring patří historicky k jeho nejúspěšnějším okruhům. Drží zde rekord v počtu pole position na jednom okruhu (devět) a s osmi vítězstvími je jasným lídrem v počtu triumfů v Maďarsku. Není divu, že současná forma v něm vyvolává rozčarování.
„Zkusili jsme dvě různé věci,“ vysvětloval sedminásobný mistr světa. „Snažili jsme se napravit problémy s vyvážením, které jsme měli v FP1. Do FP2 jsme upravili nastavení, ale vyvážení zůstalo extrémně nekonzistentní, zatáčka od zatáčky.“
Hamilton upozornil, že nejde o typický problém, který by bylo možné jednoduše pojmenovat. „Nemůžete říct, že je to jen nedotáčivost, nebo jen přetáčivost. Je to… daleko od ideálu, hodně mimo rovnováhu. Možná to souvisí s vysokými teplotami, budeme to muset zanalyzovat.“
Na otázku, zda může v sobotní kvalifikaci pomýšlet alespoň na druhou řadu za dosud dominantními McLareny, byl Hamilton skeptický. „Charles byl dnes rychlý a obecně spokojený s autem. Já jsem hodně pozadu, takže o tom silně pochybuju.“
Maďarský víkend tak zatím pro britského veterána nezačal ideálně a Ferrari bude muset najít rychlé řešení, pokud chce do bojů o přední příčky promluvit i s oběma vozy.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.