George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
George Russell si v nedělní Velké ceně Kanady připsal své první vítězství v sezóně, když porazil Maxe Verstappena a zajistil Mercedesu důležitý triumf. Radost z úspěchu však krátce po závodě zatížila zpráva o protestu Red Bullu proti britskému jezdci kvůli jeho chování za safety carem v závěru závodu.
Red Bull tvrdil, že Russell za safety carem jezdil nevyzpytatelně a dokonce se snažil Verstappena poškodit nesportovním chováním tím, že nahlásil jeho údajné předjetí týmu, informuje Sky Sports. Po důkladném zkoumání dat, videozáznamů a vyslechnutí obou jezdců a týmů však montrealští komisaři protest zamítli, a to téměř šest hodin po skončení závodu.
„Přijímáme vysvětlení jezdce číslo 63 a jsme přesvědčeni, že nejel nevyzpytatelně, ani když brzdil,“ uvedli komisaři ve svém oficiálním vyjádření. Také odmítli, že by Russell jednáním nahlášením Verstappena týmu porušil fair play. „Aniž by to protest výslovně uváděl, jsme přesvědčeni, že Russell nejednal nesportovně ani tam, kde a jak brzdil,“ dodali.
Situace představuje další vyhrocenou kapitolu neustále narůstající rivality mezi Verstappenem a Russellem, která v letošní sezóně dosahuje nových rozměrů. Verstappen je totiž stále zatížen trestnými body za kolizi s Russellem v předchozím závodě ve Španělsku, což ho vystavuje riziku dalších penalizací a omezuje jeho možnosti v kanadském závodě. V Montrealu však Russell využil výhodu pole position a dokázal Verstappena porazit, čímž svůj náskok v tomto napínavém souboji výrazně posílil.
Christian Horner, šéf Red Bullu, po zveřejnění protestů uvedl: „Podali jsme dva protesty, jeden kvůli nevyzpytatelnému brzdění Russella za safety carem, druhý kvůli příliš velké vzdálenosti za safety carem, která byla podle nás výrazně přes limit.“ Poplatky za protesty nebyly nízké, ale tým je považoval za důležitý krok.
Napětí mezi dvěma rivaly zůstává vysoké i přes zamítnutí protestu. Verstappen v rozhovoru připustil frustraci z celé situace a zdůraznil, že oba jezdci se snažili, aby safety car jel rychleji, což mohlo způsobit určitou zmatenost. Bitva mezi nimi tak bude pokračovat i v dalších závodech sezóny.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.