George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
George Russell si v nedělní Velké ceně Kanady připsal své první vítězství v sezóně, když porazil Maxe Verstappena a zajistil Mercedesu důležitý triumf. Radost z úspěchu však krátce po závodě zatížila zpráva o protestu Red Bullu proti britskému jezdci kvůli jeho chování za safety carem v závěru závodu.
Red Bull tvrdil, že Russell za safety carem jezdil nevyzpytatelně a dokonce se snažil Verstappena poškodit nesportovním chováním tím, že nahlásil jeho údajné předjetí týmu, informuje Sky Sports. Po důkladném zkoumání dat, videozáznamů a vyslechnutí obou jezdců a týmů však montrealští komisaři protest zamítli, a to téměř šest hodin po skončení závodu.
„Přijímáme vysvětlení jezdce číslo 63 a jsme přesvědčeni, že nejel nevyzpytatelně, ani když brzdil,“ uvedli komisaři ve svém oficiálním vyjádření. Také odmítli, že by Russell jednáním nahlášením Verstappena týmu porušil fair play. „Aniž by to protest výslovně uváděl, jsme přesvědčeni, že Russell nejednal nesportovně ani tam, kde a jak brzdil,“ dodali.
Situace představuje další vyhrocenou kapitolu neustále narůstající rivality mezi Verstappenem a Russellem, která v letošní sezóně dosahuje nových rozměrů. Verstappen je totiž stále zatížen trestnými body za kolizi s Russellem v předchozím závodě ve Španělsku, což ho vystavuje riziku dalších penalizací a omezuje jeho možnosti v kanadském závodě. V Montrealu však Russell využil výhodu pole position a dokázal Verstappena porazit, čímž svůj náskok v tomto napínavém souboji výrazně posílil.
Christian Horner, šéf Red Bullu, po zveřejnění protestů uvedl: „Podali jsme dva protesty, jeden kvůli nevyzpytatelnému brzdění Russella za safety carem, druhý kvůli příliš velké vzdálenosti za safety carem, která byla podle nás výrazně přes limit.“ Poplatky za protesty nebyly nízké, ale tým je považoval za důležitý krok.
Napětí mezi dvěma rivaly zůstává vysoké i přes zamítnutí protestu. Verstappen v rozhovoru připustil frustraci z celé situace a zdůraznil, že oba jezdci se snažili, aby safety car jel rychleji, což mohlo způsobit určitou zmatenost. Bitva mezi nimi tak bude pokračovat i v dalších závodech sezóny.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.