Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Max Verstappen, úřadující mistr světa Formule 1, se po kontroverzním incidentu s Georgem Russellem při Velké ceně Španělska postavil čelem ke kritice a na sociálních sítích přiznal chybu. „Naše strategie byla zajímavá a závod v Barceloně se vyvíjel dobře, dokud nevyjeů safety car. Volba pneumatik a pár momentů po restartu mě frustrovaly a vedly k manévru, který nebyl správný a neměl se stát,“ napsal nizozemský jezdec na Instagram.
Závod se pro něj začal komplikovat po restartu ve 61. kole, kdy přišel o třetí pozici ve prospěch Charlese Leclerca. Poté musel čelit agresivnímu útoku Russella v první zatáčce a oba jezdci se dostali do kontaktu. Verstappen využil únikové zóny, což mu pomohlo zůstat před Mercedesem, ale tým mu vzápětí nařídil pustit Russella zpět před sebe. To se mu příliš nezamlouvalo: „Ne, byl jsem před ním, kámo. Co to sakra?“ zaznělo z jeho vysílačky. Po chvíli sice Mercedes pustil, ale hned nato do něj zezadu narazil, a právě tento moment vyvolal nejvíce emocí.
George Russell incident okomentoval s tvrdými slovy. „Bylo to velmi úmyslné. Něco, co jsem viděl maximálně v iRacingu, nikdy však v reálném závodě Formule 1. Hrajeme si tady s našimi životy,“ řekl po závodě. Podobně ostrý byl i bývalý šampion Nico Rosberg, který v rozhovoru pro Sky Sports uvedl, že Verstappen si za tento čin zasloužil černou vlajku. „Vypadalo to jako cílená odveta. Počkal si na soupeře a pak ho trefil – to je nepřijatelné.“
Za incident dostal Verstappen desetisekundovou penalizaci a tři trestné body na licenci, čímž se dostal nebezpečně blízko k závodnímu zákazu. V aktuálním dvanáctiměsíčním období má na kontě už devět bodů, a pokud získá tři další, přijde o jeden závod. Tyto body začnou expirovat až po 27. říjnu, kdy mu budou odečteny dva body za loňský incident v Mexiku s Lando Norrisem.
Šéf Red Bullu Christian Horner svého jezdce bránil a zdůraznil, že v dané situaci panovala značná nejistota ohledně výkladu pravidel. „Leclerc mu to poslal na rovince, Russell ho dive-bombnul v první zatáčce. Věděli jsme, že přijde penalizace, a tak jsme se rozhodli pozici vrátit,“ uvedl Horner.
Přestože Verstappen původně odmítal jakoukoliv chybu, jeho pozdější vyjádření na sociálních sítích může být vnímáno jako signál určité sebereflexe. Jak ale ukázaly emoce během závodu, tlak na jezdce zůstává enormní – a každý moment může rozhodnout nejen o výsledku, ale i o reputaci.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.