Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Max Verstappen, úřadující mistr světa Formule 1, se po kontroverzním incidentu s Georgem Russellem při Velké ceně Španělska postavil čelem ke kritice a na sociálních sítích přiznal chybu. „Naše strategie byla zajímavá a závod v Barceloně se vyvíjel dobře, dokud nevyjeů safety car. Volba pneumatik a pár momentů po restartu mě frustrovaly a vedly k manévru, který nebyl správný a neměl se stát,“ napsal nizozemský jezdec na Instagram.
Závod se pro něj začal komplikovat po restartu ve 61. kole, kdy přišel o třetí pozici ve prospěch Charlese Leclerca. Poté musel čelit agresivnímu útoku Russella v první zatáčce a oba jezdci se dostali do kontaktu. Verstappen využil únikové zóny, což mu pomohlo zůstat před Mercedesem, ale tým mu vzápětí nařídil pustit Russella zpět před sebe. To se mu příliš nezamlouvalo: „Ne, byl jsem před ním, kámo. Co to sakra?“ zaznělo z jeho vysílačky. Po chvíli sice Mercedes pustil, ale hned nato do něj zezadu narazil, a právě tento moment vyvolal nejvíce emocí.
George Russell incident okomentoval s tvrdými slovy. „Bylo to velmi úmyslné. Něco, co jsem viděl maximálně v iRacingu, nikdy však v reálném závodě Formule 1. Hrajeme si tady s našimi životy,“ řekl po závodě. Podobně ostrý byl i bývalý šampion Nico Rosberg, který v rozhovoru pro Sky Sports uvedl, že Verstappen si za tento čin zasloužil černou vlajku. „Vypadalo to jako cílená odveta. Počkal si na soupeře a pak ho trefil – to je nepřijatelné.“
Za incident dostal Verstappen desetisekundovou penalizaci a tři trestné body na licenci, čímž se dostal nebezpečně blízko k závodnímu zákazu. V aktuálním dvanáctiměsíčním období má na kontě už devět bodů, a pokud získá tři další, přijde o jeden závod. Tyto body začnou expirovat až po 27. říjnu, kdy mu budou odečteny dva body za loňský incident v Mexiku s Lando Norrisem.
Šéf Red Bullu Christian Horner svého jezdce bránil a zdůraznil, že v dané situaci panovala značná nejistota ohledně výkladu pravidel. „Leclerc mu to poslal na rovince, Russell ho dive-bombnul v první zatáčce. Věděli jsme, že přijde penalizace, a tak jsme se rozhodli pozici vrátit,“ uvedl Horner.
Přestože Verstappen původně odmítal jakoukoliv chybu, jeho pozdější vyjádření na sociálních sítích může být vnímáno jako signál určité sebereflexe. Jak ale ukázaly emoce během závodu, tlak na jezdce zůstává enormní – a každý moment může rozhodnout nejen o výsledku, ale i o reputaci.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.