Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Při Velké ceně Španělska se Charles Leclerc dostal do kontaktu s Maxem Verstappenem, ale incident nakonec nevedl k žádnému trestu. Sportovní komisaři FIA po prozkoumání záznamů rozhodli, že nešlo o jednoznačnou chybu ani jednoho z jezdců, a případ uzavřeli jako závodní incident.
Díky tomu si Leclerc udržel třetí místo a mohl se radovat z pódia. Verstappen, který měl během závodu i jiné kolize, nevyvázl bez penalizace, ale v tomto konkrétním případě zůstal bez postihu.
Kontroverze vznikla po restartu závodu v 61. kole, kdy Verstappen při výjezdu ze zatáčky 14 bojoval s přilnavostí na tvrdých pneumatikách. Nizozemec ztratil rychlost, čehož Leclerc využil k pokusu o předjetí. Při tom se však oba vozy dostaly vedle sebe a podle Verstappena došlo ke kontaktu, za který měl být Leclerc potrestán.)
Verstappen tvrdil, že Monačan mírně stáhl směr jízdy směrem k němu, čímž došlo ke kolizi. FIA ale měla jiný názor, po analýze videí, telemetrie i výpovědí obou jezdců dospěla k závěru, že oba mířili mírně k sobě a nešlo o jednoznačnou chybu žádného z nich. Incident byl proto klasifikován jako závodní situace.
V oficiálním prohlášení komisaři uvedli, že kolize byla sice potenciálně nebezpečná, ale zároveň se na ní nepodílel ani Leclerc, ani Verstappen natolik, aby bylo možné udělit penalizaci. Verdikt zněl jasně: „V daných okolnostech jsme se rozhodli nepodniknout žádné další kroky.“
Leclerc tak uhájil třetí pozici za McLareny Norrise a Piastriho, zatímco Verstappen se po jiném incidentu s Georgem Russellem propadl až na desáté místo. Za tento kontakt totiž obdržel desetisekundový trest a tři trestné body na licenci.
Tyto body posouvají Verstappena na velmi tenký led, aktuálně mu chybí jediný bod k tomu, aby dostal automatický zákaz startu v jednom závodě. Pokud by nasbíral další přestupek do konce června, mohl by přijít o Velkou cenu Rakouska.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.