Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Při Velké ceně Španělska se Charles Leclerc dostal do kontaktu s Maxem Verstappenem, ale incident nakonec nevedl k žádnému trestu. Sportovní komisaři FIA po prozkoumání záznamů rozhodli, že nešlo o jednoznačnou chybu ani jednoho z jezdců, a případ uzavřeli jako závodní incident.
Díky tomu si Leclerc udržel třetí místo a mohl se radovat z pódia. Verstappen, který měl během závodu i jiné kolize, nevyvázl bez penalizace, ale v tomto konkrétním případě zůstal bez postihu.
Kontroverze vznikla po restartu závodu v 61. kole, kdy Verstappen při výjezdu ze zatáčky 14 bojoval s přilnavostí na tvrdých pneumatikách. Nizozemec ztratil rychlost, čehož Leclerc využil k pokusu o předjetí. Při tom se však oba vozy dostaly vedle sebe a podle Verstappena došlo ke kontaktu, za který měl být Leclerc potrestán.)
Verstappen tvrdil, že Monačan mírně stáhl směr jízdy směrem k němu, čímž došlo ke kolizi. FIA ale měla jiný názor, po analýze videí, telemetrie i výpovědí obou jezdců dospěla k závěru, že oba mířili mírně k sobě a nešlo o jednoznačnou chybu žádného z nich. Incident byl proto klasifikován jako závodní situace.
V oficiálním prohlášení komisaři uvedli, že kolize byla sice potenciálně nebezpečná, ale zároveň se na ní nepodílel ani Leclerc, ani Verstappen natolik, aby bylo možné udělit penalizaci. Verdikt zněl jasně: „V daných okolnostech jsme se rozhodli nepodniknout žádné další kroky.“
Leclerc tak uhájil třetí pozici za McLareny Norrise a Piastriho, zatímco Verstappen se po jiném incidentu s Georgem Russellem propadl až na desáté místo. Za tento kontakt totiž obdržel desetisekundový trest a tři trestné body na licenci.
Tyto body posouvají Verstappena na velmi tenký led, aktuálně mu chybí jediný bod k tomu, aby dostal automatický zákaz startu v jednom závodě. Pokud by nasbíral další přestupek do konce června, mohl by přijít o Velkou cenu Rakouska.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.