Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Nico Hülkenberg opět ukázal, proč patří mezi zkušené a odhodlané jezdce. Ze šestnáctého místa na startu dokázal v napínavém závodě vybojovat pátou příčku. Jeho výkon, při kterém předjel i slavného Lewisa Hamiltona, získal uznání nejen od odborníků, ale i od fanoušků. Přestože Sauber měl dobré tempo, velký podíl na úspěchu měl právě Hülkenberg díky své vytrvalosti a rychlosti.
Velkou výhodou pro něj byla závěrečná fáze závodu, kdy trať ovládl safety car. „Je to velmi příjemný a sladký pocit. Na pořádný výsledek jsme čekali od Melbourne a přišel rovnou takový velký, což je moc hezké. Zároveň je to trochu ironické, protože v sobotu jsem měl špatný den, ale nakonec se to ukázalo jako něco jako VIP lístek k dnešnímu úspěchu, protože jsme měli spoustu čerstvých pneumatik,“ řekl Hülkenberg s úsměvem po závodě.
Velkou roli sehrál také jeho výborný start a rychlé první kolo, které mu pomohly rychle se posunout v pořadí. „Myslím, že rozdíl v čase a výkonu mezi čerstvými a použitými pneumatikami byl dnes opravdu velký. Z nějakého důvodu se nám tedy vyplatila nevydařená kvalifikace. Měl jsem skvělý start a první kolo, což mě dostalo do závodu a situace se velmi rychle obrátila v můj prospěch,“ dodal spokojeně.
Během závodu pak Hülkenberg předvedl, že Sauber C45 je konkurenceschopný vůz, a to díky nedávným vylepšením. „Od té chvíle už šlo jen o výkon monopostu. Vylepšení fungovala a to je vždy nejlepší způsob, jak zrychlit,“ uvedl. Podle něj zlepšení pomohla nejen rychlosti, ale i stabilitě a ovladatelnosti vozu.
„Velkou měrou to přisuzuji právě těm vylepšením, navíc možná i nějakým flexibilním okolnostem, které naše soupeře mohly připravit o více než nás,“ vysvětlil Hülkenberg, proč měl tak dobré tempo. „Měl jsem v kokpitu dobrý pocit a dostal jsem se do rytmu. Vše do sebe zapadlo, takže jsem opravdu rád.“
Tento úspěch je pro Sauber obrovskou vzpruhou a jasným důkazem, že tým směřuje správným směrem.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.