Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Nico Hülkenberg opět ukázal, proč patří mezi zkušené a odhodlané jezdce. Ze šestnáctého místa na startu dokázal v napínavém závodě vybojovat pátou příčku. Jeho výkon, při kterém předjel i slavného Lewisa Hamiltona, získal uznání nejen od odborníků, ale i od fanoušků. Přestože Sauber měl dobré tempo, velký podíl na úspěchu měl právě Hülkenberg díky své vytrvalosti a rychlosti.
Velkou výhodou pro něj byla závěrečná fáze závodu, kdy trať ovládl safety car. „Je to velmi příjemný a sladký pocit. Na pořádný výsledek jsme čekali od Melbourne a přišel rovnou takový velký, což je moc hezké. Zároveň je to trochu ironické, protože v sobotu jsem měl špatný den, ale nakonec se to ukázalo jako něco jako VIP lístek k dnešnímu úspěchu, protože jsme měli spoustu čerstvých pneumatik,“ řekl Hülkenberg s úsměvem po závodě.
Velkou roli sehrál také jeho výborný start a rychlé první kolo, které mu pomohly rychle se posunout v pořadí. „Myslím, že rozdíl v čase a výkonu mezi čerstvými a použitými pneumatikami byl dnes opravdu velký. Z nějakého důvodu se nám tedy vyplatila nevydařená kvalifikace. Měl jsem skvělý start a první kolo, což mě dostalo do závodu a situace se velmi rychle obrátila v můj prospěch,“ dodal spokojeně.
Během závodu pak Hülkenberg předvedl, že Sauber C45 je konkurenceschopný vůz, a to díky nedávným vylepšením. „Od té chvíle už šlo jen o výkon monopostu. Vylepšení fungovala a to je vždy nejlepší způsob, jak zrychlit,“ uvedl. Podle něj zlepšení pomohla nejen rychlosti, ale i stabilitě a ovladatelnosti vozu.
„Velkou měrou to přisuzuji právě těm vylepšením, navíc možná i nějakým flexibilním okolnostem, které naše soupeře mohly připravit o více než nás,“ vysvětlil Hülkenberg, proč měl tak dobré tempo. „Měl jsem v kokpitu dobrý pocit a dostal jsem se do rytmu. Vše do sebe zapadlo, takže jsem opravdu rád.“
Tento úspěch je pro Sauber obrovskou vzpruhou a jasným důkazem, že tým směřuje správným směrem.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.