Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Nico Hülkenberg opět ukázal, proč patří mezi zkušené a odhodlané jezdce. Ze šestnáctého místa na startu dokázal v napínavém závodě vybojovat pátou příčku. Jeho výkon, při kterém předjel i slavného Lewisa Hamiltona, získal uznání nejen od odborníků, ale i od fanoušků. Přestože Sauber měl dobré tempo, velký podíl na úspěchu měl právě Hülkenberg díky své vytrvalosti a rychlosti.
Velkou výhodou pro něj byla závěrečná fáze závodu, kdy trať ovládl safety car. „Je to velmi příjemný a sladký pocit. Na pořádný výsledek jsme čekali od Melbourne a přišel rovnou takový velký, což je moc hezké. Zároveň je to trochu ironické, protože v sobotu jsem měl špatný den, ale nakonec se to ukázalo jako něco jako VIP lístek k dnešnímu úspěchu, protože jsme měli spoustu čerstvých pneumatik,“ řekl Hülkenberg s úsměvem po závodě.
Velkou roli sehrál také jeho výborný start a rychlé první kolo, které mu pomohly rychle se posunout v pořadí. „Myslím, že rozdíl v čase a výkonu mezi čerstvými a použitými pneumatikami byl dnes opravdu velký. Z nějakého důvodu se nám tedy vyplatila nevydařená kvalifikace. Měl jsem skvělý start a první kolo, což mě dostalo do závodu a situace se velmi rychle obrátila v můj prospěch,“ dodal spokojeně.
Během závodu pak Hülkenberg předvedl, že Sauber C45 je konkurenceschopný vůz, a to díky nedávným vylepšením. „Od té chvíle už šlo jen o výkon monopostu. Vylepšení fungovala a to je vždy nejlepší způsob, jak zrychlit,“ uvedl. Podle něj zlepšení pomohla nejen rychlosti, ale i stabilitě a ovladatelnosti vozu.
„Velkou měrou to přisuzuji právě těm vylepšením, navíc možná i nějakým flexibilním okolnostem, které naše soupeře mohly připravit o více než nás,“ vysvětlil Hülkenberg, proč měl tak dobré tempo. „Měl jsem v kokpitu dobrý pocit a dostal jsem se do rytmu. Vše do sebe zapadlo, takže jsem opravdu rád.“
Tento úspěch je pro Sauber obrovskou vzpruhou a jasným důkazem, že tým směřuje správným směrem.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.