Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Nico Hülkenberg opět ukázal, proč patří mezi zkušené a odhodlané jezdce. Ze šestnáctého místa na startu dokázal v napínavém závodě vybojovat pátou příčku. Jeho výkon, při kterém předjel i slavného Lewisa Hamiltona, získal uznání nejen od odborníků, ale i od fanoušků. Přestože Sauber měl dobré tempo, velký podíl na úspěchu měl právě Hülkenberg díky své vytrvalosti a rychlosti.
Velkou výhodou pro něj byla závěrečná fáze závodu, kdy trať ovládl safety car. „Je to velmi příjemný a sladký pocit. Na pořádný výsledek jsme čekali od Melbourne a přišel rovnou takový velký, což je moc hezké. Zároveň je to trochu ironické, protože v sobotu jsem měl špatný den, ale nakonec se to ukázalo jako něco jako VIP lístek k dnešnímu úspěchu, protože jsme měli spoustu čerstvých pneumatik,“ řekl Hülkenberg s úsměvem po závodě.
Velkou roli sehrál také jeho výborný start a rychlé první kolo, které mu pomohly rychle se posunout v pořadí. „Myslím, že rozdíl v čase a výkonu mezi čerstvými a použitými pneumatikami byl dnes opravdu velký. Z nějakého důvodu se nám tedy vyplatila nevydařená kvalifikace. Měl jsem skvělý start a první kolo, což mě dostalo do závodu a situace se velmi rychle obrátila v můj prospěch,“ dodal spokojeně.
Během závodu pak Hülkenberg předvedl, že Sauber C45 je konkurenceschopný vůz, a to díky nedávným vylepšením. „Od té chvíle už šlo jen o výkon monopostu. Vylepšení fungovala a to je vždy nejlepší způsob, jak zrychlit,“ uvedl. Podle něj zlepšení pomohla nejen rychlosti, ale i stabilitě a ovladatelnosti vozu.
„Velkou měrou to přisuzuji právě těm vylepšením, navíc možná i nějakým flexibilním okolnostem, které naše soupeře mohly připravit o více než nás,“ vysvětlil Hülkenberg, proč měl tak dobré tempo. „Měl jsem v kokpitu dobrý pocit a dostal jsem se do rytmu. Vše do sebe zapadlo, takže jsem opravdu rád.“
Tento úspěch je pro Sauber obrovskou vzpruhou a jasným důkazem, že tým směřuje správným směrem.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.