Max Verstappen se vydal na těžkou cestu v sezóně 2025, když se po náročném závodě v Číně a neschopnosti konkurovat McLarenům v Melbourne ocitl v těžké situaci.
Úvodní závod sezóny 2025 přinesl vítězství Landa Norrise, což znamenalo, že Max Verstappen poprvé od Velké ceny Španělska 2022 nevedl šampionát jezdců. To podtrhuje dominantní pozici Red Bullu v posledních třech letech.
Verstappen přiznal, že obhajoba titulu bude letos těžší, zejména kvůli složitosti řízení nového modelu RB21 a rostoucí konkurenci, přičemž McLaren už potvrdil své ambice.
Navíc od Velké ceny Japonska Verstappen získá nového týmového kolegu – Yuki Tsunodu, který by měl týmu přinést lepší zpětnou vazbu po neúspěšném období Liama Lawsona.
Verstappen považuje sezónu 2025 za svou dosud nejtěžší výzvu v boji o mistrovský titul. Nizozemský novinář Nelson Valkenburg podrobněji rozebral Verstappenovy názory v podcastu The Race F1, kde se nizozemský jezdec otevřel o náročnosti tohoto ročníku.
Max Verstappen obvykle pořádá dvě tiskové konference během víkendů F1 – jednu pro mezinárodní média a druhou pro holandské novináře. V trénincích v holandštině bývá otevřenější než v anglických, ale letos jeho chování a reakce na otázky ohledně výkonu Red Bullu vykazují velkou změnu. Podle novináře Nelsona Valkenburga je Verstappen v tomto roce mnohem zdrženlivější, což překvapuje i novináře, kteří ho sledují. "Vypadá to, že se rozhodl tuto sezónu zvládnout tím, že bude držet své karty blízko u hrudi a bude mluvit pouze uvnitř týmu," uvedl Valkenburg.
Navzdory tomu, že současný model auta není považován za nejideálnější pro vítězství, Verstappen stále jezdí na vysoké úrovni. V Číně byl nejlepším jezdcem na trati a momentálně se nachází na druhém místě v šampionátu. Valkenburg dodává, že Verstappen se dokáže vyrovnat s výzvami a téměř se vysmívá svému autu, přičemž je stále velmi silným konkurentem.
Forma Red Bullu v letošním roce odpovídá očekáváním, když tým přivezl vůz, který je třetí nejlepší za Ferrari a McLarenem. Tempo Liama Lawsona v dlouhých jízdách se nevyrovnalo výkonu Kimiho Antonelliho a Charlese Leclerca, což se projevilo i v úvodních závodech. Verstappen měl také problémy s vysokým opotřebením pneumatik.
Red Bull si je vědom toho, že do poloviny sezóny musí vůz zlepšit, jinak riskuje, že Verstappen aktivuje klauzuli ve své smlouvě, která by mu umožnila odejít na konci roku 2025. Tato klauzule mu dává možnost přestoupit, pokud Red Bull nebude mezi prvními třemi týmy v Poháru konstruktérů, přičemž se spekuluje o jeho přestupu do Mercedesu nebo Aston Martinu.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, se již veřejně vyjádřil, že by Verstappen mohl být volbou pro jeho tým, a přiznal, že by mohl přehodnotit dohodu s Lewisem Hamiltonem, pokud by se situace změnila.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.