Max Verstappen se vydal na těžkou cestu v sezóně 2025, když se po náročném závodě v Číně a neschopnosti konkurovat McLarenům v Melbourne ocitl v těžké situaci.
Úvodní závod sezóny 2025 přinesl vítězství Landa Norrise, což znamenalo, že Max Verstappen poprvé od Velké ceny Španělska 2022 nevedl šampionát jezdců. To podtrhuje dominantní pozici Red Bullu v posledních třech letech.
Verstappen přiznal, že obhajoba titulu bude letos těžší, zejména kvůli složitosti řízení nového modelu RB21 a rostoucí konkurenci, přičemž McLaren už potvrdil své ambice.
Navíc od Velké ceny Japonska Verstappen získá nového týmového kolegu – Yuki Tsunodu, který by měl týmu přinést lepší zpětnou vazbu po neúspěšném období Liama Lawsona.
Verstappen považuje sezónu 2025 za svou dosud nejtěžší výzvu v boji o mistrovský titul. Nizozemský novinář Nelson Valkenburg podrobněji rozebral Verstappenovy názory v podcastu The Race F1, kde se nizozemský jezdec otevřel o náročnosti tohoto ročníku.
Max Verstappen obvykle pořádá dvě tiskové konference během víkendů F1 – jednu pro mezinárodní média a druhou pro holandské novináře. V trénincích v holandštině bývá otevřenější než v anglických, ale letos jeho chování a reakce na otázky ohledně výkonu Red Bullu vykazují velkou změnu. Podle novináře Nelsona Valkenburga je Verstappen v tomto roce mnohem zdrženlivější, což překvapuje i novináře, kteří ho sledují. "Vypadá to, že se rozhodl tuto sezónu zvládnout tím, že bude držet své karty blízko u hrudi a bude mluvit pouze uvnitř týmu," uvedl Valkenburg.
Navzdory tomu, že současný model auta není považován za nejideálnější pro vítězství, Verstappen stále jezdí na vysoké úrovni. V Číně byl nejlepším jezdcem na trati a momentálně se nachází na druhém místě v šampionátu. Valkenburg dodává, že Verstappen se dokáže vyrovnat s výzvami a téměř se vysmívá svému autu, přičemž je stále velmi silným konkurentem.
Forma Red Bullu v letošním roce odpovídá očekáváním, když tým přivezl vůz, který je třetí nejlepší za Ferrari a McLarenem. Tempo Liama Lawsona v dlouhých jízdách se nevyrovnalo výkonu Kimiho Antonelliho a Charlese Leclerca, což se projevilo i v úvodních závodech. Verstappen měl také problémy s vysokým opotřebením pneumatik.
Red Bull si je vědom toho, že do poloviny sezóny musí vůz zlepšit, jinak riskuje, že Verstappen aktivuje klauzuli ve své smlouvě, která by mu umožnila odejít na konci roku 2025. Tato klauzule mu dává možnost přestoupit, pokud Red Bull nebude mezi prvními třemi týmy v Poháru konstruktérů, přičemž se spekuluje o jeho přestupu do Mercedesu nebo Aston Martinu.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, se již veřejně vyjádřil, že by Verstappen mohl být volbou pro jeho tým, a přiznal, že by mohl přehodnotit dohodu s Lewisem Hamiltonem, pokud by se situace změnila.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce