Yuki Tsunoda, který byl nedávno povýšen v rámci týmu Red Bull, se poprvé ukázal veřejnosti na domácí půdě před Velkou cenou v Suzuce. Japonský pilot si neklade malé cíle a hodlá před svými fanoušky předvést výjimečný výkon.
Yuki Tsunoda se v neděli poprvé představil veřejnosti jako člen týmu Red Bull. Na akci Hondy v Tokiu se sešli tisíce fanoušků, kteří viděli svého idola v nové kombinéze a slyšeli jeho první dojmy z posledních dní. Tsunoda se poprvé vyjádřil k nečekané změně ve své kariéře, kdy přechází do Red Bullu na zbytek sezóny 2025, a na domácí Grand Prix v Japonsku si klade ambiciózní cíl, informují novináři z Motorsport.com.
„Upřímně, nikdy jsem nečekal, že budu závodit pro Red Bull na Japonské Grand Prix,“ řekl Tsunoda při své první veřejné reakci na tento krok na akci Hondy v její centrále v Aojamě. „Je to poslední rok partnerství mezi Red Bullem a Hondou, takže závodit v Suzuce jako jezdec Red Bull Racing je pro mě něco jako osud. Všechno se to sešlo správně, abych tady dnes stál.“
Tsunoda přiznal, že návrh závodit v Japonsku za Red Bull byl pro něj naprosto neskutečný. „Samozřejmě jsem byl nadšený, že se připojím k Red Bull, ale když jsem si to promyslel, závodit za Red Bull v Japonsku mi přišlo tak neskutečné.“
Japonský jezdec si ale neklade malé cíle. „Nechci příliš zvedat očekávání, ale na této Grand Prix bych rád skončil na pódiu. Samozřejmě vím, že to nebude snadné,“ uvedl. „Mým prvním cílem je pochopit auto a jak se chová ve srovnání s VCARB. Pokud se mi podaří auto v tréninku lépe poznat a užívat si jízdu, výsledky přijdou. A pokud to povede k pódiu, to by bylo neuvěřitelné.“
Tsunoda se poprvé seznámí s vozem RB21 v závodní sestavě, což pro něj představuje velkou výzvu. „Když jsem dostal telefonát, myslel jsem si: 'Wow, to bude zajímavé.' Více než cokoli jiného, jsem nadšený z výzvy, která mě čeká. Takové příležitosti se v životě naskytují jen zřídka,“ řekl Tsunoda. „Byl jsem příliš zaneprázdněný, abych si stihl plně užít vzrušení. Hned jsem musel skočit do simulátoru a připravit se na spoustu dalších věcí.“
Přesto si Tsunoda uvědomuje obrovský tlak, který přichází s tímto místem v Red Bullu. „Zpočátku jsem byl příliš zaneprázdněný, abych si vůbec uvědomil, jaké to je, být v této situaci. Ale od té doby jsem cítil, že jsem v klidu, protože jsem se soustředil na své přípravy,“ dodal Tsunoda.
Jeho mentor, bývalý závodník WTCC Ryo Michigami, řekl, že by nechtěl na Tsunodu klást přílišný tlak. Tsunoda mu ale vtipně odpověděl: „Ano, prosím, přidejte ještě více očekávání a tlaku!“
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.