Yuki Tsunoda, který byl nedávno povýšen v rámci týmu Red Bull, se poprvé ukázal veřejnosti na domácí půdě před Velkou cenou v Suzuce. Japonský pilot si neklade malé cíle a hodlá před svými fanoušky předvést výjimečný výkon.
Yuki Tsunoda se v neděli poprvé představil veřejnosti jako člen týmu Red Bull. Na akci Hondy v Tokiu se sešli tisíce fanoušků, kteří viděli svého idola v nové kombinéze a slyšeli jeho první dojmy z posledních dní. Tsunoda se poprvé vyjádřil k nečekané změně ve své kariéře, kdy přechází do Red Bullu na zbytek sezóny 2025, a na domácí Grand Prix v Japonsku si klade ambiciózní cíl, informují novináři z Motorsport.com.
„Upřímně, nikdy jsem nečekal, že budu závodit pro Red Bull na Japonské Grand Prix,“ řekl Tsunoda při své první veřejné reakci na tento krok na akci Hondy v její centrále v Aojamě. „Je to poslední rok partnerství mezi Red Bullem a Hondou, takže závodit v Suzuce jako jezdec Red Bull Racing je pro mě něco jako osud. Všechno se to sešlo správně, abych tady dnes stál.“
Tsunoda přiznal, že návrh závodit v Japonsku za Red Bull byl pro něj naprosto neskutečný. „Samozřejmě jsem byl nadšený, že se připojím k Red Bull, ale když jsem si to promyslel, závodit za Red Bull v Japonsku mi přišlo tak neskutečné.“
Japonský jezdec si ale neklade malé cíle. „Nechci příliš zvedat očekávání, ale na této Grand Prix bych rád skončil na pódiu. Samozřejmě vím, že to nebude snadné,“ uvedl. „Mým prvním cílem je pochopit auto a jak se chová ve srovnání s VCARB. Pokud se mi podaří auto v tréninku lépe poznat a užívat si jízdu, výsledky přijdou. A pokud to povede k pódiu, to by bylo neuvěřitelné.“
Tsunoda se poprvé seznámí s vozem RB21 v závodní sestavě, což pro něj představuje velkou výzvu. „Když jsem dostal telefonát, myslel jsem si: 'Wow, to bude zajímavé.' Více než cokoli jiného, jsem nadšený z výzvy, která mě čeká. Takové příležitosti se v životě naskytují jen zřídka,“ řekl Tsunoda. „Byl jsem příliš zaneprázdněný, abych si stihl plně užít vzrušení. Hned jsem musel skočit do simulátoru a připravit se na spoustu dalších věcí.“
Přesto si Tsunoda uvědomuje obrovský tlak, který přichází s tímto místem v Red Bullu. „Zpočátku jsem byl příliš zaneprázdněný, abych si vůbec uvědomil, jaké to je, být v této situaci. Ale od té doby jsem cítil, že jsem v klidu, protože jsem se soustředil na své přípravy,“ dodal Tsunoda.
Jeho mentor, bývalý závodník WTCC Ryo Michigami, řekl, že by nechtěl na Tsunodu klást přílišný tlak. Tsunoda mu ale vtipně odpověděl: „Ano, prosím, přidejte ještě více očekávání a tlaku!“
Sergio Pérez zatím patří k největším překvapením sezóny Formule 1 2025 – a to ani nemusí sedět za volantem.
I když Max Verstappen nadále bojuje o titul, Red Bull čelí náročnému období. Ralf Schumacher ostře kritizuje rozhodnutí o degradaci Liama Lawsona a varuje, že bez Verstappena by se Red Bull stal průměrným týmem.
Mercedes čelí obtížím při pochopení aktuálních předpisů, přesto George Russell tvrdí, že současný vůz je nejlepší, jaký tým od roku 2022 vyvinul.
Red Bull představil speciální bílo-červené zbarvení RB21 jako poctu Hondě, inspirované jejím prvním vítězstvím ve F1 z roku 1965. Závod bude zároveň debutem Yukiho Tsunody v hlavním týmu, kde si klade vysoké cíle.
Max Verstappen se vydal na těžkou cestu v sezóně 2025, když se po náročném závodě v Číně a neschopnosti konkurovat McLarenům v Melbourne ocitl v těžké situaci.
Ferrari po dvou závodech sezóny 2025 figuruje až na pátém místě v Poháru konstruktérů, což představuje velmi slabý vstup do šampionátu.
Haas F1 odhalil speciální zbarvení vozu s motivem sakury, které bude použito při Velké ceně Japonska. Nový design symbolizuje upevňující se partnerství s Toyotou a rostoucí propojení týmu s japonským trhem.
Cadillac se intenzivně připravuje na svůj debut ve Formuli 1 v roce 2026, přičemž kromě vývoje nového vozu se zaměřuje i na výběr jezdců. Jedním z kandidátů je i Sergio Pérez.
George Russell podal v úvodních dvou závodech sezóny výborné výkony, ale jeho úspěchy byly přehlušeny pozorností věnovanou jeho bývalému a současnému týmovému kolegovi.
Yuki Tsunoda, který byl nedávno povýšen v rámci týmu Red Bull, se poprvé ukázal veřejnosti na domácí půdě před Velkou cenou v Suzuce. Japonský pilot si neklade malé cíle a hodlá před svými fanoušky předvést výjimečný výkon.
Fernando Alonso se zapojil do debaty o návratu k motorům V10, ale zdůraznil, že moderní hybridní jednotky jsou technologicky vyspělé a efektivní. Zároveň varoval, že opouštění bezpečnostních prvků kvůli většímu adrenalinu nedává smysl.
Gabriel Bortoleto a Fernando Alonso se v roce 2025 setkávají jako konkurenti na trati a zároveň v roli klienta a manažera. Tento neobvyklý vztah vzbuzuje zájem o jeho vliv na startovní rošt F1 a dosavadní průběh sezóny.