Yuki Tsunoda, který byl nedávno povýšen v rámci týmu Red Bull, se poprvé ukázal veřejnosti na domácí půdě před Velkou cenou v Suzuce. Japonský pilot si neklade malé cíle a hodlá před svými fanoušky předvést výjimečný výkon.
Yuki Tsunoda se v neděli poprvé představil veřejnosti jako člen týmu Red Bull. Na akci Hondy v Tokiu se sešli tisíce fanoušků, kteří viděli svého idola v nové kombinéze a slyšeli jeho první dojmy z posledních dní. Tsunoda se poprvé vyjádřil k nečekané změně ve své kariéře, kdy přechází do Red Bullu na zbytek sezóny 2025, a na domácí Grand Prix v Japonsku si klade ambiciózní cíl, informují novináři z Motorsport.com.
„Upřímně, nikdy jsem nečekal, že budu závodit pro Red Bull na Japonské Grand Prix,“ řekl Tsunoda při své první veřejné reakci na tento krok na akci Hondy v její centrále v Aojamě. „Je to poslední rok partnerství mezi Red Bullem a Hondou, takže závodit v Suzuce jako jezdec Red Bull Racing je pro mě něco jako osud. Všechno se to sešlo správně, abych tady dnes stál.“
Tsunoda přiznal, že návrh závodit v Japonsku za Red Bull byl pro něj naprosto neskutečný. „Samozřejmě jsem byl nadšený, že se připojím k Red Bull, ale když jsem si to promyslel, závodit za Red Bull v Japonsku mi přišlo tak neskutečné.“
Japonský jezdec si ale neklade malé cíle. „Nechci příliš zvedat očekávání, ale na této Grand Prix bych rád skončil na pódiu. Samozřejmě vím, že to nebude snadné,“ uvedl. „Mým prvním cílem je pochopit auto a jak se chová ve srovnání s VCARB. Pokud se mi podaří auto v tréninku lépe poznat a užívat si jízdu, výsledky přijdou. A pokud to povede k pódiu, to by bylo neuvěřitelné.“
Tsunoda se poprvé seznámí s vozem RB21 v závodní sestavě, což pro něj představuje velkou výzvu. „Když jsem dostal telefonát, myslel jsem si: 'Wow, to bude zajímavé.' Více než cokoli jiného, jsem nadšený z výzvy, která mě čeká. Takové příležitosti se v životě naskytují jen zřídka,“ řekl Tsunoda. „Byl jsem příliš zaneprázdněný, abych si stihl plně užít vzrušení. Hned jsem musel skočit do simulátoru a připravit se na spoustu dalších věcí.“
Přesto si Tsunoda uvědomuje obrovský tlak, který přichází s tímto místem v Red Bullu. „Zpočátku jsem byl příliš zaneprázdněný, abych si vůbec uvědomil, jaké to je, být v této situaci. Ale od té doby jsem cítil, že jsem v klidu, protože jsem se soustředil na své přípravy,“ dodal Tsunoda.
Jeho mentor, bývalý závodník WTCC Ryo Michigami, řekl, že by nechtěl na Tsunodu klást přílišný tlak. Tsunoda mu ale vtipně odpověděl: „Ano, prosím, přidejte ještě více očekávání a tlaku!“
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.