Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Cadillac F1 je na prahu svého debutu ve Formuli 1 a blízko dokončení své první jezdecké dvojice pro sezonu 2026. Sergio Pérez a Valtteri Bottas jsou údajně připraveni stát se tvářemi amerického týmu, jak odhalil PlanetF1.com.
Sergio Pérez, který po odchodu z Red Bullu v roce 2024 hledal novou výzvu, se pravděpodobně vrátí do F1. F1News.cz informoval, že mexický jezdec se údajně dohodl na připojení ke Cadillacu. Valtteri Bottas, současný rezervní jezdec Mercedesu, je na tom s dohodou pro sezónu 2026 podle spekulací podobně. Přestože nebylo zatím nic oficiálně potvrzeno, očekává se, že oba vytvoří zkušenou dvojici pro debutový ročník týmu.
Legendární mistr světa z roku 1978 Mario Andretti, který působí jako poradce Cadillacu F1, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace od týmu. „Jen věřte tomu, co komunikujeme,“ řekl Andretti švýcarsko-německému médiu Blick. Tím reaguje na rostoucí očekávání spojená s možnou kombinací Pérez a Bottas.
Pokud bude dvojice potvrzena, půjde o jedno z nejzkušenějších jezdeckých složení sezony 2026, s celkem 527 starty mezi oběma jezdci. Pérez, debutující v roce 2011 u Sauberu, je nejúspěšnějším mexickým jezdcem v historii F1 se šesti vítězstvími. Jeho poslední triumf zaznamenal pro Red Bull na GP Ázerbájdžánu v roce 2023 v Baku a před začátkem sezony 2026 oslaví 36. narozeniny.
Podle Otmara Szafnauera, bývalého šéfa Péreze z Force India, bude zkušený Mexičan cenným přírůstkem pro nový tým. „Pokud najde správné prostředí, se všemi zkušenostmi z menších týmů s nižším rozpočtem než Red Bull, má určitě co nabídnout,“ řekl Szafnauer. „Obzvláště pro nový tým, který potřebuje zkušeného jezdce pro první roky, by Checo byl skvělým doplňkem.“
Bottas, který během pěti let u Mercedesu mezi roky 2017 a 2021 získal všech 10 svých vítězství, se letos do F1 nevrátil poté, co Sauber podepsal Gabriela Bortoleto jako týmového kolegu Nica Hülkenberga před přechodem týmu na Audi F1. Finský jezdec, který v tomto týdnu oslaví 36. narozeniny, tak čeká na novou šanci a Cadillac by mu mohl nabídnout přesně to.
Cadillac F1 bude prvních několik sezón využívat zákaznické motory a převodovky Ferrari, zatímco práce na vlastním pohonném ústrojí pokračují. To má být připraveno pro závodní debut nejdříve v roce 2029. PlanetF1.com také informoval, že mateřská společnost General Motors aktivně najímá zaměstnance pro práci na vlastním motoru Cadillacu F1.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.