Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sergio Perez a Valtteri Bottas mají být v nadcházejících týdnech oficiálně oznámeni jako jezdci týmu Cadillac pro sezónu 2026, přičemž dvojice představuje možná nejlepší kombinaci, kterou mohl tým Graeme Lowdona pro svůj debut vybrat.
S příchodem Cadillacu do F1 za několik měsíců je zásadní rozhodnout, kteří jezdci usednou do prvních vozů týmu. Od potvrzení startu příští sezóny měl tým možnost vybírat z volných jezdců, ať už šlo o zkušené veterány, nebo nadějné mladé talenty.
Od začátku hrála při výběru jezdců velkou roli jejich zkušenost. „Zkušenost je pro nás důležitá. Stačí se podívat na složení zbytku týmu. V managementu i v operační části máme spoustu velmi zkušených lidí,“ uvedl Lowdon pro PlanetF1.com.
Lowdon však zdůraznil, že samotná zkušenost nestačí. „Zkušenost je důležitá, ale při výběru jezdců hraje roli mnoho faktorů. Je to o schopnostech, potenciálu, zkušenostech a také o pohledu do budoucna. Vím, že to není úplně konkrétní odpověď, ale tak to právě analyzujeme.“
Tým měl navíc výhodu, že v roce 2024 nebyl na trati, takže mohl vybírat z volných jezdců po skončení tzv. silly season. „Časování je trochu zvláštní, protože jsme mimo synchronizaci s ostatními týmy. Někteří jezdci jsou zajištění na určité období, ale pořád je tu spousta vynikajících talentů,“ vysvětlil.
Mezi dostupnými kandidáty byli Daniel Ricciardo a Kevin Magnussen, kteří ukončili své působení v F1. Na výběr tak zůstali zejména Sergio Perez a Valtteri Bottas, kteří se nyní jeví jako nejpravděpodobnější volba pro tým Cadillac. Podle informací PlanetF1.com již obě strany dosáhly dohody, i když smlouvy ještě nebyly oficiálně podepsány.
Důvod, proč Lowdon sáhl právě po Perezovi a Bottasovi, je jasný, zkušenosti. Perez absolvoval 285 závodů a nasbíral 1 638 bodů, Bottas 247 závodů a 1 797 bodů. „Jsou to více než jen počty startů. Oba mají zkušenosti s předními týmy, s tituly i pódiovými umístěními, což je pro nás nesmírně cenné,“ připomíná Lowdon.
Kromě sportovní stránky je významný i komerční rozměr. Oba jezdci mají vlastní sponzory, přičemž Perez těží z podpory značek jako Claro, Telcel, Inter.mx či Disney. „Cadillac potřebuje pilota, který udrží auto na trati, přinese cenná data a závodí čistě v poli středně konkurenceschopných vozů. Bottas i Perez to dokážou. Jsou to jezdci, kteří nikdy neztratili svou soutěživost a dokážou fungovat od začátku na maximálním potenciálu auta,“ dodal Lowdon.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.