Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Po náročném víkendu na okruhu ve Spa je jasné, že Max Verstappen si bez problémů udrží místo v elitní trojici průběžného pořadí i po letní přestávce. Nizozemský pilot nasbíral už 185 bodů, což mu dává výrazný náskok před čtvrtým Georgem Russellem, jehož tým Mercedes v Ardenách opět zklamal a zůstává na 157 bodech. S pouhými 25 body, které jsou ještě k dispozici před přestávkou, je jasné, že Verstappenova pozice mezi nejlepšími třemi je už neotřesitelná.
Tato skutečnost má zásadní vliv na jednu z klauzulí v jeho smlouvě s Red Bullem. V rámci mnohaletého kontraktu, který je platný až do konce sezony 2028, existuje tzv. výkonnostní doložka. Ta umožňuje jezdci přehodnotit své setrvání v týmu, pokud se výrazně propadne v celkovém hodnocení. V případě Verstappena šlo konkrétně o to, zda se během letní přestávky udrží mezi prvními třemi. Jelikož tuto podmínku splnil, možnost okamžitého odchodu tímto směrem zaniká.
Ačkoliv ve světě Formule 1 nikdy nelze vyloučit předčasné ukončení smlouvy například formou výkupu, podle informací deníku De Telegraaf se o ničem takovém v tuto chvíli neuvažuje. Verstappen podle všeho i nadále věří projektu Red Bullu, navzdory tomu, že letošní sezona zdaleka nenabízí takovou dominanci, na jakou byl tým v uplynulých letech zvyklý. Problémy s vyvážením a stabilitou vozu RB21 přetrvávají, ačkoliv vylepšení představená ve Spa přinesla určité zlepšení.
Klíčovou postavou pro další vývoj spolupráce se stal nový týmový šéf Laurent Mekies, který po letech nahradil Christiana Hornera. Verstappen si s ním podle vlastních slov rozumí velmi dobře. Oceňuje jeho technické zázemí a hlubší diskuse, které nyní vede při vývoji vozu. Podle Verstappena je právě tato forma komunikace důležitá pro další posun celého týmu, zejména ve složitějších fázích sezony.
Významným milníkem bude bezpochyby sezona 2026, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla a Red Bull nasadí vlastní pohonnou jednotku, vyvíjenou ve spolupráci s Fordem. Tento krok s sebou nese vysoké riziko i potenciální zisk, a Verstappen proto bude pozorně sledovat, jak se projekt vyvíjí. Díky tomu, že výkonnostní doložka zůstane součástí smlouvy i v dalších letech, ponechává si dveře otevřené pro případ, že by Red Bull v nové éře nedokázal držet krok s konkurencí.
Zejména v sezoně 2027 by se mohl jezdecký trh výrazně proměnit. Na obzoru jsou teoretické příležitosti u Mercedesu, Aston Martinu nebo Ferrari. Prozatím však Verstappen zůstává pevnou součástí Red Bullu, kde má vybudované silné zázemí a klíčovou roli v dlouhodobé sportovní strategii týmu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.