 
            Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Po náročném víkendu na okruhu ve Spa je jasné, že Max Verstappen si bez problémů udrží místo v elitní trojici průběžného pořadí i po letní přestávce. Nizozemský pilot nasbíral už 185 bodů, což mu dává výrazný náskok před čtvrtým Georgem Russellem, jehož tým Mercedes v Ardenách opět zklamal a zůstává na 157 bodech. S pouhými 25 body, které jsou ještě k dispozici před přestávkou, je jasné, že Verstappenova pozice mezi nejlepšími třemi je už neotřesitelná.
Tato skutečnost má zásadní vliv na jednu z klauzulí v jeho smlouvě s Red Bullem. V rámci mnohaletého kontraktu, který je platný až do konce sezony 2028, existuje tzv. výkonnostní doložka. Ta umožňuje jezdci přehodnotit své setrvání v týmu, pokud se výrazně propadne v celkovém hodnocení. V případě Verstappena šlo konkrétně o to, zda se během letní přestávky udrží mezi prvními třemi. Jelikož tuto podmínku splnil, možnost okamžitého odchodu tímto směrem zaniká.
Ačkoliv ve světě Formule 1 nikdy nelze vyloučit předčasné ukončení smlouvy například formou výkupu, podle informací deníku De Telegraaf se o ničem takovém v tuto chvíli neuvažuje. Verstappen podle všeho i nadále věří projektu Red Bullu, navzdory tomu, že letošní sezona zdaleka nenabízí takovou dominanci, na jakou byl tým v uplynulých letech zvyklý. Problémy s vyvážením a stabilitou vozu RB21 přetrvávají, ačkoliv vylepšení představená ve Spa přinesla určité zlepšení.
Klíčovou postavou pro další vývoj spolupráce se stal nový týmový šéf Laurent Mekies, který po letech nahradil Christiana Hornera. Verstappen si s ním podle vlastních slov rozumí velmi dobře. Oceňuje jeho technické zázemí a hlubší diskuse, které nyní vede při vývoji vozu. Podle Verstappena je právě tato forma komunikace důležitá pro další posun celého týmu, zejména ve složitějších fázích sezony.
Významným milníkem bude bezpochyby sezona 2026, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla a Red Bull nasadí vlastní pohonnou jednotku, vyvíjenou ve spolupráci s Fordem. Tento krok s sebou nese vysoké riziko i potenciální zisk, a Verstappen proto bude pozorně sledovat, jak se projekt vyvíjí. Díky tomu, že výkonnostní doložka zůstane součástí smlouvy i v dalších letech, ponechává si dveře otevřené pro případ, že by Red Bull v nové éře nedokázal držet krok s konkurencí.
Zejména v sezoně 2027 by se mohl jezdecký trh výrazně proměnit. Na obzoru jsou teoretické příležitosti u Mercedesu, Aston Martinu nebo Ferrari. Prozatím však Verstappen zůstává pevnou součástí Red Bullu, kde má vybudované silné zázemí a klíčovou roli v dlouhodobé sportovní strategii týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.