Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Po náročném víkendu na okruhu ve Spa je jasné, že Max Verstappen si bez problémů udrží místo v elitní trojici průběžného pořadí i po letní přestávce. Nizozemský pilot nasbíral už 185 bodů, což mu dává výrazný náskok před čtvrtým Georgem Russellem, jehož tým Mercedes v Ardenách opět zklamal a zůstává na 157 bodech. S pouhými 25 body, které jsou ještě k dispozici před přestávkou, je jasné, že Verstappenova pozice mezi nejlepšími třemi je už neotřesitelná.
Tato skutečnost má zásadní vliv na jednu z klauzulí v jeho smlouvě s Red Bullem. V rámci mnohaletého kontraktu, který je platný až do konce sezony 2028, existuje tzv. výkonnostní doložka. Ta umožňuje jezdci přehodnotit své setrvání v týmu, pokud se výrazně propadne v celkovém hodnocení. V případě Verstappena šlo konkrétně o to, zda se během letní přestávky udrží mezi prvními třemi. Jelikož tuto podmínku splnil, možnost okamžitého odchodu tímto směrem zaniká.
Ačkoliv ve světě Formule 1 nikdy nelze vyloučit předčasné ukončení smlouvy například formou výkupu, podle informací deníku De Telegraaf se o ničem takovém v tuto chvíli neuvažuje. Verstappen podle všeho i nadále věří projektu Red Bullu, navzdory tomu, že letošní sezona zdaleka nenabízí takovou dominanci, na jakou byl tým v uplynulých letech zvyklý. Problémy s vyvážením a stabilitou vozu RB21 přetrvávají, ačkoliv vylepšení představená ve Spa přinesla určité zlepšení.
Klíčovou postavou pro další vývoj spolupráce se stal nový týmový šéf Laurent Mekies, který po letech nahradil Christiana Hornera. Verstappen si s ním podle vlastních slov rozumí velmi dobře. Oceňuje jeho technické zázemí a hlubší diskuse, které nyní vede při vývoji vozu. Podle Verstappena je právě tato forma komunikace důležitá pro další posun celého týmu, zejména ve složitějších fázích sezony.
Významným milníkem bude bezpochyby sezona 2026, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla a Red Bull nasadí vlastní pohonnou jednotku, vyvíjenou ve spolupráci s Fordem. Tento krok s sebou nese vysoké riziko i potenciální zisk, a Verstappen proto bude pozorně sledovat, jak se projekt vyvíjí. Díky tomu, že výkonnostní doložka zůstane součástí smlouvy i v dalších letech, ponechává si dveře otevřené pro případ, že by Red Bull v nové éře nedokázal držet krok s konkurencí.
Zejména v sezoně 2027 by se mohl jezdecký trh výrazně proměnit. Na obzoru jsou teoretické příležitosti u Mercedesu, Aston Martinu nebo Ferrari. Prozatím však Verstappen zůstává pevnou součástí Red Bullu, kde má vybudované silné zázemí a klíčovou roli v dlouhodobé sportovní strategii týmu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.