George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Po Velké ceně Belgie George Russell přiznal, že páté místo neodráží skutečnou rychlost jeho vozu. Podle něj monopost Mercedesu ztrácí tempo potřebné k boji v čele závodu, a výsledek tak spíše maskuje aktuální problémy týmu.
Russell zároveň oznámil, že Mercedes čeká tento týden důležité interní jednání. Cílem schůzky bude detailně analyzovat rozhodnutí z posledních týdnů, která vedla ke zhoršení výkonnosti, a najít cestu k návratu na dřívější úroveň.
Russell během závodu brzy předjel Alexandera Albona z Williamsu, ale nedokázal udržet tempo s Charlesem Leclercem ani Maxem Verstappenem, kteří bojovali o pódium. Od vítězství v Kanadě se mu podařilo dosáhnout na top pětku jen v Rakousku a Belgii. Na domácí trati v Silverstone skončil až desátý.
Podle něj byla belgická Grand Prix zklamáním, zvláště s ohledem na chladné počasí, které Mercedes obvykle vyhovuje. Tentokrát ale chyběla rychlost. „Neměli jsme žádné tempo. Potřebujeme si sednout a všechno analyzovat,“ řekl pro Sky Sports.
Velké týmové setkání by mělo zahrnovat všechny klíčové členy včetně konstruktérů a inženýrů. Russell upozornil, že tým se před několika týdny vydal jiným směrem ve vývoji auta, což se možná ukázalo jako chyba. „Od té doby jsme udělali krok zpět. Potřebujeme pochopit proč,“ doplnil.
Páté místo v Belgii považuje spíše za výjimku než za potvrzení formy. Podle něj výsledek zkreslil skutečnou výkonnost Mercedesu. „Možná jsme dosáhli maxima, ale realita je taková, že naše tempo nebylo dostatečné,“ přiznal.
Nadcházející závod v Maďarsku by mohl poskytnout příležitost k nápravě, ale bude záležet na tom, zda Mercedes dokáže rychle identifikovat a napravit své chyby. Russellova otevřenost signalizuje, že uvnitř týmu panuje napětí i odhodlání vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.