Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Ferrari zažilo v Číně obrovské zklamání. Charles Leclerc byl diskvalifikován kvůli nedostatečné hmotnosti vozu, který po závodě vážil o kilogram méně, než je minimální limit 800 kg. Ani náhradní přední křídlo od FIA situaci nezachránilo.
Lewis Hamilton přišel o výsledek kvůli nadměrnému opotřebení ližin, které byly pod povoleným limitem. Ferrari tak přišlo o 18 bodů a v Poháru konstruktérů nyní ztrácí na Mercedes.
Očekávání kolem týmu před sezónou byla obrovská, zejména s příchodem Hamiltona, který touží po osmém titulu. Podle novináře Michaela Schmidta však Ferrari ve vývoji oproti loňsku zaostává.
Ferrari se rozhodlo upravit zavěšení svého vozu SF-25, aby získalo větší prostor pro vývoj a přiblížilo se McLarenu, který ho v minulém roce porazil v Poháru konstruktérů. Tato změna však přinesla nečekaný problém – auto nyní musí jezdit níže než v roce 2024, což vedlo k potížím s pravidly v Číně.
„V Melbourne auto zvedli kvůli obavám, že by se dostali do konfliktu s podvozkem. Teď mi přiznali, že to byla chyba ve výpočtu, což znamená, že jsou se světlou výškou na limitu,“ uvedl novinář Michael Schmidt.
Ferrari bylo loni známé tím, že mělo vůz s relativně vyšší světlou výškou, což přinášelo stabilitu. Letos je ale situace jiná.
„Loni bylo Ferrari velmi stabilní auto, které pracovalo s trochu vyšší světlou výškou. Letos už to tak zjevně není, musíte s tímto Ferrari jezdit extrémně nízko, tak to vypadá po dvou závodech, abyste udrželi krok s konkurencí,“ dodal Schmidt.
Ferrari zažilo v Číně hořký víkend, když bylo diskvalifikováno ze závodu, což zklamalo jeho fanoušky. Naděje byly přitom vysoké, zvláště po skvělém výkonu Lewise Hamiltona, který si v pátek vyjel pole position pro sprint a v sobotu ho proměnil ve své první vítězství ve slavném červeném voze.
Tým nyní čelí otázkám ohledně konkurenceschopnosti modelu SF-25, zejména ve srovnání s McLarenem. Před závodem v Číně Ferrari věřilo, že má potenciál bojovat o vítězství, ale realita ukázala opak.
V Melbourne se Scuderia zdála silnější, než se původně očekávalo, ale sérii provozních a strategických chyb nakonec zaplatila neuspokojivým výsledkem.
Po nešťastném vstupu do sezóny 2025 bude chtít Ferrari využít nadcházející závod v Japonsku k návratu na špičku a ukázat, že se dokáže poučit z chyb.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.