Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Ferrari zažilo v Číně obrovské zklamání. Charles Leclerc byl diskvalifikován kvůli nedostatečné hmotnosti vozu, který po závodě vážil o kilogram méně, než je minimální limit 800 kg. Ani náhradní přední křídlo od FIA situaci nezachránilo.
Lewis Hamilton přišel o výsledek kvůli nadměrnému opotřebení ližin, které byly pod povoleným limitem. Ferrari tak přišlo o 18 bodů a v Poháru konstruktérů nyní ztrácí na Mercedes.
Očekávání kolem týmu před sezónou byla obrovská, zejména s příchodem Hamiltona, který touží po osmém titulu. Podle novináře Michaela Schmidta však Ferrari ve vývoji oproti loňsku zaostává.
Ferrari se rozhodlo upravit zavěšení svého vozu SF-25, aby získalo větší prostor pro vývoj a přiblížilo se McLarenu, který ho v minulém roce porazil v Poháru konstruktérů. Tato změna však přinesla nečekaný problém – auto nyní musí jezdit níže než v roce 2024, což vedlo k potížím s pravidly v Číně.
„V Melbourne auto zvedli kvůli obavám, že by se dostali do konfliktu s podvozkem. Teď mi přiznali, že to byla chyba ve výpočtu, což znamená, že jsou se světlou výškou na limitu,“ uvedl novinář Michael Schmidt.
Ferrari bylo loni známé tím, že mělo vůz s relativně vyšší světlou výškou, což přinášelo stabilitu. Letos je ale situace jiná.
„Loni bylo Ferrari velmi stabilní auto, které pracovalo s trochu vyšší světlou výškou. Letos už to tak zjevně není, musíte s tímto Ferrari jezdit extrémně nízko, tak to vypadá po dvou závodech, abyste udrželi krok s konkurencí,“ dodal Schmidt.
Ferrari zažilo v Číně hořký víkend, když bylo diskvalifikováno ze závodu, což zklamalo jeho fanoušky. Naděje byly přitom vysoké, zvláště po skvělém výkonu Lewise Hamiltona, který si v pátek vyjel pole position pro sprint a v sobotu ho proměnil ve své první vítězství ve slavném červeném voze.
Tým nyní čelí otázkám ohledně konkurenceschopnosti modelu SF-25, zejména ve srovnání s McLarenem. Před závodem v Číně Ferrari věřilo, že má potenciál bojovat o vítězství, ale realita ukázala opak.
V Melbourne se Scuderia zdála silnější, než se původně očekávalo, ale sérii provozních a strategických chyb nakonec zaplatila neuspokojivým výsledkem.
Po nešťastném vstupu do sezóny 2025 bude chtít Ferrari využít nadcházející závod v Japonsku k návratu na špičku a ukázat, že se dokáže poučit z chyb.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.