Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Ferrari zažilo v Číně obrovské zklamání. Charles Leclerc byl diskvalifikován kvůli nedostatečné hmotnosti vozu, který po závodě vážil o kilogram méně, než je minimální limit 800 kg. Ani náhradní přední křídlo od FIA situaci nezachránilo.
Lewis Hamilton přišel o výsledek kvůli nadměrnému opotřebení ližin, které byly pod povoleným limitem. Ferrari tak přišlo o 18 bodů a v Poháru konstruktérů nyní ztrácí na Mercedes.
Očekávání kolem týmu před sezónou byla obrovská, zejména s příchodem Hamiltona, který touží po osmém titulu. Podle novináře Michaela Schmidta však Ferrari ve vývoji oproti loňsku zaostává.
Ferrari se rozhodlo upravit zavěšení svého vozu SF-25, aby získalo větší prostor pro vývoj a přiblížilo se McLarenu, který ho v minulém roce porazil v Poháru konstruktérů. Tato změna však přinesla nečekaný problém – auto nyní musí jezdit níže než v roce 2024, což vedlo k potížím s pravidly v Číně.
„V Melbourne auto zvedli kvůli obavám, že by se dostali do konfliktu s podvozkem. Teď mi přiznali, že to byla chyba ve výpočtu, což znamená, že jsou se světlou výškou na limitu,“ uvedl novinář Michael Schmidt.
Ferrari bylo loni známé tím, že mělo vůz s relativně vyšší světlou výškou, což přinášelo stabilitu. Letos je ale situace jiná.
„Loni bylo Ferrari velmi stabilní auto, které pracovalo s trochu vyšší světlou výškou. Letos už to tak zjevně není, musíte s tímto Ferrari jezdit extrémně nízko, tak to vypadá po dvou závodech, abyste udrželi krok s konkurencí,“ dodal Schmidt.
Ferrari zažilo v Číně hořký víkend, když bylo diskvalifikováno ze závodu, což zklamalo jeho fanoušky. Naděje byly přitom vysoké, zvláště po skvělém výkonu Lewise Hamiltona, který si v pátek vyjel pole position pro sprint a v sobotu ho proměnil ve své první vítězství ve slavném červeném voze.
Tým nyní čelí otázkám ohledně konkurenceschopnosti modelu SF-25, zejména ve srovnání s McLarenem. Před závodem v Číně Ferrari věřilo, že má potenciál bojovat o vítězství, ale realita ukázala opak.
V Melbourne se Scuderia zdála silnější, než se původně očekávalo, ale sérii provozních a strategických chyb nakonec zaplatila neuspokojivým výsledkem.
Po nešťastném vstupu do sezóny 2025 bude chtít Ferrari využít nadcházející závod v Japonsku k návratu na špičku a ukázat, že se dokáže poučit z chyb.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.