Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
Charles Leclerc a Lewis Hamilton byli diskvalifikováni z výsledků Velké ceny Číny po neúspěšném absolvování technických kontrol po závodě. Leclerc, který dojel v Šanghaji na pátém místě, čelil problému s váhou svého vozu. I po výměně poškozeného předního křídla bylo jeho Ferrari o kilogram lehčí než povolený limit 800 kg, s váhou 799 kg. Hamiltonův vůz měl zase problém s nadměrným opotřebením spodní části vozu, konkrétně zadní kluzné desky, která nesplňovala minimální požadavek 9 mm podle technických předpisů.
Případ obou jezdců byl postoupen komisařům FIA, kteří rozhodli o jejich diskvalifikaci. Leclerc a Hamilton tedy přicházejí o páté a šesté místo, což znamená ztrátu cenných bodů.
„Po závodě bylo auto číslo 16 zváženo a jeho váha byla 800,0 kg, což je minimální váha požadovaná článkem 4.1 předpisů TR,“ uvedl ve zprávě technický delegát FIA Jo Bauer. „Po opravě předního křídla a vypuštění 2 litrů paliva byla zjištěna hodnota 799,0 kg, což je o kilogram pod povoleným limitem, a proto postupuji tento případ k posouzení komisařům.“
Další zpráva se týkala Hamiltonova problému: „Nejzadnější kluzná deska byla změřena podle týmem předložené dokumentace v souladu s předpisem TD039 L, položka 1.2 b) i). Měření byla provedena na třech místech kolem perimetru (vnitřní oblouk) a naměřené hodnoty byly 8,6 mm (levý bok), 8,6 mm (střed vozu) a 8,5 mm (pravý bok). Jelikož je toto méně než požadovaných 9 mm podle článku 3.5.9 e) předpisů TR, postupuji tento případ k posouzení komisařům.“
Pierre Gasly z Alpinu byl rovněž shledán o kilogram lehčí než stanovený limit, a i on je diskvalifikován z oficiálních výsledků závodu. Lance Stroll z Aston Martinu se tak posouvá z 12. místa na 9. místo a Carlos Sainz, který dojel na 13. místě, získává poslední bodované umístění pro Williams.
Leclercova, Hamiltonva a Gaslyho diskvalifikace připomíná loňskou situaci George Russella, který byl po vítězství v Belgii diskvalifikován právě kvůli nedodržení váhového limitu. V obou případech se očekávaný závod na dvě zastávky proměnil v jednorázový pit stop, což způsobilo větší opotřebení pneumatik, než se původně předpokládalo.
V loňském roce byly také některé vozy, včetně Hamiltonova Mercedesu a Leclercova Ferrari, diskvalifikovány po Velké ceně USA v Austinu kvůli nadměrnému opotřebení kluzných desek.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.