Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
Charles Leclerc a Lewis Hamilton byli diskvalifikováni z výsledků Velké ceny Číny po neúspěšném absolvování technických kontrol po závodě. Leclerc, který dojel v Šanghaji na pátém místě, čelil problému s váhou svého vozu. I po výměně poškozeného předního křídla bylo jeho Ferrari o kilogram lehčí než povolený limit 800 kg, s váhou 799 kg. Hamiltonův vůz měl zase problém s nadměrným opotřebením spodní části vozu, konkrétně zadní kluzné desky, která nesplňovala minimální požadavek 9 mm podle technických předpisů.
Případ obou jezdců byl postoupen komisařům FIA, kteří rozhodli o jejich diskvalifikaci. Leclerc a Hamilton tedy přicházejí o páté a šesté místo, což znamená ztrátu cenných bodů.
„Po závodě bylo auto číslo 16 zváženo a jeho váha byla 800,0 kg, což je minimální váha požadovaná článkem 4.1 předpisů TR,“ uvedl ve zprávě technický delegát FIA Jo Bauer. „Po opravě předního křídla a vypuštění 2 litrů paliva byla zjištěna hodnota 799,0 kg, což je o kilogram pod povoleným limitem, a proto postupuji tento případ k posouzení komisařům.“
Další zpráva se týkala Hamiltonova problému: „Nejzadnější kluzná deska byla změřena podle týmem předložené dokumentace v souladu s předpisem TD039 L, položka 1.2 b) i). Měření byla provedena na třech místech kolem perimetru (vnitřní oblouk) a naměřené hodnoty byly 8,6 mm (levý bok), 8,6 mm (střed vozu) a 8,5 mm (pravý bok). Jelikož je toto méně než požadovaných 9 mm podle článku 3.5.9 e) předpisů TR, postupuji tento případ k posouzení komisařům.“
Pierre Gasly z Alpinu byl rovněž shledán o kilogram lehčí než stanovený limit, a i on je diskvalifikován z oficiálních výsledků závodu. Lance Stroll z Aston Martinu se tak posouvá z 12. místa na 9. místo a Carlos Sainz, který dojel na 13. místě, získává poslední bodované umístění pro Williams.
Leclercova, Hamiltonva a Gaslyho diskvalifikace připomíná loňskou situaci George Russella, který byl po vítězství v Belgii diskvalifikován právě kvůli nedodržení váhového limitu. V obou případech se očekávaný závod na dvě zastávky proměnil v jednorázový pit stop, což způsobilo větší opotřebení pneumatik, než se původně předpokládalo.
V loňském roce byly také některé vozy, včetně Hamiltonova Mercedesu a Leclercova Ferrari, diskvalifikovány po Velké ceně USA v Austinu kvůli nadměrnému opotřebení kluzných desek.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.