Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
Charles Leclerc a Lewis Hamilton byli diskvalifikováni z výsledků Velké ceny Číny po neúspěšném absolvování technických kontrol po závodě. Leclerc, který dojel v Šanghaji na pátém místě, čelil problému s váhou svého vozu. I po výměně poškozeného předního křídla bylo jeho Ferrari o kilogram lehčí než povolený limit 800 kg, s váhou 799 kg. Hamiltonův vůz měl zase problém s nadměrným opotřebením spodní části vozu, konkrétně zadní kluzné desky, která nesplňovala minimální požadavek 9 mm podle technických předpisů.
Případ obou jezdců byl postoupen komisařům FIA, kteří rozhodli o jejich diskvalifikaci. Leclerc a Hamilton tedy přicházejí o páté a šesté místo, což znamená ztrátu cenných bodů.
„Po závodě bylo auto číslo 16 zváženo a jeho váha byla 800,0 kg, což je minimální váha požadovaná článkem 4.1 předpisů TR,“ uvedl ve zprávě technický delegát FIA Jo Bauer. „Po opravě předního křídla a vypuštění 2 litrů paliva byla zjištěna hodnota 799,0 kg, což je o kilogram pod povoleným limitem, a proto postupuji tento případ k posouzení komisařům.“
Další zpráva se týkala Hamiltonova problému: „Nejzadnější kluzná deska byla změřena podle týmem předložené dokumentace v souladu s předpisem TD039 L, položka 1.2 b) i). Měření byla provedena na třech místech kolem perimetru (vnitřní oblouk) a naměřené hodnoty byly 8,6 mm (levý bok), 8,6 mm (střed vozu) a 8,5 mm (pravý bok). Jelikož je toto méně než požadovaných 9 mm podle článku 3.5.9 e) předpisů TR, postupuji tento případ k posouzení komisařům.“
Pierre Gasly z Alpinu byl rovněž shledán o kilogram lehčí než stanovený limit, a i on je diskvalifikován z oficiálních výsledků závodu. Lance Stroll z Aston Martinu se tak posouvá z 12. místa na 9. místo a Carlos Sainz, který dojel na 13. místě, získává poslední bodované umístění pro Williams.
Leclercova, Hamiltonva a Gaslyho diskvalifikace připomíná loňskou situaci George Russella, který byl po vítězství v Belgii diskvalifikován právě kvůli nedodržení váhového limitu. V obou případech se očekávaný závod na dvě zastávky proměnil v jednorázový pit stop, což způsobilo větší opotřebení pneumatik, než se původně předpokládalo.
V loňském roce byly také některé vozy, včetně Hamiltonova Mercedesu a Leclercova Ferrari, diskvalifikovány po Velké ceně USA v Austinu kvůli nadměrnému opotřebení kluzných desek.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.
Před nadcházející Velkou cenou Japonska se tým Red Bull údajně rozhodl pro změnu v jezdecké sestavě a Liama Lawsona nahradí Yuki Tsunoda, uvedly zdroje z paddocku serveru PlanetF1.com. Podle zdrojů oficiální oznámení má přijít brzy.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff označil George Russella za jednoho ze tří nejlepších jezdců současné F1. Svůj názor opírá o Russellův působivý start do sezóny 2025.
Sebastian Vettel podpořil Hamiltona v jeho boji o titul s Ferrari a věří, že se dokáže vyrovnat s tlakem ikonického týmu. Očekává však napínavý souboj v týmu.
Lewis Hamilton nezažívá u Ferrari ideální začátek. Jeho trápení se prohloubilo po Velké ceně Číny, kde byl diskvalifikován a přišel o důležité body.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.