Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Ferrari zažilo další neúspěšný víkend, kdy po hlavním závodě odjíždí bez bodů. Oba vozy týmu byly diskvalifikovány po technické kontrole, která odhalila, že nesplňovaly požadavky minimální hmotnosti. Jedinými pozitivy pro tým z Maranella jsou vítězství Lewise Hamiltona a páté místo Charlese Leclerca ze sobotního sprintu.
„Po technických kontrolách FIA zjistila, že obě naše auta z různých důvodů nevyhověla technickým předpisům,“ uvádí oficiální prohlášení Ferrari. „Auto s číslem 16 (Charles Leclerc) bylo o 1 kg pod hmotnostním limitem a zadní část podlahy auta s číslem 44 (Lewis Hamilton) byla o 0,5 milimetru pod stanoveným limitem.“
Diskvalifikace obou jezdců Ferrari znamená, že tým odchází z Velké ceny Číny bez bodů, což je pro Maranello tvrdý zásah v boji o titul. I přesto se vedení stáje snažilo situaci objasnit a ujistit fanoušky, že se z chyb poučí a zajistí, aby se podobné problémy v budoucnu neopakovaly. Ferrari rovněž zdůraznilo, že porušení pravidel nebylo zamýšleno za účelem získání jakékoli výhody.
„Charles dnes závodil na strategii s jedním pit stopem, což znamenalo vysoké opotřebení pneumatik, které způsobilo, že jeho monopost byl pod hmotnostním limitem,“ vysvětlil tým. Na rozdíl od diskvalifikace George Russella z Velké ceny Belgie 2024 měl však Charles výhodu, že mohl v posledním kole sbírat zbytky gumy. „Pokud jde o opotřebení podlahy u Lewise, drobně jsme nesprávně odhadli její spotřebu,“ dodalo Ferrari.
„Neměli jsme v úmyslu získat žádnou výhodu. Poučíme se z toho, co se dnes stalo, a zajistíme, aby se podobné chyby už neopakovaly. Je jasné, že takto jsme nechtěli zakončit náš víkend ve Velké ceně Číny — ani pro nás, ani pro naše fanoušky, jejichž podpora je pro nás neochvějná,“ doplnil tým.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.