Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Ferrari zažilo další neúspěšný víkend, kdy po hlavním závodě odjíždí bez bodů. Oba vozy týmu byly diskvalifikovány po technické kontrole, která odhalila, že nesplňovaly požadavky minimální hmotnosti. Jedinými pozitivy pro tým z Maranella jsou vítězství Lewise Hamiltona a páté místo Charlese Leclerca ze sobotního sprintu.
„Po technických kontrolách FIA zjistila, že obě naše auta z různých důvodů nevyhověla technickým předpisům,“ uvádí oficiální prohlášení Ferrari. „Auto s číslem 16 (Charles Leclerc) bylo o 1 kg pod hmotnostním limitem a zadní část podlahy auta s číslem 44 (Lewis Hamilton) byla o 0,5 milimetru pod stanoveným limitem.“
Diskvalifikace obou jezdců Ferrari znamená, že tým odchází z Velké ceny Číny bez bodů, což je pro Maranello tvrdý zásah v boji o titul. I přesto se vedení stáje snažilo situaci objasnit a ujistit fanoušky, že se z chyb poučí a zajistí, aby se podobné problémy v budoucnu neopakovaly. Ferrari rovněž zdůraznilo, že porušení pravidel nebylo zamýšleno za účelem získání jakékoli výhody.
„Charles dnes závodil na strategii s jedním pit stopem, což znamenalo vysoké opotřebení pneumatik, které způsobilo, že jeho monopost byl pod hmotnostním limitem,“ vysvětlil tým. Na rozdíl od diskvalifikace George Russella z Velké ceny Belgie 2024 měl však Charles výhodu, že mohl v posledním kole sbírat zbytky gumy. „Pokud jde o opotřebení podlahy u Lewise, drobně jsme nesprávně odhadli její spotřebu,“ dodalo Ferrari.
„Neměli jsme v úmyslu získat žádnou výhodu. Poučíme se z toho, co se dnes stalo, a zajistíme, aby se podobné chyby už neopakovaly. Je jasné, že takto jsme nechtěli zakončit náš víkend ve Velké ceně Číny — ani pro nás, ani pro naše fanoušky, jejichž podpora je pro nás neochvějná,“ doplnil tým.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.