Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Ferrari zažilo další neúspěšný víkend, kdy po hlavním závodě odjíždí bez bodů. Oba vozy týmu byly diskvalifikovány po technické kontrole, která odhalila, že nesplňovaly požadavky minimální hmotnosti. Jedinými pozitivy pro tým z Maranella jsou vítězství Lewise Hamiltona a páté místo Charlese Leclerca ze sobotního sprintu.
„Po technických kontrolách FIA zjistila, že obě naše auta z různých důvodů nevyhověla technickým předpisům,“ uvádí oficiální prohlášení Ferrari. „Auto s číslem 16 (Charles Leclerc) bylo o 1 kg pod hmotnostním limitem a zadní část podlahy auta s číslem 44 (Lewis Hamilton) byla o 0,5 milimetru pod stanoveným limitem.“
Diskvalifikace obou jezdců Ferrari znamená, že tým odchází z Velké ceny Číny bez bodů, což je pro Maranello tvrdý zásah v boji o titul. I přesto se vedení stáje snažilo situaci objasnit a ujistit fanoušky, že se z chyb poučí a zajistí, aby se podobné problémy v budoucnu neopakovaly. Ferrari rovněž zdůraznilo, že porušení pravidel nebylo zamýšleno za účelem získání jakékoli výhody.
„Charles dnes závodil na strategii s jedním pit stopem, což znamenalo vysoké opotřebení pneumatik, které způsobilo, že jeho monopost byl pod hmotnostním limitem,“ vysvětlil tým. Na rozdíl od diskvalifikace George Russella z Velké ceny Belgie 2024 měl však Charles výhodu, že mohl v posledním kole sbírat zbytky gumy. „Pokud jde o opotřebení podlahy u Lewise, drobně jsme nesprávně odhadli její spotřebu,“ dodalo Ferrari.
„Neměli jsme v úmyslu získat žádnou výhodu. Poučíme se z toho, co se dnes stalo, a zajistíme, aby se podobné chyby už neopakovaly. Je jasné, že takto jsme nechtěli zakončit náš víkend ve Velké ceně Číny — ani pro nás, ani pro naše fanoušky, jejichž podpora je pro nás neochvějná,“ doplnil tým.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.