Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Ferrari zažilo další neúspěšný víkend, kdy po hlavním závodě odjíždí bez bodů. Oba vozy týmu byly diskvalifikovány po technické kontrole, která odhalila, že nesplňovaly požadavky minimální hmotnosti. Jedinými pozitivy pro tým z Maranella jsou vítězství Lewise Hamiltona a páté místo Charlese Leclerca ze sobotního sprintu.
„Po technických kontrolách FIA zjistila, že obě naše auta z různých důvodů nevyhověla technickým předpisům,“ uvádí oficiální prohlášení Ferrari. „Auto s číslem 16 (Charles Leclerc) bylo o 1 kg pod hmotnostním limitem a zadní část podlahy auta s číslem 44 (Lewis Hamilton) byla o 0,5 milimetru pod stanoveným limitem.“
Diskvalifikace obou jezdců Ferrari znamená, že tým odchází z Velké ceny Číny bez bodů, což je pro Maranello tvrdý zásah v boji o titul. I přesto se vedení stáje snažilo situaci objasnit a ujistit fanoušky, že se z chyb poučí a zajistí, aby se podobné problémy v budoucnu neopakovaly. Ferrari rovněž zdůraznilo, že porušení pravidel nebylo zamýšleno za účelem získání jakékoli výhody.
„Charles dnes závodil na strategii s jedním pit stopem, což znamenalo vysoké opotřebení pneumatik, které způsobilo, že jeho monopost byl pod hmotnostním limitem,“ vysvětlil tým. Na rozdíl od diskvalifikace George Russella z Velké ceny Belgie 2024 měl však Charles výhodu, že mohl v posledním kole sbírat zbytky gumy. „Pokud jde o opotřebení podlahy u Lewise, drobně jsme nesprávně odhadli její spotřebu,“ dodalo Ferrari.
„Neměli jsme v úmyslu získat žádnou výhodu. Poučíme se z toho, co se dnes stalo, a zajistíme, aby se podobné chyby už neopakovaly. Je jasné, že takto jsme nechtěli zakončit náš víkend ve Velké ceně Číny — ani pro nás, ani pro naše fanoušky, jejichž podpora je pro nás neochvějná,“ doplnil tým.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.