Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Šéf McLarenu Zak Brown připouští, že další kolize mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem je vysoce pravděpodobná, a to vzhledem k napjatému souboji o titul mistra světa. Zatímco sezóna vstupuje do své druhé poloviny, oba jezdci dělí pouhých osm bodů a McLaren se tak ocitá v jedinečné, ale náročné pozici: místo souboje s jinými týmy čelí vnitřní bitvě mezi vlastními hvězdami.
Z hlediska statistiky a historického kontextu jde o výjimečný moment – od roku 2016 (Hamilton vs. Rosberg v Mercedesu) jsme nebyli svědky toho, aby mistrovský souboj probíhal výhradně mezi týmovými kolegy. Piastri navíc drží výrazný náskok na Maxe Verstappena, který je až třetí v pořadí a ztrácí 69 bodů.
Incident v Kanadě, při kterém Norris kolidoval s Piastrim a nedokončil závod, se podle Browna stal jakýmsi uvolněním napětí. „Vlastně to pro nás všechny bylo svým způsobem přínosné,“ uvedl pro Sky Sports F1, informuje RN365. „Dostalo se to ven, média to rozebrala a tím se snížilo napětí uvnitř týmu.“
Brown tím zároveň připouští, že ke střetům na trati mezi oběma jezdci bude docházet i nadále. Důležité však podle něj je, aby šlo o férové závodní incidenty a nikoli o systematické chyby nebo neúctu. „Budeme k nim přistupovat spravedlivě, transparentně a s důrazem na komunikaci,“ dodal. Zároveň dal jasně najevo, že konečný výsledek bude záviset výhradně na jezdcích samotných – „Ať vyhraje ten lepší.“
Celá situace staví tým do složitého postavení. Na jedné straně má McLaren výhodu dvou mimořádně konkurenceschopných pilotů, na druhé straně však čelí riziku vnitřní destabilizace. Brown věří, že férovost obou jezdců a jejich respekt k pravidlům zabrání eskalaci napětí. Přesto ale připouští, že „chyby se stát mohou – a také stanou“.
Z pohledu fanoušků i expertů tak máme před sebou výjimečně dramatickou druhou polovinu sezóny. Ať už se titul přikloní k Piastrimu nebo Norrisovi, McLaren má šanci zapsat se do historie – nejen jako tým, který zlomil nadvládu Red Bullu, ale i jako ten, který zvládl nelehkou rovnováhu mezi dvěma hladovými šampiony.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.