Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Šéf McLarenu Zak Brown připouští, že další kolize mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem je vysoce pravděpodobná, a to vzhledem k napjatému souboji o titul mistra světa. Zatímco sezóna vstupuje do své druhé poloviny, oba jezdci dělí pouhých osm bodů a McLaren se tak ocitá v jedinečné, ale náročné pozici: místo souboje s jinými týmy čelí vnitřní bitvě mezi vlastními hvězdami.
Z hlediska statistiky a historického kontextu jde o výjimečný moment – od roku 2016 (Hamilton vs. Rosberg v Mercedesu) jsme nebyli svědky toho, aby mistrovský souboj probíhal výhradně mezi týmovými kolegy. Piastri navíc drží výrazný náskok na Maxe Verstappena, který je až třetí v pořadí a ztrácí 69 bodů.
Incident v Kanadě, při kterém Norris kolidoval s Piastrim a nedokončil závod, se podle Browna stal jakýmsi uvolněním napětí. „Vlastně to pro nás všechny bylo svým způsobem přínosné,“ uvedl pro Sky Sports F1, informuje RN365. „Dostalo se to ven, média to rozebrala a tím se snížilo napětí uvnitř týmu.“
Brown tím zároveň připouští, že ke střetům na trati mezi oběma jezdci bude docházet i nadále. Důležité však podle něj je, aby šlo o férové závodní incidenty a nikoli o systematické chyby nebo neúctu. „Budeme k nim přistupovat spravedlivě, transparentně a s důrazem na komunikaci,“ dodal. Zároveň dal jasně najevo, že konečný výsledek bude záviset výhradně na jezdcích samotných – „Ať vyhraje ten lepší.“
Celá situace staví tým do složitého postavení. Na jedné straně má McLaren výhodu dvou mimořádně konkurenceschopných pilotů, na druhé straně však čelí riziku vnitřní destabilizace. Brown věří, že férovost obou jezdců a jejich respekt k pravidlům zabrání eskalaci napětí. Přesto ale připouští, že „chyby se stát mohou – a také stanou“.
Z pohledu fanoušků i expertů tak máme před sebou výjimečně dramatickou druhou polovinu sezóny. Ať už se titul přikloní k Piastrimu nebo Norrisovi, McLaren má šanci zapsat se do historie – nejen jako tým, který zlomil nadvládu Red Bullu, ale i jako ten, který zvládl nelehkou rovnováhu mezi dvěma hladovými šampiony.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.