Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Laurent Mekies oficiálně odstartoval své působení v týmu Red Bull Racing během filmovacího dne s letošním monopostem RB21 na okruhu Silverstone. Jeho první pracovní den přišel jen 24 hodin poté, co tým šokoval celý motorsport náhlým a okamžitým odvoláním Christiana Hornera, dlouholetého šéfa a symbolu úspěchů rakouské stáje.
Horner byl u Red Bullu od samotného začátku v roce 2005 a stál u všech klíčových milníků – od prvního vítězství až po dominantní éru Maxe Verstappena. I přesto, že nizozemský pilot získal loni titul mistra světa, bylo patrné, že Red Bull ztrácí výkonnostní náskok. Od poloviny sezony 2024 se tým začal propadat za McLaren i Ferrari a nové auto RB21 zatím nepřesvědčilo ani fanoušky, ani samotné jezdce.
Do této složité situace vstupuje Mekies, zkušený francouzský inženýr a bývalý šéf sesterského týmu Racing Bulls. Jeho přístup je výrazně jiný než u jeho předchůdce – působí klidně, věcně a dává najevo respekt k lidem, kteří tvoří jádro týmu. „Zvenčí jsme Red Bull vždy vnímali jako tým složený z těch nejlepších lidí v oboru. Teď mám tu čest být jeho součástí,“ řekl v Silverstone, informuje PlanetF1.
Mekies se netají tím, že si váží práce Christiana Hornera. V prvním rozhovoru pro tým uvedl, že „je téměř neskutečné být v garáži Red Bullu a nevidět Christiana“. Připomněl, že právě Horner ho v roce 2023 přivedl zpět do struktury Red Bullu, a označil ho za jednoho z klíčových tvůrců dvacetileté cesty stáje k vrcholu Formule 1.
Svou roli nyní vnímá především jako tu, která má propojit tým, naslouchat lidem a znovu naladit vnitřní energii. „Chci poznat kouzlo tohoto týmu, mluvit s lidmi, kteří za úspěchy stojí, a pochopit, jak tato magická mašina funguje,“ dodal.
První ostrý test čeká Mekiese už na konci měsíce při Velké ceně Belgie. Zda bude jeho přechod plynulý a zda Red Bull najde pod jeho vedením ztracenou stabilitu, ukážou až následující týdny. Jisté je, že tým vstoupil do nové éry – bez Hornera, ale se stejnými ambicemi.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.