Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Lewis Hamilton v posledních týdnech otevřeně přiznává, jak náročné je pro něj přizpůsobit se novému působení ve Ferrari. Po sérii rozpačitých výsledků dokonce zažertoval, že by potřeboval „transplantaci mozku“, aby se s monopostem SF-25 opravdu sžil. Jeho frustraci si všimli i bývalí závodníci, včetně Ralfa Schumachera, který Hamiltonovy současné obtíže připodobnil ke svým vlastním zkušenostem z pozdní fáze kariéry, obdobím, které nakonec vedlo k jeho odchodu z Formule 1.
Podobný názor vyjádřil i bývalý jezdec Toro Rosso Jaime Alguersuari. V podcastu The After Lap otevřeně prohlásil: „Mám pocit, že Hamilton odejde.“ Alguersuari přiznal, že si je vědom rizika takového tvrzení, ale jeho intuice mu napovídá, že britský šampion má nejlepší roky za sebou a že už dosáhl všeho, co mohl. „Už vyhrál hodně, už vyhrál všechno, a teď si říká: 'Dobře, šel jsem do Ferrari, abych zjistil, co se stane v roce 2026,'“ vysvětlil.
I když se Hamilton i Ferrari upínají k nadějím na rok 2026 a nové technické regulace, realita současnosti je jiná. Alguersuari upozornil, že Ferrari zůstává týmem, který dokáže vyhrávat jednotlivé závody, ale není stabilně vítězným týmem. „Ferrari není vítězný tým. Je to tým, který vyhrává závody, ale není to vítězný tým,“ uvedl španělský ex-pilot a připomněl, že Scuderia nezískala titul od roku 2008.
Podle Alguersuariho Hamilton začíná ztrácet víru v to, že Ferrari dokáže v blízké době změnit svou pozici. „Můžou mít konkurenceschopné auto, můžou mít silný tým, ale chybí jim mentalita vítězů. A to je rozdíl,“ zdůraznil. Tím naráží na hlubší problém, který se netýká jen techniky, ale i kultury a vnitřního nastavení celé organizace.
Celkově tak panuje mezi některými bývalými závodníky přesvědčení, že Hamiltonova éra ve Formuli 1 se chýlí ke konci. Přestup k Ferrari byl možná posledním velkým krokem v jeho kariéře, pokusem o nový impulz, který se zatím nenaplňuje. Zda Hamilton skutečně zvolí odchod, nebo se ještě pokusí přepsat příběh své kariéry v červených barvách, ukáží až nadcházející měsíce.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.
Fanoušci Formule 1 neváhali a už s předstihem si rozložili tábořiště před novou prodejnou Fanatics v Londýně, kde se měl objevit sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton. Jeho přítomnost slibovala mimořádný zážitek, na který byli příznivci ochotni čekat celé hodiny.
Pořadatelé Velké ceny Španělska představili finální verzi okruhu Madring, který se buduje na okraji Madridu. Nová trať s městskými prvky a moderní infrastrukturou má nabídnout svěží zážitek a nahradit tradiční okruh v Barceloně.
Christian Horner, šéf Red Bull, pochválil tým za rychlé zlepšení výkonu vozu v Saúdské Arábii, kdy přešli z pomalejšího tempa v pátek na konkurenceschopnost v neděli. Ocenil jejich adaptaci a týmovou práci, která vedla k výraznému posunu během víkendu.
Dokumentární série F1 Academy: The Academy, kterou produkuje Reese Witherspoon’s Hello Sunshine, bude 28. května 2025 uvedena na Netflixu a nabídne pohled na závodnice F1 Academy během sezóny 2024. Cílem je inspirovat mladé ženy a zviditelnit ženský motorsport, což by mělo podpořit růst série a její vliv na motorsportový svět.
Max Verstappen pochválil Oscara Piastriho za jeho „klidný“ přístup k závodění a vyjádřil přesvědčení, že pilot McLarenu má všechny předpoklady k tomu, aby se zapojil do boje o titul. Verstappen ocenil Piastriho stabilitu a rozvahu jako klíčové vlastnosti pro úspěšnou kariéru ve formuli 1.
I když Lewis Hamilton v této sezóně prochází složitějšími okamžiky, šéf Ferrari, Frederic Vasseur, ho podporuje a ukazuje trpělivost. Vasseur několikrát zdůraznil, že Ferrari je připraveno počkat, až se Hamilton přizpůsobí a opět najde svůj optimální výkon.
Šéf Williamsu James Vowles upozornil, že angažování Maxe Verstappena může pro Mercedes znamenat nejen přínosy, ale i řadu komplikací. I když považuje nizozemského šampiona za výjimečného, varuje, že jeho příchod by mohl narušit týmovou rovnováhu.
Týmy F1 podpořily zavedení tzv. doháněcích mechanismů pro výrobce motorů od roku 2026. Opatření má zabránit výrazným rozdílům ve výkonnosti, které v minulosti některé značky srazily na roky zpět.