Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Lewis Hamilton v posledních týdnech otevřeně přiznává, jak náročné je pro něj přizpůsobit se novému působení ve Ferrari. Po sérii rozpačitých výsledků dokonce zažertoval, že by potřeboval „transplantaci mozku“, aby se s monopostem SF-25 opravdu sžil. Jeho frustraci si všimli i bývalí závodníci, včetně Ralfa Schumachera, který Hamiltonovy současné obtíže připodobnil ke svým vlastním zkušenostem z pozdní fáze kariéry, obdobím, které nakonec vedlo k jeho odchodu z Formule 1.
Podobný názor vyjádřil i bývalý jezdec Toro Rosso Jaime Alguersuari. V podcastu The After Lap otevřeně prohlásil: „Mám pocit, že Hamilton odejde.“ Alguersuari přiznal, že si je vědom rizika takového tvrzení, ale jeho intuice mu napovídá, že britský šampion má nejlepší roky za sebou a že už dosáhl všeho, co mohl. „Už vyhrál hodně, už vyhrál všechno, a teď si říká: 'Dobře, šel jsem do Ferrari, abych zjistil, co se stane v roce 2026,'“ vysvětlil.
I když se Hamilton i Ferrari upínají k nadějím na rok 2026 a nové technické regulace, realita současnosti je jiná. Alguersuari upozornil, že Ferrari zůstává týmem, který dokáže vyhrávat jednotlivé závody, ale není stabilně vítězným týmem. „Ferrari není vítězný tým. Je to tým, který vyhrává závody, ale není to vítězný tým,“ uvedl španělský ex-pilot a připomněl, že Scuderia nezískala titul od roku 2008.
Podle Alguersuariho Hamilton začíná ztrácet víru v to, že Ferrari dokáže v blízké době změnit svou pozici. „Můžou mít konkurenceschopné auto, můžou mít silný tým, ale chybí jim mentalita vítězů. A to je rozdíl,“ zdůraznil. Tím naráží na hlubší problém, který se netýká jen techniky, ale i kultury a vnitřního nastavení celé organizace.
Celkově tak panuje mezi některými bývalými závodníky přesvědčení, že Hamiltonova éra ve Formuli 1 se chýlí ke konci. Přestup k Ferrari byl možná posledním velkým krokem v jeho kariéře, pokusem o nový impulz, který se zatím nenaplňuje. Zda Hamilton skutečně zvolí odchod, nebo se ještě pokusí přepsat příběh své kariéry v červených barvách, ukáží až nadcházející měsíce.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.