Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Konec Christiana Hornera u Red Bullu byl rychlý, nečekaný a překvapivě chladný. O jeho odvolání bylo rozhodnuto v úterý odpoledne, přičemž zaměstnanci týmu se o celé situaci dozvěděli až následující den ráno. Přes veškeré zákulisní napětí se sportovní poradce Red Bullu Helmut Marko rozhodl Hornerovi veřejně poděkovat.
Ve svém prohlášení připomněl jejich dlouholeté společné působení, které začalo už ve Formuli 3000, tedy ještě před vstupem Red Bullu do Formule 1. „S Christianem jsme spolupracovali velmi úspěšně více než dvacet let. Upřímně mu za to děkuji,“ uvedl Marko. Spolu vybudovali tým, který získal čtrnáct titulů mistra světa a vyhrál přes 120 velkých cen díky jezdcům jako Sebastian Vettel a Max Verstappen.
Přesto vztah obou mužů v posledních letech často provázelo napětí. Zákulisní spekulace mluvily o rozdělení sil mezi thajskou a rakouskou částí vlastnické struktury Red Bullu. Horner měl blíže k thajské větvi, zatímco Marko stál na straně tradičních rakouských zakladatelů značky. Vliv na situaci měl i Max Verstappen, který podle dostupných informací sympatizoval spíše s Markem.
Napětí mezi Christianem Hornerem a Helmutem Markem vyvrcholilo na začátku roku 2024, kdy Horner čelil obvinění od jedné ze zaměstnankyň týmu. Ačkoli se situace později částečně uklidnila, vzájemné vztahy zůstaly chladné. Oba si nadále zachovali profesní respekt, ale důvěra mezi nimi už se nikdy zcela nevrátila.
Ve středu ráno Horner osobně promluvil ke svým kolegům v továrně v Milton Keynes. Přiznal, že zpráva o jeho konci pro něj byla šokem, a poděkoval týmu za společných dvacet let. „Nevěděl jsem, co čekat, když jsem před dvaceti lety přišel, ale byl jsem přijat a společně jsme postavili tým, který se stal silou Formule 1,“ řekl dojatý Horner. „Být součástí tohoto týmu bylo největším privilegiem mého života.“
Oficiální důvody jeho odchodu Red Bull nezveřejnil. Podle zákulisních informací ale sehrála roli kombinace několika faktorů. Výkonnostní výkyvy, vleklá interní aféra a nejistota ohledně budoucnosti Maxe Verstappena, který měl podle spekulací ztrácet důvěru v Hornerovo vedení.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.