Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Günther Steiner, který v roce 2005 působil u Red Bullu jako technický šéf operací, komentoval překvapivý odchod Christiana Hornera z čela stáje. Oba muži začali u týmu téměř současně po převzetí Jaguaru – Horner jako šéf týmu, Steiner jako technický lídr. I proto Ital přiznal, že zpráva o Hornerově konci ho zasáhla víc než běžné personální změny.
„Byl jsem dost překvapený. Věděli jsme, že se v Red Bullu něco děje už od loňského roku, nebyla to šťastná atmosféra. Ale že to přijde takto náhle, to jsem nečekal,“ řekl Steiner v podcastu The Red Flags. Zároveň podotkl, že Red Bull v minulosti podobné situace řešil s větší diplomacií – nynější krok označil za naprosto nečekaný.
Načasování odchodu považuje Steiner za zvláštní i v kontextu sezóny. „Je to celé velmi mimo. Tohle se obvykle děje v letní přestávce, kdy je čas na přeskupení. Tady to přišlo jen pár dní po závodě. Nějaký rozpor tam asi musel být.“
Do úvah o možných důvodech se přirozeně promítají i spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena. Podle Steinerových slov sice není běžné, aby si jezdec diktoval personální změny, ale uznává, že Red Bull mohl rozhodnutí učinit i s ohledem na udržení svého největšího trumfu. „Max je nejlepší jezdec světa. Udržet ho v týmu má svou cenu. Možná si řekli, že aby zůstal, musí se něco změnit. A padla volba na Christiana.“
Steiner zároveň připomněl, že Horner byl zásadní postavou při budování úspěchu Red Bullu. „Měl za sebou skvělé výsledky a obrovské zásluhy. Věřit mu bylo logické. Ale věci se vyvíjejí a někdy se změní rychleji, než čekáte.“
Co přesně vedlo k tak náhlému konci jednoho z nejdéle sloužících šéfů v historii F1, zůstává i nadále nejasné. Jak Steiner poznamenal – pravdu se dozvíme možná až časem.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.