Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Prezident Honda Racing Koji Watanabe vyjádřil upřímnou vděčnost Christianu Hornerovi po jeho nečekaném odchodu z Red Bullu, který ukončil téměř dvacet let trvající éru tohoto manažera v čele týmu. Horner stál u zrodu týmu Red Bull na startovních roštech Formule 1 v roce 2005 a jeho vliv byl zásadní nejen v budování týmu, ale i ve významných strategických rozhodnutích.
Jedním z nejvýznamnějších momentů Hornerovy kariéry bylo zprostředkování dohody, která zajistila setrvání Hondy ve Formuli 1. Po třech náročných sezonách s McLarenem, který ukončil spolupráci s japonským výrobcem motorů, bylo klíčové, že Honda našla nového partnera právě v Red Bullu. Od roku 2019, kdy Red Bull přešel na pohonné jednotky Honda, tým zaznamenal ohromný úspěch – čtyři tituly mistra světa pro Maxe Verstappena a dvě konstrukční mistrovství.
I když se Honda po letošní sezoně rozloučí s Red Bullem a spojí se s Aston Martinem, Koji Watanabe zdůraznil, že vztahy zůstávají pevné. „Jsme vděční za spolupráci s Christianem od začátku našeho partnerství až do dneška,“ uvedl prezident Honda Racing.
Watanabe zároveň ocenil nového šéfa týmu, Laurenta Mekiese, který převezme vedení Red Bullu. „S naším novým týmovým šéfem Laurentem máme skvělý vztah od jeho příchodu k Racing Bulls. Honda nemění svůj závazek a během zbývajících dvanácti závodů udělá maximum pro podporu Red Bull Racing a Racing Bulls,“ dodal Watanabe.
Tím naznačil, že ačkoliv se mění personální i strategické uspořádání, Honda i nadále zůstává důležitým partnerem Red Bullu a společně budou usilovat o co nejlepší výsledky až do konce sezony.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.