Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, uznal, že ačkoli se ne vždy shoduje s přístupem prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema, jeho vláda pevnou rukou přinesla Formuli 1 v několika ohledech pozitivní výsledky. Ačkoliv mezi oběma silnými osobnostmi panovalo napětí – zejména kvůli tématům jako zákaz vulgárního vyjadřování nebo snahy o rozšíření startovního pole o jedenáctý tým – v poslední době se jejich vztahy zdají být stabilnější.
Jedním z nejvíce diskutovaných kroků FIA v posledních měsících bylo zpřísnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování, především v přímém přenosu nebo přes týmové rádio. Toto Wolff tento krok obhajuje s tím, že piloti F1 by měli mít na paměti svou roli vzorů pro mladé jezdce a fanoušky, informuje Motorsport.com. Zároveň upozornil na kulturní a jazykové rozdíly, kdy nevhodné výrazy nemusí být vždy vnímány stejně – a právě proto považuje důraz FIA na respekt a sebekontrolu za důležitý.
„Děti nasávají, co vidí ve Formuli 1. Osmiletí, devítiletí kluci opakují, co slyší od svých idolů. A pokud je normální nadávat do rádia inženýrům, přenáší se to i do juniorských sérií,“ upozornil Wolff s osobní zkušeností ze závodní kariéry svého syna Jacka.
Podle něj není problém, když si pilot během jízdy potřebuje ulevit – problém nastává ve chvíli, kdy se vyjádření mění v osobní útoky. „Tam už musí být jasná hranice,“ dodal.
Druhým sporným bodem byl návrh na přijetí nového týmu Andretti do F1. Zpočátku k tomu Wolff přistupoval skepticky, především kvůli otázkám kolem sportovní i komerční hodnoty takového kroku. Jakmile ale do hry vstoupila automobilka Cadillac s plánem továrního týmu, postoj Mercedesu se změnil. „Tovární tým Cadillac je pro sport přínosem. V tomhle měl Ben Sulayem pravdu,“ připustil Wolff.
Celkově tak šéf Mercedesu uznal, že přístup prezidenta FIA, byť nekompromisní a někdy kontroverzní, přinesl určitou stabilitu a řešení zásadních otázek v době, kdy je Formule 1 pod stále větším drobnohledem veřejnosti i komerčních partnerů.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.