Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, uznal, že ačkoli se ne vždy shoduje s přístupem prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema, jeho vláda pevnou rukou přinesla Formuli 1 v několika ohledech pozitivní výsledky. Ačkoliv mezi oběma silnými osobnostmi panovalo napětí – zejména kvůli tématům jako zákaz vulgárního vyjadřování nebo snahy o rozšíření startovního pole o jedenáctý tým – v poslední době se jejich vztahy zdají být stabilnější.
Jedním z nejvíce diskutovaných kroků FIA v posledních měsících bylo zpřísnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování, především v přímém přenosu nebo přes týmové rádio. Toto Wolff tento krok obhajuje s tím, že piloti F1 by měli mít na paměti svou roli vzorů pro mladé jezdce a fanoušky, informuje Motorsport.com. Zároveň upozornil na kulturní a jazykové rozdíly, kdy nevhodné výrazy nemusí být vždy vnímány stejně – a právě proto považuje důraz FIA na respekt a sebekontrolu za důležitý.
„Děti nasávají, co vidí ve Formuli 1. Osmiletí, devítiletí kluci opakují, co slyší od svých idolů. A pokud je normální nadávat do rádia inženýrům, přenáší se to i do juniorských sérií,“ upozornil Wolff s osobní zkušeností ze závodní kariéry svého syna Jacka.
Podle něj není problém, když si pilot během jízdy potřebuje ulevit – problém nastává ve chvíli, kdy se vyjádření mění v osobní útoky. „Tam už musí být jasná hranice,“ dodal.
Druhým sporným bodem byl návrh na přijetí nového týmu Andretti do F1. Zpočátku k tomu Wolff přistupoval skepticky, především kvůli otázkám kolem sportovní i komerční hodnoty takového kroku. Jakmile ale do hry vstoupila automobilka Cadillac s plánem továrního týmu, postoj Mercedesu se změnil. „Tovární tým Cadillac je pro sport přínosem. V tomhle měl Ben Sulayem pravdu,“ připustil Wolff.
Celkově tak šéf Mercedesu uznal, že přístup prezidenta FIA, byť nekompromisní a někdy kontroverzní, přinesl určitou stabilitu a řešení zásadních otázek v době, kdy je Formule 1 pod stále větším drobnohledem veřejnosti i komerčních partnerů.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.