Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Zatímco odchod Christiana Hornera z čela Red Bullu šokoval fanoušky i část paddocku, uvnitř týmu se toto rozhodnutí údajně připravovalo už několik týdnů. Dle informací německého deníku BILD sehrál klíčovou roli Helmut Marko – dlouholetý poradce týmu a člověk s významným zákulisním vlivem, informuje PlanetF1.com.
Marko se podle všeho aktivně podílel na strategických jednáních o budoucnosti týmu. Byl přítomen rozhodujícímu setkání 7. července, na kterém se sešli sportovní šéf Red Bullu Oliver Mintzlaff a vlastníci týmu Chalerm Yoovidhya a Mark Mateschitz. Právě tam mělo padnout konečné rozhodnutí o Hornerově odvolání. Samotný Horner se o svém konci dozvěděl následující den při osobním jednání s Mintzlaffem a Markem.
Oficiální důvody jeho konce zatím nebyly zveřejněny, ale spekulace ukazují na kombinaci sportovních a vnitřních problémů. Red Bull se po letech dominance propadl výkonnostně i strategicky. I když Max Verstappen zůstává v čele jezdeckého pole, vůz RB21 neumožňuje ostatním jezdcům konkurovat, což se odrazilo ve čtvrtém místě v Poháru konstruktérů.
Celý příběh ukazuje, že ani úspěšné týmy nejsou imunní vůči krizím. Odchod Hornera je symbolem hlubšího pnutí uvnitř Red Bullu, kde se střetávají různé vize o směřování stáje. Helmut Marko přitom znovu potvrzuje, že patří k lidem, kteří určují budoucnost týmu – byť stojí většinou v pozadí.
Napětí uvnitř Red Bullu navíc nevyplývá pouze ze sportovních výsledků. Horner čelil v zimě vyšetřování kvůli údajnému nevhodnému chování vůči zaměstnankyni. Ačkoliv byl očištěn, incident způsobil praskliny ve vztazích, zejména s Helmutem Markem a Jos Verstappenem, otcem Maxe. Tým se tak ocitl uprostřed vnitřní krize, která zdaleka nekončí.
Do toho přišly další zásadní ztráty: odešel legendární konstruktér Adrian Newey, sportovní ředitel Jonathan Wheatley, šéf strategie Will Courtenay i hlavní inženýr Rob Marshall. Zvlášť citelný je odchod Leeho Stevensona, Verstappenova osobního mechanika. Vše navíc umocnila smrt zakladatele týmu Dietricha Mateschitze, který byl dlouhá léta klíčovým spojovacím článkem mezi sportovní a korporátní částí Red Bullu.
Zákulisní spekulace nyní naznačují, že i Helmut Marko by mohl v blízké době opustit aktivní roli. Jako možného nástupce označil Sebastiana Vettela – čtyřnásobného mistra světa, který má s Red Bullem hluboké pouto. Pokud by k tomu došlo, tým by čelil nejen sportovnímu, ale i generačnímu přerodu, který by mohl výrazně změnit tvář celé stáje.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.