Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Ferrari oficiálně potvrdilo, že Lewis Hamilton bude i nadále pokračovat v nedávné změně, kdy v nastavení svého vozu SF-25 více vychází z konfigurace svého týmového kolegy Charlese Leclerca. Tento krok má pomoci britskému šampionovi lépe se přizpůsobit charakteristice svého monopostu a zvýšit jeho konkurenceschopnost v nadcházejících závodech.
Okolo Velké ceny Japonska Leclerc zvolil směrem k více přetáčivému nastavení svého vozu, což se projevilo pozitivně. Monačan během osmi závodů po Suzuce vybojoval hned čtyři pódiová umístění, což ukazuje, že tento přístup mu vyhovuje a pomáhá mu dosahovat lepších výsledků. Naopak Hamilton se s tímto typem vozu stále potýká a k půlce sezóny zatím nezaznamenal žádné pódiové umístění. Po čtrnácti závodech bez pódiového umístění, což je jeho novým nechtěným rekordem, dojel naposledy čtvrtý na Silverstonu.
Na Velké ceně Rakouska Hamilton prozradil, že se postupně přibližuje ke konfiguraci Leclerca, i když tento styl jízdy přináší větší opotřebení pneumatik. Přestože to znamená další výzvu, sedminásobný mistr světa se snaží tuto změnu využít ve svůj prospěch a postupně najít optimální rovnováhu.
Zástupce šéfa týmu Ferrari, Jerome D’Ambrosio, při rozhovoru s médii potvrdil, že tento směr bude Hamilton nadále sledovat, informuje RacingNews365. „Určitě teď pokračujeme tímto směrem,“ uvedl D’Ambrosio. „Pro maximální využití potenciálu vozu je potřeba určitá vyváženost, a Charles měl několik závodů s více přetáčivým vozem, což mu vyhovuje a funguje mu to. Lewis se nedávno vydal stejnou cestou a dokáže to také zvládnout.“
Dále D’Ambrosio vysvětlil, že tyto úpravy souvisí s charakterem současných technických pravidel, která přinášejí do jízdního stylu hodně nejistoty a nervozity zejména při průjezdu zatáčkami. „Je to oblast, kterou musí jezdci umět zvládnout,“ dodal.
Tato změna naznačuje, že Ferrari hledá cestu, jak lépe sladit oba jezdce s technikou vozu a zlepšit jejich konkurenceschopnost v náročné polovině sezóny. Hamiltonova schopnost přizpůsobit se a pokračovat v práci na nastavení vozu bude klíčová pro jeho úspěch v dalších závodech.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.