Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Ferrari oficiálně potvrdilo, že Lewis Hamilton bude i nadále pokračovat v nedávné změně, kdy v nastavení svého vozu SF-25 více vychází z konfigurace svého týmového kolegy Charlese Leclerca. Tento krok má pomoci britskému šampionovi lépe se přizpůsobit charakteristice svého monopostu a zvýšit jeho konkurenceschopnost v nadcházejících závodech.
Okolo Velké ceny Japonska Leclerc zvolil směrem k více přetáčivému nastavení svého vozu, což se projevilo pozitivně. Monačan během osmi závodů po Suzuce vybojoval hned čtyři pódiová umístění, což ukazuje, že tento přístup mu vyhovuje a pomáhá mu dosahovat lepších výsledků. Naopak Hamilton se s tímto typem vozu stále potýká a k půlce sezóny zatím nezaznamenal žádné pódiové umístění. Po čtrnácti závodech bez pódiového umístění, což je jeho novým nechtěným rekordem, dojel naposledy čtvrtý na Silverstonu.
Na Velké ceně Rakouska Hamilton prozradil, že se postupně přibližuje ke konfiguraci Leclerca, i když tento styl jízdy přináší větší opotřebení pneumatik. Přestože to znamená další výzvu, sedminásobný mistr světa se snaží tuto změnu využít ve svůj prospěch a postupně najít optimální rovnováhu.
Zástupce šéfa týmu Ferrari, Jerome D’Ambrosio, při rozhovoru s médii potvrdil, že tento směr bude Hamilton nadále sledovat, informuje RacingNews365. „Určitě teď pokračujeme tímto směrem,“ uvedl D’Ambrosio. „Pro maximální využití potenciálu vozu je potřeba určitá vyváženost, a Charles měl několik závodů s více přetáčivým vozem, což mu vyhovuje a funguje mu to. Lewis se nedávno vydal stejnou cestou a dokáže to také zvládnout.“
Dále D’Ambrosio vysvětlil, že tyto úpravy souvisí s charakterem současných technických pravidel, která přinášejí do jízdního stylu hodně nejistoty a nervozity zejména při průjezdu zatáčkami. „Je to oblast, kterou musí jezdci umět zvládnout,“ dodal.
Tato změna naznačuje, že Ferrari hledá cestu, jak lépe sladit oba jezdce s technikou vozu a zlepšit jejich konkurenceschopnost v náročné polovině sezóny. Hamiltonova schopnost přizpůsobit se a pokračovat v práci na nastavení vozu bude klíčová pro jeho úspěch v dalších závodech.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.