Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Ferrari oficiálně potvrdilo, že Lewis Hamilton bude i nadále pokračovat v nedávné změně, kdy v nastavení svého vozu SF-25 více vychází z konfigurace svého týmového kolegy Charlese Leclerca. Tento krok má pomoci britskému šampionovi lépe se přizpůsobit charakteristice svého monopostu a zvýšit jeho konkurenceschopnost v nadcházejících závodech.
Okolo Velké ceny Japonska Leclerc zvolil směrem k více přetáčivému nastavení svého vozu, což se projevilo pozitivně. Monačan během osmi závodů po Suzuce vybojoval hned čtyři pódiová umístění, což ukazuje, že tento přístup mu vyhovuje a pomáhá mu dosahovat lepších výsledků. Naopak Hamilton se s tímto typem vozu stále potýká a k půlce sezóny zatím nezaznamenal žádné pódiové umístění. Po čtrnácti závodech bez pódiového umístění, což je jeho novým nechtěným rekordem, dojel naposledy čtvrtý na Silverstonu.
Na Velké ceně Rakouska Hamilton prozradil, že se postupně přibližuje ke konfiguraci Leclerca, i když tento styl jízdy přináší větší opotřebení pneumatik. Přestože to znamená další výzvu, sedminásobný mistr světa se snaží tuto změnu využít ve svůj prospěch a postupně najít optimální rovnováhu.
Zástupce šéfa týmu Ferrari, Jerome D’Ambrosio, při rozhovoru s médii potvrdil, že tento směr bude Hamilton nadále sledovat, informuje RacingNews365. „Určitě teď pokračujeme tímto směrem,“ uvedl D’Ambrosio. „Pro maximální využití potenciálu vozu je potřeba určitá vyváženost, a Charles měl několik závodů s více přetáčivým vozem, což mu vyhovuje a funguje mu to. Lewis se nedávno vydal stejnou cestou a dokáže to také zvládnout.“
Dále D’Ambrosio vysvětlil, že tyto úpravy souvisí s charakterem současných technických pravidel, která přinášejí do jízdního stylu hodně nejistoty a nervozity zejména při průjezdu zatáčkami. „Je to oblast, kterou musí jezdci umět zvládnout,“ dodal.
Tato změna naznačuje, že Ferrari hledá cestu, jak lépe sladit oba jezdce s technikou vozu a zlepšit jejich konkurenceschopnost v náročné polovině sezóny. Hamiltonova schopnost přizpůsobit se a pokračovat v práci na nastavení vozu bude klíčová pro jeho úspěch v dalších závodech.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.