McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Charles Leclerc otevřeně přiznal, že by rád znal tajemství, díky kterému je McLaren v letošní sezóně tak neuvěřitelně dominantní. Přitom se původně očekávalo, že letošní šampionát bude jedním z nejvyrovnanějších v historii Formule 1. Namísto napínavého boje však Woking ukazuje rivalům zadní křídla a jejich náskok roste závod od závodu.
Od začátku sezóny McLaren kraluje startovnímu poli, s neuvěřitelným náskokem 238 bodů po dvanácti závodech. V hodnocení jezdců má Oscar Piastri navíc osmibodový náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem, zatímco třetí Max Verstappen ztrácí na lídry už téměř sedmdesát bodů. Papájový tým už letos vyhrál devět grand prix, zatímco Mercedes, Ferrari a Red Bull nejsou schopni trvale vzdorovat.
Zvláštní je, že ani George Russell z Mercedesu, ani samotný Leclerc nedokážou přesně pojmenovat, proč právě jejich týmy za McLarenem výrazně zaostávají. Russell se proto těší na nový začátek v roce 2026, kdy se do hry dostanou nové technické předpisy a nové pohonné jednotky.
„Kdybychom to věděli, tak bychom nepropadli tak daleko,“ uvedl Russell v rozhovoru pro RacingNews365. „Nevíme přesně proč. McLaren je ale neuvěřitelně silný na pneumatikách a zejména v horkých závodech. Je jasné, že jejich aktualizace fungují podle plánu. Když jedete správným směrem, odměny jsou obrovské a oni ten správný směr našli.“
Zatímco se týmy snaží rozklíčovat fenomén McLarenu, Ferrari zůstává mezi velkými favority největším zklamáním. Maranello totiž zatím nezaznamenalo ani jedno vítězství a jejich forma je velmi nekonzistentní. Leclerc ale upozorňuje, že úspěch McLarenu není výsledkem jediné věci, ale souhrou mnoha detailů.
„Souhlasím s Georgem,“ říká Leclerc. „Přeju si, abych věděl, co přesně McLaren letos udělal. Jejich pokrok je ohromný, zvlášť když se očekává, že v posledním roce starých pravidel bude výkonnost týmů spíš vyrovnaná. Myslím, že to není jedna věc, ale mnoho drobností, které McLaren zvládá lépe než ostatní.“
Leclerc vyzdvihuje zejména výkonnost v teplých podmínkách, která je letos pro McLaren klíčová. „Vzpomínám si na tréninkovou jízdu v Bahrajnu, kde Oscar zajel kolo, které mě úplně dostalo. Některé jejich výkony jsou tak nepochopitelné, že zůstáváte bez slov.“
Je zřejmé, že McLaren našel v letošní sezoně svůj recept na úspěch, který zatím zůstává tajemstvím i pro jejich největší soupeře. Jak se bude situace vyvíjet dál, ukáže čas, ale Woking si zatím užívá jednu z nejdominantnějších kapitol v moderní historii Formule 1.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.