McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Charles Leclerc otevřeně přiznal, že by rád znal tajemství, díky kterému je McLaren v letošní sezóně tak neuvěřitelně dominantní. Přitom se původně očekávalo, že letošní šampionát bude jedním z nejvyrovnanějších v historii Formule 1. Namísto napínavého boje však Woking ukazuje rivalům zadní křídla a jejich náskok roste závod od závodu.
Od začátku sezóny McLaren kraluje startovnímu poli, s neuvěřitelným náskokem 238 bodů po dvanácti závodech. V hodnocení jezdců má Oscar Piastri navíc osmibodový náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem, zatímco třetí Max Verstappen ztrácí na lídry už téměř sedmdesát bodů. Papájový tým už letos vyhrál devět grand prix, zatímco Mercedes, Ferrari a Red Bull nejsou schopni trvale vzdorovat.
Zvláštní je, že ani George Russell z Mercedesu, ani samotný Leclerc nedokážou přesně pojmenovat, proč právě jejich týmy za McLarenem výrazně zaostávají. Russell se proto těší na nový začátek v roce 2026, kdy se do hry dostanou nové technické předpisy a nové pohonné jednotky.
„Kdybychom to věděli, tak bychom nepropadli tak daleko,“ uvedl Russell v rozhovoru pro RacingNews365. „Nevíme přesně proč. McLaren je ale neuvěřitelně silný na pneumatikách a zejména v horkých závodech. Je jasné, že jejich aktualizace fungují podle plánu. Když jedete správným směrem, odměny jsou obrovské a oni ten správný směr našli.“
Zatímco se týmy snaží rozklíčovat fenomén McLarenu, Ferrari zůstává mezi velkými favority největším zklamáním. Maranello totiž zatím nezaznamenalo ani jedno vítězství a jejich forma je velmi nekonzistentní. Leclerc ale upozorňuje, že úspěch McLarenu není výsledkem jediné věci, ale souhrou mnoha detailů.
„Souhlasím s Georgem,“ říká Leclerc. „Přeju si, abych věděl, co přesně McLaren letos udělal. Jejich pokrok je ohromný, zvlášť když se očekává, že v posledním roce starých pravidel bude výkonnost týmů spíš vyrovnaná. Myslím, že to není jedna věc, ale mnoho drobností, které McLaren zvládá lépe než ostatní.“
Leclerc vyzdvihuje zejména výkonnost v teplých podmínkách, která je letos pro McLaren klíčová. „Vzpomínám si na tréninkovou jízdu v Bahrajnu, kde Oscar zajel kolo, které mě úplně dostalo. Některé jejich výkony jsou tak nepochopitelné, že zůstáváte bez slov.“
Je zřejmé, že McLaren našel v letošní sezoně svůj recept na úspěch, který zatím zůstává tajemstvím i pro jejich největší soupeře. Jak se bude situace vyvíjet dál, ukáže čas, ale Woking si zatím užívá jednu z nejdominantnějších kapitol v moderní historii Formule 1.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.