McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Charles Leclerc otevřeně přiznal, že by rád znal tajemství, díky kterému je McLaren v letošní sezóně tak neuvěřitelně dominantní. Přitom se původně očekávalo, že letošní šampionát bude jedním z nejvyrovnanějších v historii Formule 1. Namísto napínavého boje však Woking ukazuje rivalům zadní křídla a jejich náskok roste závod od závodu.
Od začátku sezóny McLaren kraluje startovnímu poli, s neuvěřitelným náskokem 238 bodů po dvanácti závodech. V hodnocení jezdců má Oscar Piastri navíc osmibodový náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem, zatímco třetí Max Verstappen ztrácí na lídry už téměř sedmdesát bodů. Papájový tým už letos vyhrál devět grand prix, zatímco Mercedes, Ferrari a Red Bull nejsou schopni trvale vzdorovat.
Zvláštní je, že ani George Russell z Mercedesu, ani samotný Leclerc nedokážou přesně pojmenovat, proč právě jejich týmy za McLarenem výrazně zaostávají. Russell se proto těší na nový začátek v roce 2026, kdy se do hry dostanou nové technické předpisy a nové pohonné jednotky.
„Kdybychom to věděli, tak bychom nepropadli tak daleko,“ uvedl Russell v rozhovoru pro RacingNews365. „Nevíme přesně proč. McLaren je ale neuvěřitelně silný na pneumatikách a zejména v horkých závodech. Je jasné, že jejich aktualizace fungují podle plánu. Když jedete správným směrem, odměny jsou obrovské a oni ten správný směr našli.“
Zatímco se týmy snaží rozklíčovat fenomén McLarenu, Ferrari zůstává mezi velkými favority největším zklamáním. Maranello totiž zatím nezaznamenalo ani jedno vítězství a jejich forma je velmi nekonzistentní. Leclerc ale upozorňuje, že úspěch McLarenu není výsledkem jediné věci, ale souhrou mnoha detailů.
„Souhlasím s Georgem,“ říká Leclerc. „Přeju si, abych věděl, co přesně McLaren letos udělal. Jejich pokrok je ohromný, zvlášť když se očekává, že v posledním roce starých pravidel bude výkonnost týmů spíš vyrovnaná. Myslím, že to není jedna věc, ale mnoho drobností, které McLaren zvládá lépe než ostatní.“
Leclerc vyzdvihuje zejména výkonnost v teplých podmínkách, která je letos pro McLaren klíčová. „Vzpomínám si na tréninkovou jízdu v Bahrajnu, kde Oscar zajel kolo, které mě úplně dostalo. Některé jejich výkony jsou tak nepochopitelné, že zůstáváte bez slov.“
Je zřejmé, že McLaren našel v letošní sezoně svůj recept na úspěch, který zatím zůstává tajemstvím i pro jejich největší soupeře. Jak se bude situace vyvíjet dál, ukáže čas, ale Woking si zatím užívá jednu z nejdominantnějších kapitol v moderní historii Formule 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.