Fanoušci Formule 1 neváhali a už s předstihem si rozložili tábořiště před novou prodejnou Fanatics v Londýně, kde se měl objevit sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton. Jeho přítomnost slibovala mimořádný zážitek, na který byli příznivci ochotni čekat celé hodiny.
Páteční dopoledne 25. dubna patřilo na londýnské Regent Street sedminásobnému šampionovi Formule 1 Lewisovi Hamiltonovi. Ten sem dorazil, aby slavnostně otevřel novou vlajkovou prodejnu Fanatics. Stačilo krátké oznámení o jeho účasti a centrum Londýna okamžitě zaplavily stovky fanoušků. Někteří z nich byli natolik odhodlaní, že před obchodem tábořili přes noc a první fronty se začaly tvořit už kolem čtvrté hodiny ráno.
Fanatics se snaží profilovat nový obchod jako "Home of the Hobby" a na slavnostní přestřižení pásky si k sobě Hamilton přizval i zakladatele společnosti Michaela Rubina. "Chtěli jsme fanouškům přinést něco výjimečného," uvedl Rubin během akce. Fanoušci čekající celé hodiny v nevlídném počasí pak ocenili nejen samotnou přítomnost Hamiltona, ale také jeho ochotu zodpovídat dotazy přímo na místě.
Během setkání Hamilton prozradil, že vlastní sbírku přibližně 400 závodních helem, které nasbíral během své bohaté kariéry. Fanatics také odhalil, že některé z jeho použitých závodních kombinéz byly rozstříhány na malé kousky a zakomponovány do sběratelských kartiček v kolekci Dynasty – podle Rubina tak fanoušci mohou "získat skutečný kus akce".
Atmosféra na Regent Street byla elektrizující. Fronta na vstup do obchodu se vinula celým blokem a sociální sítě zaplavily fotky fanoušků v barvách Ferrari i Mercedesu. Přestože Hamilton letos zatím v šampionátu F1 tápe, jeho popularita neklesá – stále je nejvíce sledovaným jezdcem na Instagramu a jeho vliv dalece přesahuje svět motorsportu.
Letos navíc Hamilton posiluje svou pozici i v módním a sportovním světě – jako spolupředseda nadcházejícího Met Gala zaměřeného na černošský styl a jako investor v týmu NFL Denver Broncos upevňuje svůj status globální ikony.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.