Fanoušci Formule 1 neváhali a už s předstihem si rozložili tábořiště před novou prodejnou Fanatics v Londýně, kde se měl objevit sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton. Jeho přítomnost slibovala mimořádný zážitek, na který byli příznivci ochotni čekat celé hodiny.
Páteční dopoledne 25. dubna patřilo na londýnské Regent Street sedminásobnému šampionovi Formule 1 Lewisovi Hamiltonovi. Ten sem dorazil, aby slavnostně otevřel novou vlajkovou prodejnu Fanatics. Stačilo krátké oznámení o jeho účasti a centrum Londýna okamžitě zaplavily stovky fanoušků. Někteří z nich byli natolik odhodlaní, že před obchodem tábořili přes noc a první fronty se začaly tvořit už kolem čtvrté hodiny ráno.
Fanatics se snaží profilovat nový obchod jako "Home of the Hobby" a na slavnostní přestřižení pásky si k sobě Hamilton přizval i zakladatele společnosti Michaela Rubina. "Chtěli jsme fanouškům přinést něco výjimečného," uvedl Rubin během akce. Fanoušci čekající celé hodiny v nevlídném počasí pak ocenili nejen samotnou přítomnost Hamiltona, ale také jeho ochotu zodpovídat dotazy přímo na místě.
Během setkání Hamilton prozradil, že vlastní sbírku přibližně 400 závodních helem, které nasbíral během své bohaté kariéry. Fanatics také odhalil, že některé z jeho použitých závodních kombinéz byly rozstříhány na malé kousky a zakomponovány do sběratelských kartiček v kolekci Dynasty – podle Rubina tak fanoušci mohou "získat skutečný kus akce".
Atmosféra na Regent Street byla elektrizující. Fronta na vstup do obchodu se vinula celým blokem a sociální sítě zaplavily fotky fanoušků v barvách Ferrari i Mercedesu. Přestože Hamilton letos zatím v šampionátu F1 tápe, jeho popularita neklesá – stále je nejvíce sledovaným jezdcem na Instagramu a jeho vliv dalece přesahuje svět motorsportu.
Letos navíc Hamilton posiluje svou pozici i v módním a sportovním světě – jako spolupředseda nadcházejícího Met Gala zaměřeného na černošský styl a jako investor v týmu NFL Denver Broncos upevňuje svůj status globální ikony.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.