Příjmení Schumacher je navěky vepsáno do historie F1. Není to poprvé, kdy se zde setkali sourozenci, ale nikdy se žádným bratrům nedařilo tolik, jako Michaelovi a Ralfovi Schumacherovým.
Motto:Jméno Schumacher je neodmyslitelně spjato s F1 a tituly mistra světa, neproslavil ho však Ralf Schumacher.
Mladší Ralf vždy patřil mezi velmi rychlé jezdce a úspěchy staršího sourozence otvíraly jeho kariéře důležité dveře. Nikdy se mu však bohužel nepodařilo vystoupit z bratrova stínu.
Prakticky ihned poté, co se naučil mluvit, usedl poprvé do motokáry a během svých juniorských let se mohl pyšnit hned několika tituly. Debut ve skutečných závodních vozech si odbyl v šampionátu ADAC BMW pro juniory, kde získal dvakrát titul vicemistra.
Německá F3 WTS RacingRalf vykročil ve stopách svého bratra…Následný přestup do týmu Formule 3 WTS Racing se dal očekávat, neboť Ralf prokázal talent a potřebné schopnosti závodního jezdce. Zmíněná stáj patřila navíc Willi Weberovi, manažerovi Michaela Schumachera, jenž tímto týmem také prošel cestou do Formule 1. V roce 1994 skončil v extrémně vyrovnaném šampionátu při své debutové sezoně třetí.
Místo titulu šampiona znovu vicemistrem…V roce 1995 setrval Ralf ve stejném šampionátu i týmu a patřil mezi favority na zisk titulu. Přestože se mu v průběhu celé sezony dařilo, v posledním podniku mu titul sebral Norberto Fontana. Ralf ale vyhrál prestižní podnik Macau F3 Grand Prix a testoval silný monopost Formule Nippon, který byl srovnatelný s vozy seriálu F3000.
Formule Nippon Nova RacingRalf Schumacher králem Japonska…Ralf na radu svého manažera Willi Webera přesídlil na sezonu 1996 do Japonska a tamní šampionát Formule Nippon s Lolou stáje Nova Racing ovládl. V průběhu sezony absolvoval německý pilot navíc testy s týmem McLaren Mercedes, ale konsolidovaná jezdecká sestava týmu z Wokingu nedávala šance na závodní sedačku. Výkony Ralfa Schumachera však oslovily jiného manažera stáje F1. Podobně jako Michaelovi Schumacherovi, také jeho mladšímu bratrovi umožnil vstup do světa Grand Prix Eddie Jordan.
F1 ToyotaNezklamal, ale také nepřekvapil, čekalo se více…Přestup k novému týmu znamenal pro Ralfa novou motivaci a od představení monopostu TF105 nechyběl v továrním týmu japonské automobilky optimismus. První šasi vzniklé společnými silami Brunnera, Gascoyneho a Marmoriniho však dalo vyniknout v úvodu sezony 2005 týmovému kolegovi Trullimu, zatímco Ralf se teprve hledal. Až ve druhé části roku se výsledky obou jezdců vyrovnaly a po představení přepracovaného vozu TF105B podával výrazně lepší výkony zase Schumacher mladší. Bohužel však lze konstatovat, že Ralf nepotvrdil pozici jezdce číslo 1 a cennějších výsledků pro tým dosáhl jeho italský kolega.
Statistické údaje:
Národnost: německáDatum narození: 30. června 1975Místo narození: Huerth Hermuelheim (Německo)Bydliště: Monte Carlo (Monako) a Hallwang (Rakousko)Výška: 178 cmVáha: 73 kgOsobní www stránky: Počet startů: 145Počet bodů: 304Počet vítězství: 6Pole Position: 6Nejrychlejší kola: 7Stupně vítězů: 26Debut v F1: GP Austrálie 1997První vítězství: GP San Marina 2001Počet titulů mistra světa: 0
Kariéra chronologicky:
1978-1992 motokáry1993 ADAC BMW / 2. místo celkově1994 německá F3 / 3. místo celkově1995 německá F3 / 2. místo celkově1996 Formule Nippon / šampion1997 F1 Jordan Peugeot / 13 bodů a 11. místo celkově1998 F1 Jordan Mugen-Honda / 14 bodů a 10. místo celkově1999 F1 Williams Mecachrome / 35 bodů a 6. místo celkově2000 F1 BMW Williams / 24 bodů a 5. místo celkově2001 F1 BMW Williams / 49 bodů a 4. místo celkově2002 F1 BMW Williams / 42 bodů a 4. místo celkově2003 F1 BMW Williams / 58 bodů a 5. místo celkově2004 F1 BMW Williams / 24 bodů a 9. místo celkově2005 F1 Toyota Racing / 45 bodů a 6. místo celkově
* Aktualizace 28. prosince 2005
Foto: WilliamsF1 Team, Toyota Racing
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.