Příjmení Schumacher je navěky vepsáno do historie F1. Není to poprvé, kdy se zde setkali sourozenci, ale nikdy se žádným bratrům nedařilo tolik, jako Michaelovi a Ralfovi Schumacherovým.
Motto:Jméno Schumacher je neodmyslitelně spjato s F1 a tituly mistra světa, neproslavil ho však Ralf Schumacher.
Mladší Ralf vždy patřil mezi velmi rychlé jezdce a úspěchy staršího sourozence otvíraly jeho kariéře důležité dveře. Nikdy se mu však bohužel nepodařilo vystoupit z bratrova stínu.
Prakticky ihned poté, co se naučil mluvit, usedl poprvé do motokáry a během svých juniorských let se mohl pyšnit hned několika tituly. Debut ve skutečných závodních vozech si odbyl v šampionátu ADAC BMW pro juniory, kde získal dvakrát titul vicemistra.
Německá F3 WTS RacingRalf vykročil ve stopách svého bratra…Následný přestup do týmu Formule 3 WTS Racing se dal očekávat, neboť Ralf prokázal talent a potřebné schopnosti závodního jezdce. Zmíněná stáj patřila navíc Willi Weberovi, manažerovi Michaela Schumachera, jenž tímto týmem také prošel cestou do Formule 1. V roce 1994 skončil v extrémně vyrovnaném šampionátu při své debutové sezoně třetí.
Místo titulu šampiona znovu vicemistrem…V roce 1995 setrval Ralf ve stejném šampionátu i týmu a patřil mezi favority na zisk titulu. Přestože se mu v průběhu celé sezony dařilo, v posledním podniku mu titul sebral Norberto Fontana. Ralf ale vyhrál prestižní podnik Macau F3 Grand Prix a testoval silný monopost Formule Nippon, který byl srovnatelný s vozy seriálu F3000.
Formule Nippon Nova RacingRalf Schumacher králem Japonska…Ralf na radu svého manažera Willi Webera přesídlil na sezonu 1996 do Japonska a tamní šampionát Formule Nippon s Lolou stáje Nova Racing ovládl. V průběhu sezony absolvoval německý pilot navíc testy s týmem McLaren Mercedes, ale konsolidovaná jezdecká sestava týmu z Wokingu nedávala šance na závodní sedačku. Výkony Ralfa Schumachera však oslovily jiného manažera stáje F1. Podobně jako Michaelovi Schumacherovi, také jeho mladšímu bratrovi umožnil vstup do světa Grand Prix Eddie Jordan.
F1 ToyotaNezklamal, ale také nepřekvapil, čekalo se více…Přestup k novému týmu znamenal pro Ralfa novou motivaci a od představení monopostu TF105 nechyběl v továrním týmu japonské automobilky optimismus. První šasi vzniklé společnými silami Brunnera, Gascoyneho a Marmoriniho však dalo vyniknout v úvodu sezony 2005 týmovému kolegovi Trullimu, zatímco Ralf se teprve hledal. Až ve druhé části roku se výsledky obou jezdců vyrovnaly a po představení přepracovaného vozu TF105B podával výrazně lepší výkony zase Schumacher mladší. Bohužel však lze konstatovat, že Ralf nepotvrdil pozici jezdce číslo 1 a cennějších výsledků pro tým dosáhl jeho italský kolega.
Statistické údaje:
Národnost: německáDatum narození: 30. června 1975Místo narození: Huerth Hermuelheim (Německo)Bydliště: Monte Carlo (Monako) a Hallwang (Rakousko)Výška: 178 cmVáha: 73 kgOsobní www stránky: Počet startů: 145Počet bodů: 304Počet vítězství: 6Pole Position: 6Nejrychlejší kola: 7Stupně vítězů: 26Debut v F1: GP Austrálie 1997První vítězství: GP San Marina 2001Počet titulů mistra světa: 0
Kariéra chronologicky:
1978-1992 motokáry1993 ADAC BMW / 2. místo celkově1994 německá F3 / 3. místo celkově1995 německá F3 / 2. místo celkově1996 Formule Nippon / šampion1997 F1 Jordan Peugeot / 13 bodů a 11. místo celkově1998 F1 Jordan Mugen-Honda / 14 bodů a 10. místo celkově1999 F1 Williams Mecachrome / 35 bodů a 6. místo celkově2000 F1 BMW Williams / 24 bodů a 5. místo celkově2001 F1 BMW Williams / 49 bodů a 4. místo celkově2002 F1 BMW Williams / 42 bodů a 4. místo celkově2003 F1 BMW Williams / 58 bodů a 5. místo celkově2004 F1 BMW Williams / 24 bodů a 9. místo celkově2005 F1 Toyota Racing / 45 bodů a 6. místo celkově
* Aktualizace 28. prosince 2005
Foto: WilliamsF1 Team, Toyota Racing
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.