Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
Lewis Hamilton odjížděl z Montrealu s pocitem, že se ocitl ve vlastní verzi filmu Groundhog Day. V úvodních kolech závodu totiž narazil do sviště, který se objevil na trati, a zcela tím pohřbil své naděje na silný výsledek ve Velké ceně Kanady.
Startoval z pátého místa a doufal, že si připíše první pódium od přestupu k Ferrari. Jenže po kolizi se zvířetem se jeho monopost potýkal s výrazným poškozením, které ovlivnilo celý průběh závodu. „Byl jsem prostě pomalý, chyběl mi výkon. Ztrácel jsem přes půl sekundy, takže jsem se s tím musel nějak poprat,“ řekl po závodě Hamilton. „Kvalifikace byla lepší, držel jsem se Piastriho a šetřil pneumatiky. Cítil jsem se optimisticky. A pak – ani jsem to neviděl – jsem slyšel, že jsem trefil sviště. To je hrozné. Mám rád zvířata, takže jsem z toho opravdu smutný.“
Poškození vozu se ukázalo jako závažné. Podle Hamiltona měl monopost díru v pravé části podlahy a chyběly mu některé aerodynamické prvky. Navíc se v průběhu závodu přidaly i problémy s brzdami. Jeho inženýr Riccardo Adami mu ale přes vysílačku připomněl, že i přes potíže drží solidní tempo.
Přesto Hamilton připustil, že pódium by nejspíš uteklo, i kdyby ke srážce nedošlo. „Pravděpodobně jsme zůstali příliš dlouho na trati při prvním stintu a po zastávce jsme se vrátili do provozu, což nás stálo další čas. Takže jsem rád, že jsem aspoň dojel do cíle a získal nějaké body, hlavně kvůli tomu brzdovému problému,“ dodal.
Výsledkem bylo nakonec šesté místo. Podle Hamiltona by za ideálních podmínek, bez kolize, bez chyb v taktice a s plně funkčním vozem, mohl pomýšlet maximálně na čtvrtou příčku. Na volání po výkonnostním posunu reagoval i šéf Ferrari Frédéric Vasseur. „Je pravda, že jsme měli malý polibek se svištěm, bylo to někdy kolem osmého nebo devátého kola. Poškodili jsme přední část podlahy, ztratili jsme zhruba 20 bodů přítlaku. Naštěstí se nezměnila rovnováha vozu, ale byla to velká ztráta výkonu. Pošleme tomu svišti květiny,“ uvedl s nadsázkou.
Vasseur zároveň slíbil, že Ferrari připravuje vylepšení vozu: „Nějaký upgrade přijde před Velkou cenou Velké Británie a možná ještě další později. Ale upřímně, dnes to bylo spíš o provedení a o tom, co dokážeme z auta dostat, než o samotném potenciálu vozu.“
Z Montrealu si tedy Hamilton kromě několika bodů odváží i nečekané setkání s kanadskou faunou a další důkaz, že Formule 1 je plná nepředvídatelných momentů.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.