Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
Lewis Hamilton odjížděl z Montrealu s pocitem, že se ocitl ve vlastní verzi filmu Groundhog Day. V úvodních kolech závodu totiž narazil do sviště, který se objevil na trati, a zcela tím pohřbil své naděje na silný výsledek ve Velké ceně Kanady.
Startoval z pátého místa a doufal, že si připíše první pódium od přestupu k Ferrari. Jenže po kolizi se zvířetem se jeho monopost potýkal s výrazným poškozením, které ovlivnilo celý průběh závodu. „Byl jsem prostě pomalý, chyběl mi výkon. Ztrácel jsem přes půl sekundy, takže jsem se s tím musel nějak poprat,“ řekl po závodě Hamilton. „Kvalifikace byla lepší, držel jsem se Piastriho a šetřil pneumatiky. Cítil jsem se optimisticky. A pak – ani jsem to neviděl – jsem slyšel, že jsem trefil sviště. To je hrozné. Mám rád zvířata, takže jsem z toho opravdu smutný.“
Poškození vozu se ukázalo jako závažné. Podle Hamiltona měl monopost díru v pravé části podlahy a chyběly mu některé aerodynamické prvky. Navíc se v průběhu závodu přidaly i problémy s brzdami. Jeho inženýr Riccardo Adami mu ale přes vysílačku připomněl, že i přes potíže drží solidní tempo.
Přesto Hamilton připustil, že pódium by nejspíš uteklo, i kdyby ke srážce nedošlo. „Pravděpodobně jsme zůstali příliš dlouho na trati při prvním stintu a po zastávce jsme se vrátili do provozu, což nás stálo další čas. Takže jsem rád, že jsem aspoň dojel do cíle a získal nějaké body, hlavně kvůli tomu brzdovému problému,“ dodal.
Výsledkem bylo nakonec šesté místo. Podle Hamiltona by za ideálních podmínek, bez kolize, bez chyb v taktice a s plně funkčním vozem, mohl pomýšlet maximálně na čtvrtou příčku. Na volání po výkonnostním posunu reagoval i šéf Ferrari Frédéric Vasseur. „Je pravda, že jsme měli malý polibek se svištěm, bylo to někdy kolem osmého nebo devátého kola. Poškodili jsme přední část podlahy, ztratili jsme zhruba 20 bodů přítlaku. Naštěstí se nezměnila rovnováha vozu, ale byla to velká ztráta výkonu. Pošleme tomu svišti květiny,“ uvedl s nadsázkou.
Vasseur zároveň slíbil, že Ferrari připravuje vylepšení vozu: „Nějaký upgrade přijde před Velkou cenou Velké Británie a možná ještě další později. Ale upřímně, dnes to bylo spíš o provedení a o tom, co dokážeme z auta dostat, než o samotném potenciálu vozu.“
Z Montrealu si tedy Hamilton kromě několika bodů odváží i nečekané setkání s kanadskou faunou a další důkaz, že Formule 1 je plná nepředvídatelných momentů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.