Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Kanady ukázal, že se nechce nechat zatěžovat otázkami ohledně rostoucího počtu trestných bodů na své superlicenci. Přestože obsadil druhé místo na startu vedle George Russella, který je jeho hlavním rivalem v mistrovství světa, pozornost se neodvratně stočila k jeho možnému zákazu startu v některém z nadcházejících závodů.
Napětí mezi Verstappenem a Russellem je stále znát, zejména po kontroverzním incidentu ze Španělské Grand Prix, kdy Verstappen dostal desetisekundovou penalizaci a tři trestné body za nebezpečný manévr při předjíždění Russella. Tato situace vyvolala širokou kritiku a sám Verstappen později na sociálních sítích přiznal, že jeho jednání „nebylo správné“ a „nemělo se stát“. Nyní je pouze o jeden trestný bod od toho, aby si musel odpykat trest zákazu startu na jeden závod.
Na otázky ohledně možného zákazu startu odpovídal Verstappen s viditelnou frustrací. „Proč bych měl měnit svůj přístup?“ zeptal se během tiskové konference ve čtvrtek a dodal, že neustálé řešení tohoto tématu je „velkou ztrátou času“ a „dětinským“. Situaci označil za „opravdu otravnou“ a vyjádřil nechuť se k tomu dál vyjadřovat.
Jeho reakce připomněla situaci před sedmi lety, kdy mladý Verstappen po častých otázkách ohledně nehod řekl, že když se ho budou dál ptát, možná někoho udeří hlavou. Přestože tentokrát použil ostřejší výraz „p******* me off“, podle Motorsport.com za to pokutu nedostane, protože toto slovo není na tiskových konferencích považováno za sprosté.
George Russell, který se probojoval na pole position, při otázce, zda Verstappenova situace s trestnými body zvýší tlak na něj, poznamenal, že očekává spíše opak. „Nečekám, že by nám dal víc prostoru, spíše naopak, aby dokázal něco,“ uvedl Russell a dodal, že je ale realistický, protože každý závodník se vyhýbá chybám, které by ho mohly připravit o další závod.
Na závěr Verstappen stručně shrnul své cíle na nedělní závod. „Chci být na pódiu, co nejvíce konkurenční a vytěžit z auta maximum. Uvidíme, jak to dopadne, ale doufám, že zvládneme dobře spravovat pneumatiky.“ Je jasné, že i přes tlak zvenčí chce jezdec Red Bullu soustředit veškerou energii na výkon na trati.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.