Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Kanady ukázal, že se nechce nechat zatěžovat otázkami ohledně rostoucího počtu trestných bodů na své superlicenci. Přestože obsadil druhé místo na startu vedle George Russella, který je jeho hlavním rivalem v mistrovství světa, pozornost se neodvratně stočila k jeho možnému zákazu startu v některém z nadcházejících závodů.
Napětí mezi Verstappenem a Russellem je stále znát, zejména po kontroverzním incidentu ze Španělské Grand Prix, kdy Verstappen dostal desetisekundovou penalizaci a tři trestné body za nebezpečný manévr při předjíždění Russella. Tato situace vyvolala širokou kritiku a sám Verstappen později na sociálních sítích přiznal, že jeho jednání „nebylo správné“ a „nemělo se stát“. Nyní je pouze o jeden trestný bod od toho, aby si musel odpykat trest zákazu startu na jeden závod.
Na otázky ohledně možného zákazu startu odpovídal Verstappen s viditelnou frustrací. „Proč bych měl měnit svůj přístup?“ zeptal se během tiskové konference ve čtvrtek a dodal, že neustálé řešení tohoto tématu je „velkou ztrátou času“ a „dětinským“. Situaci označil za „opravdu otravnou“ a vyjádřil nechuť se k tomu dál vyjadřovat.
Jeho reakce připomněla situaci před sedmi lety, kdy mladý Verstappen po častých otázkách ohledně nehod řekl, že když se ho budou dál ptát, možná někoho udeří hlavou. Přestože tentokrát použil ostřejší výraz „p******* me off“, podle Motorsport.com za to pokutu nedostane, protože toto slovo není na tiskových konferencích považováno za sprosté.
George Russell, který se probojoval na pole position, při otázce, zda Verstappenova situace s trestnými body zvýší tlak na něj, poznamenal, že očekává spíše opak. „Nečekám, že by nám dal víc prostoru, spíše naopak, aby dokázal něco,“ uvedl Russell a dodal, že je ale realistický, protože každý závodník se vyhýbá chybám, které by ho mohly připravit o další závod.
Na závěr Verstappen stručně shrnul své cíle na nedělní závod. „Chci být na pódiu, co nejvíce konkurenční a vytěžit z auta maximum. Uvidíme, jak to dopadne, ale doufám, že zvládneme dobře spravovat pneumatiky.“ Je jasné, že i přes tlak zvenčí chce jezdec Red Bullu soustředit veškerou energii na výkon na trati.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.