Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Nadcházející Velká cena Kanady, desátý podnik kalendáře 2025, se opět odehraje na legendárním okruhu Gillese Villeneuvea v Montréalu. Závod, který bývá často poznamenán nepředvídatelným počasím, letos zatím slibuje jiný scénář – slunce, stabilní teploty a minimální pravděpodobnost deště. Přesto nelze vyloučit překvapení, protože kanadské klima je proslulé svou proměnlivostí.
Loňský ročník nabídl jednu z nejdramatičtějších závodů sezony, když Max Verstappen oslavil své 60. vítězství ve Formuli 1 v dešti, který promíchal karty. Tehdy se k němu na pódiu přidali Lando Norris a George Russell, zatímco Ferrari zažilo noční můru se dvěma odstoupeními. Právě podobná nepředvídatelnost bývá magnetem pro fanoušky i noční můrou pro stratégy.
Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by počasí mělo letošní Velkou cenu Kanady výrazně ovlivnit. Podle předpovědi serveru weather.com by měl celý závodní víkend zůstat suchý. V pátek a sobotu se očekávají příjemné teploty kolem 20 až 21 °C, s minimální šancí na déšť – nejvýše 11 %. V neděli pak teplota vystoupá až na 23 °C a pravděpodobnost srážek mírně vzroste na 16 %, přesto by počasí nemělo zásadně narušit průběh závodu.
Jedno varování ale přece jen nad Montreal dorazilo – a tentokrát nesouvisí s deštěm, nýbrž s kvalitou ovzduší. Kanadská vláda vydala upozornění kvůli rozsáhlým lesním požárům v provincii Québec. Hustý kouř z těchto požárů už zasáhl i oblast Montréalu a může znamenat zdravotní riziko, především pro osoby s dýchacími potížemi. Zda se smog promítne i do samotného závodního víkendu, zatím není jisté, informuje web GPblog.
Na trati mezitím stoupá očekávání. Max Verstappen se bude snažit získat čtvrté vítězství na okruhu Gillese Villeneuvea a potvrdit svou dominanci. Výzvou by mu mohli být rychlí jezdci McLarenu nebo Ferrari s Mercedesem, které touží po vítězství.
Ať už počasí zůstane stabilní, nebo se přece jen objeví nějaké překvapení, Kanada je známá tím, že málokdy nabídne „obyčejný“ závod. Trať u řeky sv. Vavřince je nevyzpytatelná a může přinést zvraty i bez kapky deště.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.