Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Nadcházející Velká cena Kanady, desátý podnik kalendáře 2025, se opět odehraje na legendárním okruhu Gillese Villeneuvea v Montréalu. Závod, který bývá často poznamenán nepředvídatelným počasím, letos zatím slibuje jiný scénář – slunce, stabilní teploty a minimální pravděpodobnost deště. Přesto nelze vyloučit překvapení, protože kanadské klima je proslulé svou proměnlivostí.
Loňský ročník nabídl jednu z nejdramatičtějších závodů sezony, když Max Verstappen oslavil své 60. vítězství ve Formuli 1 v dešti, který promíchal karty. Tehdy se k němu na pódiu přidali Lando Norris a George Russell, zatímco Ferrari zažilo noční můru se dvěma odstoupeními. Právě podobná nepředvídatelnost bývá magnetem pro fanoušky i noční můrou pro stratégy.
Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by počasí mělo letošní Velkou cenu Kanady výrazně ovlivnit. Podle předpovědi serveru weather.com by měl celý závodní víkend zůstat suchý. V pátek a sobotu se očekávají příjemné teploty kolem 20 až 21 °C, s minimální šancí na déšť – nejvýše 11 %. V neděli pak teplota vystoupá až na 23 °C a pravděpodobnost srážek mírně vzroste na 16 %, přesto by počasí nemělo zásadně narušit průběh závodu.
Jedno varování ale přece jen nad Montreal dorazilo – a tentokrát nesouvisí s deštěm, nýbrž s kvalitou ovzduší. Kanadská vláda vydala upozornění kvůli rozsáhlým lesním požárům v provincii Québec. Hustý kouř z těchto požárů už zasáhl i oblast Montréalu a může znamenat zdravotní riziko, především pro osoby s dýchacími potížemi. Zda se smog promítne i do samotného závodního víkendu, zatím není jisté, informuje web GPblog.
Na trati mezitím stoupá očekávání. Max Verstappen se bude snažit získat čtvrté vítězství na okruhu Gillese Villeneuvea a potvrdit svou dominanci. Výzvou by mu mohli být rychlí jezdci McLarenu nebo Ferrari s Mercedesem, které touží po vítězství.
Ať už počasí zůstane stabilní, nebo se přece jen objeví nějaké překvapení, Kanada je známá tím, že málokdy nabídne „obyčejný“ závod. Trať u řeky sv. Vavřince je nevyzpytatelná a může přinést zvraty i bez kapky deště.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.