Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Nadcházející Velká cena Kanady, desátý podnik kalendáře 2025, se opět odehraje na legendárním okruhu Gillese Villeneuvea v Montréalu. Závod, který bývá často poznamenán nepředvídatelným počasím, letos zatím slibuje jiný scénář – slunce, stabilní teploty a minimální pravděpodobnost deště. Přesto nelze vyloučit překvapení, protože kanadské klima je proslulé svou proměnlivostí.
Loňský ročník nabídl jednu z nejdramatičtějších závodů sezony, když Max Verstappen oslavil své 60. vítězství ve Formuli 1 v dešti, který promíchal karty. Tehdy se k němu na pódiu přidali Lando Norris a George Russell, zatímco Ferrari zažilo noční můru se dvěma odstoupeními. Právě podobná nepředvídatelnost bývá magnetem pro fanoušky i noční můrou pro stratégy.
Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by počasí mělo letošní Velkou cenu Kanady výrazně ovlivnit. Podle předpovědi serveru weather.com by měl celý závodní víkend zůstat suchý. V pátek a sobotu se očekávají příjemné teploty kolem 20 až 21 °C, s minimální šancí na déšť – nejvýše 11 %. V neděli pak teplota vystoupá až na 23 °C a pravděpodobnost srážek mírně vzroste na 16 %, přesto by počasí nemělo zásadně narušit průběh závodu.
Jedno varování ale přece jen nad Montreal dorazilo – a tentokrát nesouvisí s deštěm, nýbrž s kvalitou ovzduší. Kanadská vláda vydala upozornění kvůli rozsáhlým lesním požárům v provincii Québec. Hustý kouř z těchto požárů už zasáhl i oblast Montréalu a může znamenat zdravotní riziko, především pro osoby s dýchacími potížemi. Zda se smog promítne i do samotného závodního víkendu, zatím není jisté, informuje web GPblog.
Na trati mezitím stoupá očekávání. Max Verstappen se bude snažit získat čtvrté vítězství na okruhu Gillese Villeneuvea a potvrdit svou dominanci. Výzvou by mu mohli být rychlí jezdci McLarenu nebo Ferrari s Mercedesem, které touží po vítězství.
Ať už počasí zůstane stabilní, nebo se přece jen objeví nějaké překvapení, Kanada je známá tím, že málokdy nabídne „obyčejný“ závod. Trať u řeky sv. Vavřince je nevyzpytatelná a může přinést zvraty i bez kapky deště.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.