Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Max Verstappen se i přes solidní kvalifikační výkon nedokázal s Red Bullem prosadit na Velké ceně Číny. Liam Lawson se během víkendu trápil, když se kvalifikoval na 20. místo jak do sprintu, tak do hlavního závodu, a závod skončil až na 15. místě.
Red Bull mu dal ultimátum na zlepšení výkonu, jinak by mohl přijít o své místo po Velké ceně Japonska. Verstappen mezitím kritizoval tým prohlášením, že by byl rychlejší v autě sesterského týmu.
Martin Brundle v komentáři po Velké ceně Číny naznačil, že Oscar Piastri nebude muset na Velké ceně Japonska čelit konkurenci ze strany Liama Lawsona, jehož výkony v této sezóně jsou daleko za očekáváním.
„Lawson se trápí natolik, že jeho tým možná hledá jeho náhradu,“ uvedl Brundle. Piastri se podle něj zaměří na souboj s Lando Norrisem, týmy Mercedesu, Ferrari a jedním Red Bullem.
Max Verstappen mezitím tlačí na Red Bull, aby vyřešil problémy s pneumatikami, což by mohl využít Piastri. Pro Lawsona se situace může stát kritickou, pokud se mu nepodaří dostat do top 10 v Japonsku, protože jeho místo v týmu by mohlo být v ohrožení.
Pokud se Red Bull rozhodne pro změnu ve svém druhém voze, je tu jeden muž, který si zaslouží příležitost – Júki Cunoda. Někteří byli překvapeni, že tým upřednostnil Liama Lawsona, přestože Cunoda má o čtyři sezóny zkušeností navíc. Příští Grand Prix v Suzuce, kde půjde pro Cunodu o domácí závod, by byla ideální příležitostí k oslavě jeho debutu za tým, který vždy chtěl reprezentovat.
Helmut Marko vysvětlil, že Cunoda přišel o místo v Red Bull po sérii zbytečných havárií během loňské Velké ceny Mexika. Od té doby však pravidelně patří mezi nejlepší uchazeče o umístění v top 10 a stále zůstává nejlepší volbou týmu pro budoucnost díky své schopnosti sbírat body.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.