Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Liam Lawson se trápí v Red Bullu. Po neúspěšném startu sezóny v Austrálii se v Číně kvalifikoval jako poslední do sprintu i hlavního závodu, zatímco jeho týmový kolega Max Verstappen obsadil druhé a čtvrté místo.
Red Bull si od něj sliboval zlepšení oproti Sergiu Pérezovi, kterého loni v prosinci propustil. Zatím se však zdá, že Lawson očekávání nenaplňuje.
Budoucnost Liama Lawsona v Red Bullu visí na vlásku. Podle serveru The Race vedení týmu už po necelých dvou týdnech sezóny 2025 zpochybňuje, zda je Lawson dostatečně dobrý. Ačkoli není v bezprostředním ohrožení, Red Bull stanovil Velkou cenu Japonska jako klíčový moment pro rozhodnutí o jeho setrvání.
Lawson se hájí tím, že okruhy v Melbourne a Šanghaji nezná, ale v Suzuce už v roce 2023 závodil. Tým je údajně zmaten jeho slabými výkony a dokud nenajde příčinu, nelze očekávat zlepšení.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a Liam Lawson by mohl být dalším na seznamu obětí. „F1 je soutěživý sport,“ prohlásil Helmut Marko, když byl dotázán na Lawsonovu budoucnost. Pokud jezdec není dostatečně „konkurenceschopný“, je podle něj jasné, co se stane.
Mnozí fanoušci věří, že Júki Cunoda by byl lepší volbou pro Red Bull místo Péreze. Japonský jezdec v sobotu potvrdil svou formu šestým místem ve sprintu a postupem do Q3.
Na druhou stranu se Lawsona zastal Max Verstappen. „Kdyby teď jezdil za Racing Bulls, byl by rychlejší,“ tvrdí úřadující šampion s odkazem na ovladatelnost RB21. Přesto zůstává otázkou, zda mu to pomůže udržet si místo v týmu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.