Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Liam Lawson se trápí v Red Bullu. Po neúspěšném startu sezóny v Austrálii se v Číně kvalifikoval jako poslední do sprintu i hlavního závodu, zatímco jeho týmový kolega Max Verstappen obsadil druhé a čtvrté místo.
Red Bull si od něj sliboval zlepšení oproti Sergiu Pérezovi, kterého loni v prosinci propustil. Zatím se však zdá, že Lawson očekávání nenaplňuje.
Budoucnost Liama Lawsona v Red Bullu visí na vlásku. Podle serveru The Race vedení týmu už po necelých dvou týdnech sezóny 2025 zpochybňuje, zda je Lawson dostatečně dobrý. Ačkoli není v bezprostředním ohrožení, Red Bull stanovil Velkou cenu Japonska jako klíčový moment pro rozhodnutí o jeho setrvání.
Lawson se hájí tím, že okruhy v Melbourne a Šanghaji nezná, ale v Suzuce už v roce 2023 závodil. Tým je údajně zmaten jeho slabými výkony a dokud nenajde příčinu, nelze očekávat zlepšení.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a Liam Lawson by mohl být dalším na seznamu obětí. „F1 je soutěživý sport,“ prohlásil Helmut Marko, když byl dotázán na Lawsonovu budoucnost. Pokud jezdec není dostatečně „konkurenceschopný“, je podle něj jasné, co se stane.
Mnozí fanoušci věří, že Júki Cunoda by byl lepší volbou pro Red Bull místo Péreze. Japonský jezdec v sobotu potvrdil svou formu šestým místem ve sprintu a postupem do Q3.
Na druhou stranu se Lawsona zastal Max Verstappen. „Kdyby teď jezdil za Racing Bulls, byl by rychlejší,“ tvrdí úřadující šampion s odkazem na ovladatelnost RB21. Přesto zůstává otázkou, zda mu to pomůže udržet si místo v týmu.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.